Hava Durumu

#Wyndham Hotels

TOURISMJOURNAL - Wyndham Hotels haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Wyndham Hotels haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye'deki zincir oteller: 2024'ün EN İYİ listesi Haber

Türkiye'deki zincir oteller: 2024'ün EN İYİ listesi

2024 YILINDA TÜRKİYE'DE KAÇ OTEL VAR Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Ocak 2024 verilerine göre ülkede toplam 1.790.976 yatak kapasitesiyle 21.013 sertifikalı otel faaliyet gösteriyor. Turizmdatabank.com'un haberine göre, 2024 yılında toplam 159.612 yatak kapasiteli çok sayıda otel projesi yatırım aşamasında. Son altı ayda (Ağustos 2023'ten bu yana) Türkiye'nin oda stoku yatak hacminde %0,5, tesis sayısında ise %4,2 arttı. Türkiye'nin tüm illeri arasında en fazla oda ve yatak sayısı Antalya'dadır. Şu anda 615 bin yataklı 2.492 otel var (2023 yazına göre %0,5 daha fazla, 3.000 yatak eklendi). İstanbul'da daha fazla otel var (2.931), ancak bunlar kentsel ve Antalya tatil beldesindeki kadar geniş değil. İstanbul'un Ocak 2024'teki toplam yatak kapasitesi 244 bin yer (Ağustos 2023'te 239 bin, altı ay +%2). Türkiye'nin Ege kıyısındaki ana tatil beldesi Muğla'da 2.642 sertifikalı otel bulunmaktadır (Ağustos 2023 itibarıyla +%1). Burada Antalya'dakinden daha fazla otel var, ancak otellerin kendisi daha küçük - toplamda 217 bin yatak var (altı ayda 1.000 yatak eklendi). Türkiye'nin otel sıralamasında dördüncü sırada bir diğer “Ege” ili olan İzmir yer alıyor. Yatak sayısı 81 bini aşan (Ağustos 2023'e göre +%1,2) 1.703 otel mülkü bulunmaktadır. 2024 YILINDA TÜRKİYE'DE KAÇ ZİNCİR OTEL VAR VE PAZAR PAYI Ocak ayında, Türkiye Otelciler Birliği'nin (TÜROB) Türkiye'deki zincir otellere (hem uluslararası hem de Türk zincir markalarına) ilişkin verileri içeren yeni bir araştırması yayınlandı. Bu belgeye göre Türkiye'de faaliyet gösteren 67 zincir otel markasının toplam 722 otel ve 157.495 odası bulunuyor. Bunlara, bazı nedenlerden dolayı çalışmada atlanan 68. zincir olan Swandor Hotels & Resorts'u da ekleyebiliriz. Türkiye'de 1.385 odalı iki oteli var. Toplam 724 otel ve 158.880 oda Buna göre Türkiye genelinde zincir otellerin payı %3,44 (21.013 otelden 724'ü) düşüktür. Ancak toplam yatak kapasitesindeki payları çok daha fazladır. Bir odada ortalama 2 yatak olduğunu varsayarsak, Türkiye'deki zincir otellerde yaklaşık 318 bin yatak bulunmaktadır ve bu oran halihazırda ,7'dir (ülkedeki her altıncı yatak). İlginçtir ki TÜROB'a göre 2019'a göre Türkiye'deki zincir otel sayısında yüzde 15, oda sayısında ise yüzde 8 artış yaşandı. RESORT ZİNCİRİ ODA ODA HACMİ PREMİUM OTELLER Türkiye'deki zincir oteller arasında niceliksel olarak şehir otelleri çoğunluktadır: 470'i “resort” oteli iken 251'i bulunmaktadır. Ancak tatil otellerinde daha fazla oda var; şehir mülklerinde 74.343 odaya karşılık 84.537 oda. Zincir otellerin coğrafyası genel olarak Türkiye'deki otellerin genel dağılımına karşılık gelmektedir: 221 zincir otel İstanbul'da, 157'si Antalya'da ve 73'ü Muğla'da bulunmaktadır. Bu sektörde en yaygın iş modeli, tanınmış bir otel markasının (321 mülk) franchise'ının satın alınmasıdır. Diğer 257 zincir otel ise sahibine ait ve doğrudan sahibi tarafından yönetiliyor, 79'u şu veya bu zincirin yönetimi altında ve 65'i kiralanıyor veya kiralanıyor. TÜRK OTEL ZİNCİRİ MARKALAR ANTALYA'DA, ULUSLARARASI MARKALAR İSTANBUL'DA GÜÇLÜ Aşağıdaki tablodan Türkiye'nin en büyük otel zincirleri listesinde ilk 10 sıradaki yedi hattın uluslararası otel markalarının (Wyndham, Hilton, Accor vb.) yer aldığı görülmektedir. Ancak yerel zincirler gelişme hızını artırıyor: örneğin, Crystal Hotels (ev sahibi Kilit Global'e ait) zaten dördüncü sırada, Marriott'un önünde, tanınmış Türk zinciri Delphin Hotels TOP'un 9. sırasında yer alıyor. 10 ve Coral Travel tur operatörüne bağlı Coral Group Hotels (eski adıyla OTI Hotels & Resorts). Bir tuhaflık daha var: İstanbul'da uluslararası otel markaları ağırlıkta. Antalya tatil beldelerinde lider zincir markalar Türk'tür ve burada kesinlikle hakimdirler. TÜRKİYE’DEKİ TUR OPERATÖR ZİNCİRİ OTEL MARKALARI KONUMUNU GÜÇLENDİRİYOR Tur operatörü markalarının otel zinciri işinde giderek daha önemli bir rol oynadığı dikkat çekiyor. Böylece Coral Grup Otelleri oda kapasitesi açısından halihazırda 10'uncu sırada (3867 oda) Türkiye'nin en büyük 10 otel zinciri arasında yer alıyor. Anex Group'un (Anex ve Intourist tur operatörlerini de içeren) sahibi olduğu zincir markası Selectum, biraz geride kalıyor (11. sırada, 3.719 oda). PEGAS Touristik'e bağlı Swandor Hotels & Resorts'ta daha az (ama aynı zamanda çok sayıda - 2 otelde 1.385 oda) oda bulunmaktadır. Tur operatörü ağlarının geliştirme modelleri farklıdır: Bazı oyuncular için genişleme, hizmet kalitesi üzerinde kontrolü korurken franchise satışı yoluyla hakim olur; diğerleri için temel, nesnelerin yönetim altına alınmasıdır. ODA HACMİNE GÖRE TÜRKİYE’NİN (OCAK 2024 İTİBARIYLA) EN BÜYÜK OTEL ZİNCİRLERİ Yer Zincir Otel sayısı Oda sayısı 1 WYNDHAM HOTELS 105 15368 2 HILTON WORLDWIDE 77 13873 3 ACCOR HOTELS  62 13233 4 CRYSTAL HOTELS 16 8139 5 MARRIOTT 44 7674 6 TUI HOTELS & RESORTS 16 6801 7 IHG (InterContinental Hotels Group) 30 5383 8 RADISSON HOTEL GROUP 33 4876 9 DELPHIN HOTELS 7 4060 10 CORAL GROUP HOTELS 20 3867 11 SELECTUM HOTELS & RESORTS 8 3719 12 TITANIC HOTELS 10 3306 13 DEDEMAN INTERNATIONAL 25 3241 14 KAYA HOTELS 10 2848 15 EFTALIA HOTELS 6 2628 16 PALOMA HOTELS 8 2548 17 KİRMAN HOTELS 6 2456 18 BARUT HOTELS 8 2375 19 ANEMON HOTELS 24 2355 20 LİMAK HOTELS 7 2305 21 THE GREEN PARK 10 2179 22 ELITE WORLD HOTELS 9 2141 23 CLUB MED 3 1735 24 VOYAGE HOTELS 4 1528 25 PRINCE GROUP 3 1525 26 LIBERTY HOTELS 3 1523 27 NG HOTELS 4 1469 28 MAXX ROYAL RESORTS 3 1462 29 SWANDOR HOTELS 2 1385 30 MP HOTELS 3 1382 31 ROBINSON CLUB 4 1354 32 PALM WINGS HOTELS 5 1345 33 DİVAN GRUBU 10 1338 34 POINT HOTELS 5 1311 35 JURA HOTELS 6 1284 36 CORENDON HOTELS & RESORT 2 1256 37 ORKA HOTELS 9 1250 38 SÜRAL HOTELS 4 1236 39 LARISSA HOTELS 6 1214 40 PAPILLON HOTELS 3 1214 41 GLORIA HOTELS 3 1177 42 IC HOTELS 4 1159 43 THE MARMARA HOTELS 6 1138 44 SENTIDO HOTELS 4 1130 45 AKKA HOTELS 6 1118 46 MARTI HOTELS 5 1067 47 CACTUS HOTELS 6 1061 48 HYATT HOTELS 5 1023 49 GRAND YAZICI 3 1020 50 IP HOTELS 3 1018 51 ASKA HOTELS 3 966 52 RICHMOND HOTELS 4 813 53 KEMPINSKI HOTELS 3 673 54 ROTANA HOTELS & RESORTS 3 564 55 D. HOTELIER (Doğuş Group) 6 533 56 BARCELO HOTELS 3 515 57 TAKSİM INTERNATIONAL GROUP HOTELS 3 508 58 DOSSO DOSSI HOTELS 5 500 59 BEST WESTERN HOTELS & RESORTS 5 409 60 ERESİN HOTELS 3 349 61 AVANTGARDE COLLECTION 4 336 62 ARTS HOTELS 3 331 63 G HOSPITALITY 3 311 64 YAŞMAK HOTELS COLLECTION 5 246 65 FOUR SEASONS 2 236 66 MANDARIN ORIENTAL 2 220 67 SHANGRI LA 1 186 68 SOHO HOUSE 1 87

К концу 2025 года Wyndham Hotels достигнет 150 отелей в Турции Haber

К концу 2025 года Wyndham Hotels достигнет 150 отелей в Турции

Wyndham Hotels & Resorts, крупнейшая в мире франчайзинговая гостиничная компания, имеющая около 9200 отелей в более чем 95 странах мира, имеет около 111 отелей в 43 городах нашей страны. Турция является пятым по величине рынком Wyndham по количеству отелей. Президент Wyndham Hotels & Resorts EMEA Димитрис Маникис говорит, что у них 111 отелей в 43 городах Турции, и в рамках своих планов роста они стремятся завершить 2024 год со 130 отелями и достичь 150 отелей к концу 2025 года. Отметив, что государство в Турции придает большое значение развитию второстепенных и третичных городов и что инвестиции в гостиничный бизнес будут увеличиваться по мере развития этих мест, Маникис сказал: «У нас около 9150 отелей по всему миру, 95 процентов из которых являются франчайзинговыми. 10 из 24 наших брендов находятся в Турции. Когда мы смотрим на турецкий рынок, мы планируем в 2024 году вывести в Турцию стиль жизни Vienna House и концепцию отелей или курортов верхнего сегмента Dolce, которые, по нашему мнению, могут адаптироваться к рынку. Сектор размещения состоит не только из иностранных гостей, нам также необходимо обратить внимание на местную экономику. «Бэтмен и Диярбакыр также находятся в центре нашего внимания», - сказал он. МЫ ТОЖЕ БУДЕМ В ЗОНЕ ЗЕМЛЕТРЯСЕНИЯ…. Отметив, что отели были местом сбора жителей этих регионов во время сильного землетрясения, произошедшего в Кахраманмараше, Маникис сказал: «Поэтому мы продолжим там находиться. "На реконструкцию зоны землетрясения будет потрачено 50 миллиардов долларов, и там также будет потребность в жилье", - прокомментировал он. Заявив, что Турция является страной, которая преодолела кризис больше, чем любая другая страна в Европе, и что это страна, которая работает с энтузиазмом, Маникис подчеркивает, что THY играет важную роль в развитии и продвижении туризма в Турции и что новые рекорды может быть сломан в 2024 году. ЛУЧШАЯ ЗАПОЛНЕННОСТЬ ЗА ПОСЛЕДНИЕ 5 ЛЕТ МОЖЕТ ДОСТИГАТЬСЯ В ЭТОМ ГОДУ Напоминая, что три крупнейших лоукостера Европы планируют, что 2024 год будет очень хорошим, Маникис говорит: «Я думаю, что заполняемость в 2024 году может быть лучшей за последние 5 лет, но геополитические риски и изменение климата происходят повсюду. мир может предотвратить это. Потому что в прошлом году температура достигла 45 градусов, а с лесными пожарами люди уехали в северные страны». ИНДИЯ И КИТАЙ БУДУТ ЗВЕЗДАМИ БЛИЖАЙШИХ 5 ЛЕТ «300 миллионов человек поедут из Индии в ближайшие 5 лет, а 120 миллионов человек поедут из Китая после пандемии. «Полмиллиона человек будут путешествовать с этих исходных рынков, и они не собираются на пляж, они ищут новые впечатления», — говорит Маникис, подчеркивая, что местами, которые выделяются своими природными красотами, может быть Бодрум, Анталия будущее. Маникис сказал: «Люди хотят видеть горы, Черное море, Каппадокию — великолепные места. Мы ожидаем, что сегмент «все включено» будет расти быстрее. Когда речь идет о «все включено», на ум приходят туристы, набившие свои тарелки доверху 15 лет назад, но качество обслуживания здесь улучшилось. Rixos стал турецким брендом, повышающим качество в этом отношении. «Бренд под названием Ikos появился в Греции и распространился на Европу, а люксовый сегмент предлагает уникальную систему «все включено», — сказал он. МЫ БУДЕМ ПОЧТИ В КАЖДОМ ГОРОДЕ…. Заявив, что в этом году они откроют отели почти в каждом городе Турции, региональный директор Wyndham Hotels & Resorts в Турции Мурат Озель сказал: «Мы планируем открыться в Анкаре в течение месяца. «У нас также будет открытие в Эскишехире», — говорит он. Ссылаясь на широко обсуждаемую систему «все включено», Озель говорит, что, хотя раньше «все включено» было системой, которую предпочитали люди, которые уделяли внимание своей экономике, сегодня в категории «люкс» существует концепция «все включено», но она реализована. иначе. Источник: Экономист

Wyndham Hotels 2025 sonunda Türkiye’de 150 otele ulaşacak Haber

Wyndham Hotels 2025 sonunda Türkiye’de 150 otele ulaşacak

Dünya genelinde 95’ten fazla ülkede yaklaşık 9 bin 200 oteliyle dünyanın franchise veren en büyük otel şirketi olan Wyndham Hotels & Resorts’un ülkemizde 43 kentte yaklaşık 111 oteli bulunuyor. Türkiye, otel sayısı bazında Wyndham’ın en büyük beşinci pazarı konumunda yer alıyor. Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, Türkiye’de 43 şehirde 111 otellerinin bulunduğunu, büyümeye planları çerçevesinde 2024’ü 130 otelle kapatıp, 2025 sonunda 150 otele ulaşma hedeflerinin bulunduğunu söylüyor.  Türkiye’de devletin ikincil, üçüncül şehirlerin gelişmesine önem verdiğini, oralar geliştikçe otel yatırımlarının da artacağına dikkat çeken Manikis, “Dünya genelinde 9 bin 150 civarı otelimiz var bunun yüzde 95’i franchise. 24 markamızın 10’u Türkiye’de var. Türkiye pazarına baktığımızda pazara uyum sağlayabileceğini düşündüğümüz life style Vienna House ve üst segment toplantı oteli ya da resort konseptli Dolce markalarını 2024’te Türkiye’ye getirmeyi planlıyoruz. Konaklama sektörü sadece yabancı ziyaretçilerden oluşmuyor, yerel ekonomiye de bakmak lazım. Batman, Diyarbakır da odağımızda” diye konuştu. DEPREM BÖLGESİNDE DE OLACAĞIZ…. Kahramanmaraş merkezli büyük deprem felaketinde otellerin o bölgelerin toplanma yeri olduğuna dikkat çeken Manikis, “O nedenle oralarda olmaya devam edeceğiz. Deprem bölgesinin imarı için 50 milyar dolar harcanacak ve orada konaklamaya da ihtiyaç olacak” yorumunu yaptı. Türkiye’nin Avrupa’daki tüm ülkelerden çok krizin üstesinden gelmiş bir ülke olduğunu, tutkuyla çalışan bir millet olduğunu belirten Manikis, THY’nin Türkiye’de turizmin gelişiminde ve tanıtımında önemli rol oynadığını ve 2024’te yeni rekorlara imza atılabileceğini vurguluyor. BU YIL SON 5 YILIN EN İYİ DOLULUKLARINA ULAŞILABİLİR  Avrupa’daki en büyük low cost 3 havayolu şirketinin 2024 yılının çok iyi geçmesini planladıklarını da hatırlatan Manikis, şunları söylüyor: “2024 yılındaki dolulukların son 5 yılında en iyi dolulukları olabileceğini düşünüyorum ama dünyanın her yerinde gerçekleşen jeopolitik riskler ve iklim değişikliği bunları engelleyebilir. Çünkü geçen yıl dereceler 45’i gösterdi, orman yangınları ile birlikte insanlar kuzey ülkelerine gittiler.” HİNDİSTAN VE ÇİN ÖNÜMÜZDEKİ 5 YILIN YILDIZI OLACAK “Önümüzdeki 5 yılda Hindistan’dan 300 milyon kişi seyahat edecek, Çin’den 120 milyon kişi pandemi sonrası seyahat edecekler. Bu kaynak pazarlardan yarım milyon insan seyahat edecek ve bunlar plaja gitmiyorlar, yeni deneyimler arıyorlar” diyen Manikis, doğal güzellikleri ile öne çıkan yerlerin geleceğin Antalya’sı Bodrum’u olabileceğine vurgu yapıyor. Manikis, “İnsanlar dağları görmek istiyorlar Karadeniz, Kapadokya muhteşem yerler. Her şey dahil segmentinin daha hızlı büyümesini bekliyoruz. Her şey dahil denilince 15 yıl önceki tabağı tepeleme doldurmuş turist akla geliyor belki ama burada hizmet kalitesi arttı. Rixos bu konuda kaliteyi yükselten Türk markası oldu. Yunanistan’da İkos diye bir marka çıktı Avrupa’ya da yayıldı ve lüks segment, kendine özgü bir her şey dahil sistem sunuyor” diye konuştu. HEMEN HER KENTTE OLACAĞIZ…. Türkiye’de bu yıl hemen her kentte bir otel açacaklarını belirten Wyndham Hotels & Resorts Türkiye Ülke Direktörü Murat Özel, “Ankara’da bir ay içinde açılış planlıyoruz. Eskişehir’de de açılışımız olacak” diyor. Çok tartışılan her şey dahil sistemine de değinen Özel, her şey dahilin eskiden ekonomisine dikkat eden kesimin tercih ettiği bir sistemken günümüzde deluxe kategorisinde de her şey dahil konsept bulunduğunu ama farklı uygulandığını söylüyor.

“2025’te Türkiye’de 150 otele ulaşacağız” Haber

“2025’te Türkiye’de 150 otele ulaşacağız”

Dünya çapında yaklaşık 95 ülkede 9 bin 100'den fazla oteliyle dünyanın franchise veren en büyük otel şirketlerinden biri olan Wyndham Hotels & Resorts'un global portföyünde toplam 24 marka bulunuyor.  Türkiye'de 40 ilde 90'ın üzerinde oteli bulunan Wyndham için Türkiye pazarı dünyadaki beşinci büyük pazar niteliğine sahip.  Cumhuriyet'in 100'üncü yılında Türkiye'de 100 otele ulaşmayı hedefleyen grup, deprem yüzünden planlarını değiştirmezken depremin ardından Türkiye Otelciler Birliği ile koordineli çalışıp otellerinin kapılarını depremzedelere açtı.  Depremzedelerin yaralarının sarılması için Kızılhaç ve Kızılay'a bağış yaptı. Ayrıca faaliyet gösterdiği 100'e yakın ülkede çalışanlarının katıldığı bir bağış kampanyası düzenleyip burada toplanan parayı da Türkiye'ye gönderdi.  Wyndham Hotels&Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis ile yatırım planlarını ve turizm sektörünü konuştuk. Wyndham Hotels & Res için Türkiye'nin öneminden bahseder misiniz? Türkiye grubumuzun dünyadaki beşinci büyük pazarı konumunda ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Siz 29 Ekim'de muhteşem Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü yılını kutlarken biz 100'üncü otelimizi açmış olacağız. Sadece İstanbul, İzmir gibi büyük kentlerde değil, 40 ilde varız.  Önümüzdeki beş yıllık planımızda da ikinci ve üçüncü kademe diye nitelendirdiğimiz illere, ilçelere odaklanacağız. Çünkü en yoğun büyüme potansiyelini bu bölgelerde görüyoruz. Ülkemizde kaç otele ulaşmayı hedefliyorsunuz? Şu anda toplam dokuz markamızla Türkiye'de varız. Bu yıl Trademark by Wyndham markamızı da getireceğiz. Bu marka için görüşmelerimiz sürüyor, önümüzdeki dönemde nerede açacağımızı açıklayacağız.  Böylece Türkiye'deki marka sayımız 10'a çıkacak. Son satın aldığımız marka olan Vienna House by Wyndham markamızı da ilerleyen zamanlarda Türkiye'ye getirmeyi hedefliyoruz. 2025 hedefimiz ise Türkiye'de 150 otele ulaşmak. Deprem bölgesindeki yıkımdan siz nasıl etkilendiniz? 50 binden fazla insanın hayatını kaybettiği depremden dolayı çok büyük üzüntü duyduk. Anadolu'nun büyük bölümü yeniden inşa edilecek, bizim de o süreçte rolümüz olacak. Deprem bölgesinde 19 tane otelimiz var. Hiçbiri yıkılmadı. Sadece beş tanesi kapalı.  Aslında açılmaya hazır ama izin bekliyoruz. Bölgedeki ekibimizden hayatını kaybeden olmadı. 20 ülkeden 140 kişinin yer aldığı EMEA bölgesi ekibimizin dönemsel toplantısını deprem sonrasında 22 Mart'ta İstanbul'da yaptık. İptal edebilirdik ama Türkiye ile dayanışmamızı ortaya koymak için buradayız. Önümüzdeki süreçte bölgede nasıl bir tablo bekliyorsunuz? Önümüzdeki beş yılda Anadolu'nun neredeyse yarısı yeniden inşa edilecek. O bölgelerde otellere de ihtiyaç olacak. Bugünkü üzücü tablo sonuçta ekonomik bir aktiviteyi de yaratacak. Oradaki illerin yeniden kalkınma sürecinde Wyndham'ın rolü olacağına da inanıyorum.  Wyndham olarak Türkiye'ye aldığımızdan daha fazlasını vermek istiyoruz. Dünyanın diğer ülkelerine baktığımızda Florida'da fırtınalar, Haiti'de depremler oldu. Bu tarz felaketler geçmişten ders alıp aynı hataları tekrarlamamak için bir fırsat. Türkiye de deprem bölgesinin yeniden inşası için birleşmiş olduğunu görüyoruz. Konaklama sektörü de buna dahil. Deprem bölgesinin kalkınmasında nasıl bir rolünüz olacak? Türkiye'deki ekiple deprem bölgesi için bundan sonra neler yapabileceğini konuşuyoruz. Wyndham Grand İstanbul Kalamış genel müdürümüz Göksenin Kürkçü ile konuştuk. Deprem bölgesindeki gastronomi merkezlerinden söz etti. Özellikle Hatay bu anlamda çok önemli bir gastronomi merkezi.  Biz de bu merkezlerin yeniden inşasının bir parçası olmak istiyoruz. Gastronomi kentlerinin ayağa kalkması için de destek olacağız. Dokuz markamızla 90'ın üzerinde otelimizle bize ev sahipliği yaptığı ve bize sunduğu yetenekli profesyoneller için Türkiye'ye müteşekkiriz. Mutlaka yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olmak istiyoruz. İstanbul'da da deprem olacağına ilişkin söylentiler turizm hareketliliğine nasıl yansıyor? Hepimiz insanız, korkularımız var. İstanbul ile ilgili de çok söylenti var ama EMEA ekibimizden tek bir kişi bile "Deprem olabilir, korkuyorum" demedi. Türkiye'de depremden sonraki iki üç haftalık süreçte doluluk oranlarında bir miktar düşüş yaşandı. Ancak bu düşüş uzun sürmedi. Nisan ve mayıs rezervasyonlarına baktığımızda 2022 seviyelerine dönülmüş durumda. Deprem sonrasında Türkiye'deki diğer otellerinizin deprem güvenilirliği konusunda çalışma yapmayı planlıyor musunuz? Müşterilerin bu yönde bir talebi olur mu? Biz ne zaman bir otel için imza atsak uluslararası düzeyde sigortaları var mı ona bakarız. Çünkü uluslararası sigortasının olması binada gerekli önlemlerin alındığını gösterir. Deprem sonrasında otellerin genel müdürleri kamu görevlileri ile görüşüp deprem güvenliği sertifikası çalışmasının yapılması için adım atacaklar.  Önümüzdeki 2-3 aylık süreçte buraya gelip otellerde etkinlik düzenleyecek olan büyük şirketler güvenlik sertifikasını görmek isteyeceklerdir. Aynı zamanda sigorta şirketleri de bu belgeyi görmek isteyecek. Diğer ülkelerde de bu tür olaylar sonrasında da böyle uygulamalar yapılıyor.  Evinizin güvenliğini sağlamak için nasıl tedbir alıyorsanız konaklama sektörü de tedbirler alacak. Türkiye güvenli bir ülke olduğu için turist almaya devam edecektir. Kaynak: Ekonomist.com

2022'de iş ve tatil seyahatleri arttı Haber

2022'de iş ve tatil seyahatleri arttı

2022'de tatil amaçlı yurtiçi seyahatlerde ve iş seyahatlerinde büyük bir artış oldu ve bu ivmenin önümüzdeki dönemde korunması bekleniyor.  Wyndham Hotels & Resorts Türkiye Bölge Direktörü Ayça Bilgin, 2022'de Türkiye'de güçlü bir büyüme sergilediklerini bu ivmenin 2023'te de devam etmesini bekliyor. Geçtiğimiz iki yılda toparlanmanın ilk olarak iş seyahatlerinde görüldüğünü belirten Bilgin, "Ödül programımız Wyndham Rewards'un üyeleriyle gerçekleştirdiğimiz anket, iş seyahatlerine yönelik güçlü talebin 2023'te de devam edeceğini gösteriyor" diyor. Teknoloji kullanımı konaklama sektöründe hızlandı. Örneğin, Hibrit/karma toplantılar için oluşturulan altyapı düğün veya kurumsal etkinliklerde dünyanın farklı yerlerindeki insanlarla bağlantı kurulabilmesini sağlıyor. Elite World Hotels Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Emel Elik Bezaroğlu, İstanbul'un turist profilinin TGA'nın tanıtım çalışmaları sayesinde ciddi bir oranda çeşitlendiğini söylüyor. Bezaroğlu, turist sayısının artırılmasının yanı sıra turizm gelirinin de artırılmasının büyük önem taşıdığını vurguluyor. Ortadoğu, Güney Amerika, Avrupa, Afrika gibi birçok farklı bölgede Türk dizileri izlenirken ülkemize ilişkin olumlu algı yaratıyor. Bir diğer önemli güç ise gastronomi. Geçtiğimiz aylarda İstanbul'daki bazı restoranların Michelin yıldızı almasıyla birlikte Türk mutfağı dünya genelindeki popülaritesini artıracak.  Önümüzdeki dönemde Bodrum, Çeşme ve Urla gibi tatil lokasyonlarındaki restoranların bu listeye dahil olmasıyla Türk mutfağı rafine kategorideki yerini perçinleyip Türkiye gastronomi turizminde öncü ülkelerden olacak. Kaynak Ekonomist

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.