Hava Durumu

#Volkswagen

TOURISMJOURNAL - Volkswagen haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Volkswagen haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka Haber

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre, AB otomobil pazarı, 2022 yılına kıyasla geçen yıl yüzde 13,9'luk büyüme kaydederek yılı 10,5 milyon satışla tamamladı. Geçen yıl Macaristan hariç tüm AB pazarları genişlerken birçok ülkede çift haneli büyüme rakamları kaydedildi. AA muhabirinin ACEA'dan derlediği bilgilere göre, AB'de benzinli otomobiller 2023 yılında yüzde 35,3'lük pazar payıyla liderliğini korumasına rağmen 2022'deki yüzde 36,4'lük pazar payına kıyasla hafif bir düşüş yaşadı. 2023 yılında dizel otomobil satışları ise 1,4 milyon adede ulaştı ve pazar payı 2022'deki yüzde 16,4'ten yüzde 13,6'ya geriledi. AB'de hibrit otomobil satışları ise 2022'ye kıyasla yüzde 29,5 artışla 2,7 milyon adede ulaştı. Böylece hibrit otomobiller toplam otomobil pazarının dörtte birini oluşturdu. Elektrikli otomobiller üçüncü en popüler seçenek oldu Tam elektrikli otomobil satışlarına bakıldığında ise elektrikli otomobiller, 2023'te üçüncü en popüler seçenek haline geldi. Elektrikli otomobil satışları 2022'ye kıyasla yüzde 37 artarak, 1,5 milyon satışa ulaştı. Tam elektrikli otomobillerin payı da yüzde 14,6 ile yüzde 13,6 seviyesinde sabit kalan dizeli geride bıraktı. Benzinli otomobiller yüzde 35,3 ile liderliğini korurken, hibrit otomobiller yüzde 25,8 pazar payı ile ikinci sırayı aldı. AB'de 2024 yılında otomobil satışlarının yüzde 2,5 artışla, 10,7 milyon adede ulaşacağı ön görülüyor. Toplam satışların yaklaşık yüzde 20'sinin, yani iki milyondan fazlasının, elektrikli olması bekleniyor. En çok satılan markalar AB ülkelerinde 2023 yılındaki otomobil satışlarında Volkswagen Grubu 3 milyon 324 bin 705 adetle ilk sırayı aldı. Şirketin piyasadaki toplam payı yüzde 25,9'u buldu. Onu en yakın 2 milyon 128 bin 625 adetle Stellantis Grubu izledi. Bu grubun pazar payı yüzde 18,2 seviyesinde kaydedildi. Renault Grubu ise 1 milyon 242 bin 293 adet otomobil satışıyla yüzde 9,7 paya ulaştı. Marka bazlı ele alındığında geçen yıl AB'de satış lideri marka 1 milyon 357 bin 139 adetle Alman otomobil üreticisi Volkswagen oldu. Toyota, 828 bin 484 satışla ikinci, 733 bin 176 satışla Audi üçüncü oldu. Ardından 728 bin 991 satışla BMW ve 682 bin 498 adetle de Mercedes sıralandı. Geçen yıl Tesla'nın AB'deki satışları ise 366 bin 326 seviyesinde kayıtlara geçti. Elektrikli otomobil satışlarında Tesla, Volkswagen ve Renault markaları en önemli markalar olarak öne çıkıyor. AB'den küresel rekabet konusunda adımlarını güçlendirmesi bekleniyor AB'de elektrikli otomobillerin geleceği konusuna tartışmalar yaşanıyor. ACEA tarafından paylaşılan rapor, Çin ve ABD'den farklı olarak AB'nin elektrikli araç üretimini destekleyecek sağlam bir endüstriyel stratejiye sahip olmadığına işaret ediyor. ACEA'nın raporuna göre, Çin'in elektrikli araç tedarik zincirindeki hakimiyeti ve ABD hükümetinin yerli otomobil üreticilerine yönelik teşvikleri, AB'nin Avrupa elektrikli araç üretimini destekleme çabalarını gölgede bırakıyor. Raporda, Çin'in elektrikli araç yaşam döngüsünün tamamı boyunca madencilik, rafinaj, üretim, şarj ağları, ucuz enerji, satın alma teşvikleri ve geri dönüşümü kapsayan stratejik ve bütünsel politikasının, rekabet gücünü önemli ölçüde artırdığı belirtiliyor. AB ise değer zincirinin belirli adımlarını düzenleyen sanayi politikasına yönelik parça parça düzenleyici bir yaklaşım benimsiyor. Rapor aynı zamanda ABD'de elektrikli otomobil değer zinciri için bir üretim merkezi kurma yönündeki artan ivmeye de işaret ediyor.

GTI'ın sırrı DNA'sının hiç değişmemesi Haber

GTI'ın sırrı DNA'sının hiç değişmemesi

Ve bir sonraki yılın yaz aylarından itibaren de pazara tam anlamıyla fırtına gibi girdi: Golf GTI… Golf GTI için ilk etapta 5 bin adetlik bir üretim planlandı, ancak bunun mütevazı bir planlama olduğu kısa sürede ortaya çıktı. Model kısa sürede bir ikon haline geldi. Sıra dışı sürüş dinamikleriyle kitlelerin beğenisini kazanarak otomotiv dünyasının düzenini alt üst etti. Sonuçta, toplam 461 bin 690 adetlik Golf GTI Mk1, üretim hatlarından çıktı. İlk Golf GTI geride bıraktığı yıllar içinde zamansız bir klasik haline geldi. Ve bugün, 2,4 milyondan fazla üretilerek dünyanın en başarılı kompakt spor otomobili konumuna ulaştı. Gerçek bir fenomen… GTI başarısının sırrının, DNA’sının hiç değişmemiş olmasından kaynaklandığını söyleyen Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro “Yarım asır önce saf otomobil tutkusundan doğan Golf GTI’sı, geleceğin teknolojileri ile donatılmış sekizinci nesliyle satışa sunuyoruz. 1976’dan beri GTI’da görmeye alışık olduğumuz ikonik detaylar yenilenerek, bu versiyonda da iddiasını sürdürüyor. Golf GTI ile hedefimiz, markamızın sportif ruhunun altını çizmek ve “top of volume” konumlandırmamızı daha da güçlendirmek” dedi. İlk GTI’nın dünya prömiyerinden yaklaşık 48 yıl geçmiş olmasına rağmen, yeni Golf GTI’da birinci neslin DNA’sını net bir şekilde görebiliyoruz. Bu DNA, sportif yürüyen aksam, mükemmel ergonomi ve özgün tasarımda yaşamaya devam ediyor. Tüm elektronik mimarisi sıfırdan yaratılan sekizinci nesil Golf GTI, tüm zamanların en dijital GTI’sı konumunda. Yeni nesil yazılım ve donanım, aracın içine girdiğinizde ve sürüş sırasında somut bir şekilde hissediliyor. Sürücüler, Golf GTI’nın görünümünü ve teknolojisini her zamankinden daha ayrıntılı bir şekilde kişiselleştirebiliyor. Ambiyans aydınlatmasının renk yelpazesinden; bilgi ve eğlence sisteminin, dijital kokpitin ve motor sesinin tüm bireysel konfigürasyonlarına kadar birçok fonksiyon kişiselleşebiliyor. lf GTI’ya özgü özellikler arasında. Yüksek ergonomi, ekose koltuklar... İç mekanda öne çıkan özellikler arasında, birinci nesil Golf GTI’yı anımsatan öğeler göze çarpıyor: ekose tarzda “Scalepaper” kumaşa sahip spor koltuklar ve kırmızı dikişler. Entegre koltuk başlıkları, GTI’nın sportif karakterine vurgu yaparken, aracın ergonomisini yüksek bir seviyeye taşıyor. Ayrıca kırmızı dekor ve GTI logosu ile farklılaşan bir tasarıma sahip, ısıtmalı ve çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi de tasarımda ilk göze çarpan detaylar arasında yer alıyor. Gösterge panelindeki ve kapı döşemelerindeki petek deseni de bir başka tipik Golf GTI özelliği. Start/Stop düğmesi, kapılar açıldığında, motor çalıştırılana kadar kırmızı renkte yanıp sönüyor.Müşteri deneyimi tasarımcıları standart dijital kokpit için yeni bir GTI grafiği geliştirmiş. Bu grafik, direksiyon simidindeki View (görüntüle) düğmesi kullanılarak açılabiliyor ve üç yuvarlak göstergeli bir kombinasyondan oluşuyor: ortadaki GTI logolu merkezi devir sayacı, sağda ve solda birer yuvarlak gösterge ile çevrelenmiş. Bunlar, örneğin turbo basıncını veya anlık güç çıkışını görüntülemek için bireysel olarak düzenlenebiliyor. Yeni Golf GTI’da adaptif şasi kontrolü (DCC), elektrohidrolik diferansiyel kilidi (VAQ), elektronik dinamik diferansiyel kilidi (XDS) gibi destek sistemleri standart olarak sunuluyor.

Volvo dizel otomobil üretimini 2024'te sonlandıracak Haber

Volvo dizel otomobil üretimini 2024'te sonlandıracak

İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars, yaptığı basın açıklamasında, şirketin uzun vadeli çevre stratejisinin bir parçası olarak 2024 yılı başından itibaren dizel motorlu otomobil üretimini durdurmayı planladığını belirtti. Böylece marka bu adımı atan ilk otomobil üreticilerinden biri olacak. New York'taki İklim Haftası sırasında dizel motora sahip son otomobilinin 2024 yılının başlarında montaj hattından çıkacağını duyuran firma, aynı zamanda 2030 yılına kadar tamamen elektrikli otomobillere geçmeyi planlıyor. Temel hedef 2040 yılına kadar karbon nötr bir şirket haline gelmek. İçten yanmalı motorlara veda Volvo geçtiğimiz Kasım ayında Geely ile içten yanmalı motorlar konusunda uzmanlaşmış bir ortak girişim olan Aurobay'deki hisselerini satmıştı. Şirket "artık Ar-Ge bütçemizin tek bir kuruşunu bile yeni içten yanmalı motorlar geliştirmek için harcamayacağız" diyor. Volvo Cars İcra Kurulu Başkanı Jim Rowan konuyla ilgili olarak "Elektrikli güç aktarma organları bizim geleceğimiz ve içten yanmalı motorlardan daha üstün: daha az gürültü, daha az titreşim, müşterilerimiz için daha az servis maliyeti ve sıfır egzoz emisyonu üretiyorlar" ifadelerini kullandı. Volkswagen'in emisyon skandalının ardından Avrupa'da dizel otomobil satışları hızla düştü. Otomobil üreticileri ürün gamlarındaki dizel model sayısını kademeli olarak azaltıyor. Dizel otomobiller 2015 yılında Avrupa'daki yeni otomobil satışlarının yüzde 50'sinden fazlasını oluştururken, bu yılın Temmuz ayında bu oran yüzde 14'civarına geriledi.

Nisan'da en çok satılan ikinci el otomobiller Haber

Nisan'da en çok satılan ikinci el otomobiller

AA muhabirinin Indicata'nın ikinci el online pazar raporundan derlediği verilere göre, Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışlar, geçen ay 2022'nin aynı ayına göre yüzde 10 azalışla 172 bin 450 adet oldu. Satışlarda otomobillerin payı yüzde 82 ve hafif ticari araçların payı yüzde 18 olarak belirlendi. En çok satılan 10 marka pazardan yüzde 76 pay aldı İkinci el online pazarda nisanda en çok tercih edilen otomotiv markası (binek ve hafif ticari) 21 bin 680'le Volkswagen oldu. Bunu, 21 bin 42 adetle Fiat ve 20 bin 717 adetle Renault takip etti. Satış sıralamasında 16 bin 358 adetle Ford, 9 bin 688 ile Opel, 9 bin 391 adetle BMW, 8 bin 647 adetle Peugeot, 8 bin 376 adetle Hyundai, 8 bin 130 adetle Mercedes Benz ve 6 bin 718 adetle Toyota ilk 10 içinde yer aldı. Nisan ayında ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 172 bin 450 adet aracın yüzde 76'sını söz konusu ilk 10 marka gerçekleştirdi Egea ilk sıradaki yerini korudu İkinci el online binek araç pazarında nisanda toplam 141 bin 129 satış gerçekleşti. Fiat Egea 6 bin 820 adetle nisan ayında da yine en çok tercih edilen model oldu. Egea'yı, 6 bin 533 adetle Renault Clio, 5 bin 843 satışla Renault Megane, 5 bin 834 adetle VW Passat, 4 bin 366 adetle Ford Focus, 4 bin 328'le Toyota Corolla, 4 bin 43 satışla Opel Astra, 3 bin 385'le BMW 5 Serisi, 3 bin 372 satışla VW Polo ve 3 bin 137 satışla da VW Golf takip etti. Söz konusu 10 model, toplam binek satışlarının yüzde 34'ünü oluşturdu. En çok tercih edilen hafif ticariler Online pazarda geçen ay 31 bin 321 adet hafif ticari araç satışı gerçekleşti. Fiat Doblo, 4 bin 804 adetle nisan ayında da en çok tercih edilen model oldu. Ford Transit/Tourneo Courier, 4 bin 378 adetle ikinci ve Fiat Fiorino da 4 bin 299 satışla üçüncü sırada konumlandı. Bu modelleri, 2 bin 79 satışla VW Cady, 1.855 adetle Ford Transit/Tourneo Connect, 1.577 satışla VW Transporter, 1.355 satışla Renault Kangoo, 1.189 adetle Citroen Berlingo, 1.100 adetle Peugeot Partner ve 983 adetle de Ford Transit izledi. Söz konusu 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 75,4'ünü oluşturdu. Türkiye pazarı satış hızı, nisanda ortalama 31 gün olurken, en hızlı satılan marka 27 günle Opel oldu. En yavaş satılan marka ise 46 günlük satış hızıyla Mercedes-Benz olarak belirlendi. Günlük 450 binden fazla ikinci el araç datası analiz ediliyor Makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük verinin birleşmesinden oluşan iş zekası seti Indicata, Türkiye'deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor. Rapordaki satış verileri, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor. Bunlar arasında Sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra OEM'lerin kurumsal ikinci el web siteleri, Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi yüksek adetli satışların gerçekleştiği kurum ve platformlar yer alıyor. Rakamlar içerisinde bireysel araç ilanlarına ait veriler bulunmuyor. Online platformda ikinci el ticareti yapan kurumlar, iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar koşullarına göre ilandaki araçların fiyatını revize ederek ilanı yeniden yayınlıyor. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor. İkinci olarak, ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yeniden satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Bu ikinci grup araç ilanları, yani ilandan tamamen kaldırılan araçlar "satış" olarak kabul ediliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.