Hava Durumu

#Yakıt

TOURISMJOURNAL - Yakıt haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yakıt haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Aliağa Limanları Bölge Ekonomisinin Lokomotifi Haber

Aliağa Limanları Bölge Ekonomisinin Lokomotifi

İZMİR (İHA) - İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) Aliağa Şubesi, 2024’ün değerlendirilmesi ve 2025 hedeflerinin paylaşılması amacıyla yılın son meclis toplantısını gerçekleştirdi. Toplantıya Meclis Başkanı İsmail Önal, Yönetim Kurulu Başkanı Adem Şimşek, şube üyeleri ve İngiltere Leeds Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Gökçay Balcı katıldı. "ZOR BİR YILI BAŞARIYLA GERİDE BIRAKTIK" Yönetim Kurulu Başkanı Adem Şimşek, 2024’ün savaşlar ve küresel belirsizlikler nedeniyle zor bir yıl olduğunu belirterek, "Ancak Aliağa, istikrarlı performansıyla bu zorlu yılı başarıyla tamamladı. 2025'te de sektörümüz ve bölgemiz için elimizden gelenin en iyisini yapacağız" dedi.  Aliağa limanlarının Türkiye ekonomisindeki kritik önemine vurgu yapan Şimşek, "Aliağa, güçlü endüstriyel altyapısı ve büyük limanlarıyla bölgesel ve ulusal ekonominin vazgeçilmez merkezlerinden biri. İzmir ve çevresindeki sanayi üretiminin büyük kısmı Aliağa limanları üzerinden taşınıyor. Bu, lojistik ve ticaretteki stratejik önemimizi bir kez daha ortaya koyuyor" diye ekledi. REKOR YÜK ELLEÇLEME VE KONTEYNER TRAFİĞİ Şimşek, 2024 Ocak-Kasım döneminde Aliağa limanlarında 77 milyon 992 bin 685 ton yük elleçlendiğini ve bunun bir önceki yıla göre yüzde 6,55’lik bir artışa işaret ettiğini söyledi. Aynı dönemde 1 milyon 957 bin 711 TEU elleçlenerek konteyner trafiğinde yüzde 35,94’lük bir artış kaydedildi. Böylece Aliağa, Türkiye sıralamasındaki ikinciliğini korudu. TURİZM VE ALİAĞA YOLCU İSKELESİ Adem Şimşek, Ayvalık-Midilli feribot seferlerine kış döneminde de ilginin sürdüğünü belirtti. Aliağa Belediyesi ile yürütülen Yolcu İskelesi Projesi’nin tamamlanmasının ardından ilçenin ticari ve turizm potansiyelinin daha da artacağını dile getirdi. SIFIR EMİSYON VE YEŞİL ENERJİ VURGUSU Toplantıya katılan Dr. Gökçay Balcı, denizcilik sektöründe sıfır emisyon hedeflerine ulaşmanın zorluklarına ve fırsatlarına değindi. Türkiye’nin yakıt tedarikçiliğinden ihracatçılığa geçme potansiyeline dikkat çeken Balcı, yeşil enerji kullanımının bu süreçteki önemini vurguladı.

Benzin tahtını kaptırdı! Otomobilde yakıt tercihi nasıl değişti? Haber

Benzin tahtını kaptırdı! Otomobilde yakıt tercihi nasıl değişti?

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden yaptığı derlemeye göre, 2023'te trafiğe kayıtlı otomobillerin yüzde 35,6'sını dizel, yüzde 33,5'ini LPG yüzde 28,7'sini benzin ve yüzde 2'sini elektrikli ve hibrit yakıt türüne sahip araçlar oluşturdu. ​​​​​​ 1-DİZEL YÜZDE 35,6 İLE BİRİNCİ Dizel otomobillerin trafikteki oranında son 20 yılda önemli artış görüldü. Söz konusu oran 2004'te yüzde 4,7 iken geçen yıl yüzde 35,6'ya ulaştı. Dizel otomobil sayısı 2004'te 252 bin 629 olarak kayıtlara geçmişti. Geçen yıl sonu itibarıyla bu miktar 5 milyon 425 bin 652 olarak kaydedildi. 2-BENZİNLİNİN ARTIŞ HIZI YAVAŞLADI Trafikteki benzinli otomobillerin sayısı son 20 yılda az da olsa artış gösterdi. Bu dönemde benzinli araç sayısı yüzde 7,4 yükselerek 4 milyon 62 bin 486'dan 4 milyon 362 bin 975'e çıktı. 3-LPG'Lİ ARAÇ SAYISI YÜZDE 33,5'E YÜKSELDİ Bu dönemde LPG'li araçların oranı 14,7'den yüzde 33,5'e yükseldi. Trafikteki LPG'li otomobillerin sayısı da 20 yıl önce 793 bin 81 iken geçen sene 5 milyon 94 bin 751'e yükseldi. 4-HİBRİT VE ELEKTRİKLİ DE BÜYÜME SÜRÜYOR Elektrikli ve hibrit araçların sayısı ise söz konusu dönemde düzenli artarak trafikteki oranını sıfırdan yüzde 2'ye çıkardı. Bu türdeki araçların sayısı kullanılmaya başlandığı 2011'de 47 iken, geçen yıl sonu itibarıyla 302 bin 371'e ulaştı. 5-DİZEL VE LPG NEDEN POPÜLER? Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) Başkanı Aydın Erkoç, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, trafiğe kayıtlı dizel ve LPG'li otomobillerin oranının benzinli araçların önüne geçmesinin temel sebeplerinden birinin bu tip yakıt türünü kullanan otomobillerin benzinli otomobillere göre daha az yakıt tüketmesi olduğunu söyledi. LPG'li araçların litre fiyatlarının düşük olması sebebiyle kullanıcılar tarafından daha çok tercih edildiğini belirten Erkoç, "Dizelin litre fiyatı benzinle aynı olduğu halde tercih edilmesinin sebebi de dizel yakıtın litre başına enerji üretiminin benzine göre daha fazla olmasıdır. Ayrıca dizel araçlar benzinli araçlara oranla yüksek tork değerine ulaşabilirler. Bu da düşük devirlerde güçlü çalışmalarını sağlar." diye konuştu. 7-"YANGIN RİSKİ DAHA DÜŞÜK" Erkoç, benzinli ve dizel araçlar arasındaki bir diğer farkın da güvenli sürüş deneyimi olduğunu ifade ederek, "Dizel motorlu araçlarda yangın riski benzinli araçlara göre daha düşük olduğu için trafikte can güvenliği konusunda da tercih sebebi olmaktadır." değerlendirmesinde bulundu. Erkoç, elektrikli araç kullanımında tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de ciddi bir artış ivmesi olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti: "Dünyaca ünlü otomobil firmaları içten yanmalı motor üretimini azaltacağını duyururken, elektrikli araç çeşitliliği de artıyor. Elektrikli araçların sessiz ve çevre dostu olması, şarj istasyonlarının çoğalıyor olması da bu araçların tercih edilmesinde önemli bir sebep oluyor."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.