Hava Durumu

#Yapay Zeka

TOURISMJOURNAL - Yapay Zeka haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yapay Zeka haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde Haber

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde

 Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin turizm bölgelerinde müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı bir izleme sistemi kullanıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Genel Müdür Vekili Sinan Türkseven, 1.1 milyardan fazla veriyi analiz eden yazılım sayesinde turizmle ilgili olumlu ve olumsuz geri bildirimleri anında yakaladıklarını ve gerekli aksiyonları hızla aldıklarını belirtti.   MİLYARLARCA VERİ ANALİZ EDİLİYOR Sosyal medya ve haber kaynakları üzerinden Türkiye hakkında yayımlanan içerikler, bakanlığın geliştirdiği yapay zekâ ile sürekli izleniyor. Türkseven’in aktardığı bilgilere göre, bu sistem günlük 193 bin haber kaynağını ve sosyal medyada 1 milyon veriyi takip ediyor. Olumsuz geri bildirim tespit edildiğinde hızlıca değerlendirme yapılıyor ve sahada denetim süreçleri başlatılıyor.   Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, yazılımın geliştirilmesinin dört yıl sürdüğünü ve sürekli yeni tekniklerle güncellendiğini ifade etti. Güler, "Sistemin temel katkısı verileri analiz etmesi ve buna göre proaktif bir pazarlama stratejisi ortaya koyması. Son iki yıldır müşteri memnuniyeti konusunu arka plandan takip ediyoruz. Bunu hem marka hem de tesisler açısından yapabiliyoruz. Burada birtakım olumsuzluklar tespit edildiği anda direkt sahada denetimleri başlatıyoruz. Her olumsuz noktanın araştırılması gerekiyor, bazen altı tam dolu olmayabiliyor. Müşteri memnuniyeti, dünyadaki algımız, bize nasıl bakılıyor ve ülke bazlı reklam stratejileri bu doğrultuda değişiyor" dedi.   Kültür ve Turizm Bakanlığı, sosyal medya ve dijital platformlarda Türkiye’nin tanıtımını aktif olarak sürdürüyor. Türkseven, "Son derece aktif olduğumuz sosyal medya kanallarında da aslında her sene sayısı 10 binlerle ifade edilebilecek içerik yaratıyoruz ve YouTube’da 3.6 milyon, TikTok’ta 4 milyon takipçiyle bu alanda, dünyada birinci sırada ülke hesabı konumundayız. Instagram’da da 3.6 milyon takipçiyle ikinci sıradayız" diyerek sosyal medya verilerini paylaştı. TGA’nın sosyal medya hesapları dünya çapında milyonlarca kişiye ulaşırken, GoTürkiye platformu yalnızca 2023’te 197 milyon ziyaretçi aldı.

Yapay Zeka ile Zirvede: Samsung, Apple'ı Geride Bıraktı Haber

Yapay Zeka ile Zirvede: Samsung, Apple'ı Geride Bıraktı

Akıllı telefon pazarında heyecan dinmiyor! 2024 yılının üçüncü çeyreğinde yaşanan gelişmeler, sektördeki rekabetin ne kadar kızıştığını bir kez daha gözler önüne serdi. Uzun süredir süren Samsung ve Apple arasındaki kıyasıya mücadelede bu kez Samsung zafere ulaştı. Samsung, 57.8 milyonluk sevkiyatıyla üçüncü çeyrekte en çok akıllı telefon satan marka oldu. Geçtiğimiz çeyrekte bu liderliği elinde bulunduran Apple ise 56 milyonluk sevkiyatla ikinci sıraya geriledi. Bu sonuç, yapay zeka özelliklerini amiral gemisi telefonlarında aktif bir şekilde kullanmaya başlayan Samsung'un doğru bir strateji izlediğini gösteriyor. Peki, Samsung'u bu başarıya taşıyan en önemli faktör ne oldu? Uzmanlara göre, yapay zeka özelliklerinin akıllı telefonlarda daha yaygın hale gelmesiyle birlikte kullanıcılar, bu teknolojilere sahip cihazları tercih etmeye başladı. Samsung'un, yapay zeka destekli kamera sistemleri, kişisel asistanlar ve daha birçok yenilikçi özellik sunması, tüketicileri etkileyen önemli faktörlerden biri oldu. Pazarın Diğer Oyuncuları: Xiaomi 42.8 milyonluk sevkiyatla üçüncü sırada yer alırken, Oppo 28.8 milyon ve Vivo 27 milyon sevkiyatla sırasıyla dördüncü ve beşinci sırada yer aldı. Samsung'un Bu Başarısının Sektöre Etkileri: Samsung'un başarısı, akıllı telefon pazarında yeni bir dönemin başladığının sinyali olarak yorumlanıyor. Yapay zeka özelliklerinin ön plana çıktığı bu dönemde, diğer üreticilerin de benzer teknolojilere yatırım yapması bekleniyor. Önümüzdeki dönemde akıllı telefonlarda yapay zeka destekli daha birçok yenilikçi özellik göreceğimiz öngörülüyor. Akıllı telefon pazarında yaşanan bu gelişmeler, tüketiciler için daha fazla seçenek ve daha iyi özellikler anlamına geliyor. Samsung'un başarısı, sektördeki rekabetin artmasına ve yeniliklerin hızlanmasına katkı sağlayacak gibi görünüyor.

Yapay zeka tatil planına da el attı Haber

Yapay zeka tatil planına da el attı

Britanya bankası Sainsbury's Bank'ın yaptığı bir araştırma sonucuna göre, katılımcıların 'unun tatil planlarını yapay zeka programlarıyla yaptığı ortaya çıktı. Bu oranın gelecekte daha da artacağını öngörmek zor değil. OpenAI'ın ChatGPT'si, Google'ın Gemini'si ve Microsoft'un Copilot'u gibi popüler yapay zeka modellerinin yanı sıra, Trip Planner ve Just Ask Layla gibi özel olarak tatil planlamaya odaklanan uygulamalar da kullanıcıların beğenisini kazanıyor. "Fantastik bir deneyim" Bir kullanıcı olan Jason Brown, bu yılki Amsterdam ve İrlanda tatillerini ChatGPT'nin yardımıyla planladığını ve bu deneyimi "fantastik" olarak nitelendirdiğini belirtiyor. Brown, yapay zekanın kendisine Dublin'de bir golf programı ve İrlanda'nın farklı bölgelerini kapsayan detaylı bir seyahat planı hazırladığını söylüyor. Ancak Brown, önemli detaylar için yine de çevresindeki kişilere ve internet forumlarına danıştığını ifade ediyor. Yapay zekanın da eksikleri var, güncel olmayabiliyor Yapay zekanın tatil planlamasında sunduğu avantajların yanı sıra bazı dezavantajları da bulunuyor. Rebecca Crowe gibi bazı kullanıcılar, yapay zeka tarafından önerilen toplu taşıma tarifelerinin, restoranların veya müze giriş saatlerinin güncel olmayabileceğine dikkat çekiyor. Crowe, yapay zekanın genel bir fikir vermesi açısından kullanışlı olduğunu ancak detaylı planlama için yeterli olmadığını düşünüyor. Geliştirilmeye devam eden bir teknoloji Yapay zeka destekli gezi planlama uygulamalarının geliştiricileri, kullanıcı deneyimini sürekli olarak iyileştirmek için çalışıyorlar. Just Ask Layla'nın ortak kurucularından Sardar Bali, tüm içeriklerinin iki aşamalı bir doğrulama sürecinden geçtiğini belirtiyor. Bu süreçte hem otomatik doğrulama sistemleri hem de insan uzmanlar tarafından içeriklerin doğruluğu ve güncelliği kontrol ediliyor.

Dünyanın En Büyük Merkeziyetsiz Yapay Zeka Projesi Türkiye’de Haber

Dünyanın En Büyük Merkeziyetsiz Yapay Zeka Projesi Türkiye’de

Antalya, 29 Haziran 2024'te dünyanın en büyük yapay zeka etkinliklerinden birine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Digiverse, bu önemli etkinlikte AI ve Web 3 teknolojilerinin öncüsü DigiCEX'in lansmanını gerçekleştirecek. Yenilikçi fikirlerin ve ileri teknoloji çözümlerinin buluştuğu bir platform olan bu etkinlik, dünyanın dört bir yanından gelen yapay zeka ve teknoloji liderlerini bir araya getirerek sektördeki son gelişmeleri ve yenilikleri tanıtacak. Digiverse ve DigiCEX'in Büyük Lansmanı DigiCEX, Digiverse'ın 3D dijital ve fiziksel metaverse mekanında büyük bir lansman yapacak. Etkinlikte Agix, ASI, Sophia the Robot, SingularityDAO, Twin Protocol, HyperCycle ve diğer birçok önemli yapay zeka projesi de yer alacak. DigiCEX, AI odaklı bir borsa olarak, küresel AI ve Web 3 projeleriyle güçlü̈ bir iş birliği içinde olacak ve ortaklığını duyuracak. Etkinlik Programı ve İçerikleri Gün boyunca iş dünyası forumları ve stratejik toplantılar düzenlenecek. Akşam ise büyük bir kutlama ve lansman partisi ile devam edecek. Bu etkinlikte Agix, ASI, SophiaVerse, SingDAO, Twin Protocol ve birçok AI projesinin lansmanı ve tanıtımı yapılacak. Etkinlik, binlerce seçkin davetliye ev sahipliği yapacak ve Türkiye, Dubai, Avrupa, Avustralya, Amerika ve Rusya gibi global ölçekli özel katılımcılarla gerçekleştirilecek. Teknolojik Yenilikler ve Entegrasyon Etkinlikte, Sentience Cüzdanı ile yenilikçi bilet rezervasyonu ve giriş yönetimi kullanılacak. Ayrıca, DigiCEX ticaret platformunun ve AI projelerinin canlı gösterimleri, etkileşimli oturumlar ve gerçek zamanlı tanıtımlar için gelişmiş teknoloji kurulumları yapılacak. Bu büyük etkinlik, Türkiye'nin yapay zeka ve blockchain teknolojilerindeki yerini daha da güçlendirecek ve küresel çapta dikkatleri üzerine çekecek. Digiverse ve DigiCEX'in öncülüğünde gerçekleşecek bu lansman, yapay zeka dünyasında yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor. Daha fazla bilgi ve katılım detayları için Digiverse resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz. https://www.digiversede.com.tr/

Binlerce yıllık 2 bin tablet, yapay zekayla okundu Haber

Binlerce yıllık 2 bin tablet, yapay zekayla okundu

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı, binlerce yıllık tarihi vesikalardan oluşan 2 bine yakın Hitit tabletinin yapay zeka yöntemiyle okunduğunu açıkladı. Dünyada bir ilk olarak hayata geçirilen projeyle binlerce yıllık geçmişe sahip olan Hitit tabletleri yapay zeka yöntemiyle okunmaya devam ediyor. Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi, İstanbul Arkeoloji Müzeleri ve Çorum Müzesi envanterinde bulunan Hitit çivi yazılı tabletlerin yapay zeka kullanılarak okunması, taranması ve dijital ortama aktarılması amacıyla başlatılan projenin ilk aşaması geçtiğimiz aylarda tamamlanmıştı. Ankara Üniversitesi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ile Müzeler Genel Müdürlüğü’nün iş birliğinde yürütülen proje çerçevesinde, Hititlerin başkenti Hattuşa’da bulunan binlerce yıllık tabletler yüksek çözünürlüklü olarak fotoğraflanarak 3 boyutlu taranarak yapay zekaya öğretildi. Hitit tabletleri kurulan dijital kütüphane ile dünyaya açılacak Proje çerçevesinde ilk etapta çivi yazılı 500 Hititçe tabletin yapay zeka ile öğrenme süreci tamamlanmış, yapay zeka çalışmasında yüzde 75,66 başarı sağlanmıştı. Proje çerçevesinde bugüne kadar 2 bin tabet yapay zeka yöntemiyle okundu. Okumalardan elde edilen veriler Hititologlar tarafından yapılacak çalışma ile bilim dünyasıyla paylaşılacak. Tarihi vesikalardan oluşan Hitit tabletleri kurulan dijital kütüphane ile dünyaya açılacak. Çorum’da düzenlenen "Hititlerin İzinde: Yeni Bilgiler ve Perspektifler" konulu sempozyumun ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı, Hitit uygarlığının daha anlaşılması için teknolojiyi kullanma noktasında büyük bir emek harcadıklarını belirterek, “Tüm tabletlerin 3 boyutlu taramak suretiyle yapay zekayı da bunun içerisine katmayı düşündük. Ankara Üniversitemiz ile birlikte bugüne kadar bulunmuş tabletlerimizi tarama yoluyla eşleştirdik. Yapay zeka ile buradaki parçaların kırılmış olan tabletlerin yapay zeka ile birlikte tamamlanmasını sağladık. Bugüne kadar 2 bine yakın tablet taranarak okumaları yapıldı. Ve Hitit Kültürü ile uygarlığı ile ilgili birçok veriye bu sayede güvenilir bilgiye ulaşılması noktasında büyük bir adım attık. Bundan sonraki hem kazı çalışmalarında hem restorasyon çalışmalarında bu buluntuların değerlendirilmesi, raporlandırılması Hitit uygarlığının dünyaya daha iyi tanıtabilmesi için bakanlık olarak üniversitelerimizle birlikte daha yoğun çalışacağız” dedi. Yazgın, tabletlerden elde edilen veriler bilimsel bir çalışma ile Ankara Üniversitesi ile Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü kamuoyuyla paylaşılacağını sözlerine ekledi.

United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı Haber

United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı

United Airlines, yapay zeka müşteri hizmetleri sohbet robotunu etkinleştirerek yolcularının uçuş öncesi ve sonrası yüksek deneyim sağlamalarını hedefliyor. 2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” açıklamasını yaptı. Havayolu şirketlerinin yaptığı önemli inovasyon alanlarından biri de yapay zeka uygulamalarına geçiş. Amerikan havayolu şirketi United Airlines, yolcuların seyahat deneyimini artırmak adına üretken yapay zekayı kullanmaya başladı. United Airlines uçmayı kolaylaştırmak için yapay zekayı nasıl kullanıyor? United Airlines uçağına bindiğinizde, kapı görevlileri, uçuş görevlileri ve uçağınızın zamanında kalkmasını sağlamakla ilgilenen diğer kişilerden oluşan, bir yolcu olarak sizin asla fark etmeyeceğinizi umduğunuz pek çok işi koordine eden bir sohbet odasını kullanıma soktu. Bir uçuş rötar yaptığında, kısa mesaj yoluyla ve United uygulamasına açıklama içeren bir mesaj ulaşacak. Bu mesaj yapay zeka tarafından oluşturuluyor. Bu arada, dünyanın dört bir yanındaki ofislerdeki sevk memurları, mürettebatın FAA yönetmeliklerine aykırı olmadan yasal olarak uçağı uçurabilmesini sağlamak için bu gerçek zamanlı verilere bakıyor. 2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor. Birnbaum, United'a katılmadan önce GE'de 16 yıl geçirdi ve teknoloji yöneticiliğinden Budapeşte merkezli GE Tüketici ve Endüstri'nin CIO'su konumuna yükseldi. 2009 yılında GE Healthcare Küresel Tedarik Zincirinin Başkanı oldu. 2015 yılında United'a Dijital Teknolojiden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak katıldı ve burada United'ın ilk yapay zeka ve makine öğrenimi tabanlı hizmetlerinden ve uçuşların tüm operasyonel sürecini dijitale taşınmasından sorumlu yönetici oldu. United'ın CIO'su, United'ın yapay zeka konusunda oldukça iyimser olduğunu söyledi. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” dedi. Birnbaum, örnek vererek “Uçağınız rötar yaptı. Peki beni, New York yerine Philadelphia'ya götürebilir misiniz? Beni yakına getirebilir misin? Bu gibi sorunların çözümünde etkileşimin yapay zeka için harika bir kullanım örneği olduğuna inanıyoruz.” açıklamasını yaptı. Pilotlar için yapay zeka mı? Birnbaum'un ekibi, uygulamada gecikme hikayelerini otomatik olarak yazan sistemi oluşturduktan sonra üretken yapay zeka teknolojisini nerede kullanabileceğini düşünüyor ki şirketin bir sonraki planı, üretken yapay zekayı kullanacağı alanın, pilotların genellikle kalkıştan önce verdiği kısa brifing alanı olması bekleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.