Hava Durumu

#Yapay Zeka

TOURISMJOURNAL - Yapay Zeka haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yapay Zeka haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Dünyanın En Büyük Merkeziyetsiz Yapay Zeka Projesi Türkiye’de Haber

Dünyanın En Büyük Merkeziyetsiz Yapay Zeka Projesi Türkiye’de

Antalya, 29 Haziran 2024'te dünyanın en büyük yapay zeka etkinliklerinden birine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Digiverse, bu önemli etkinlikte AI ve Web 3 teknolojilerinin öncüsü DigiCEX'in lansmanını gerçekleştirecek. Yenilikçi fikirlerin ve ileri teknoloji çözümlerinin buluştuğu bir platform olan bu etkinlik, dünyanın dört bir yanından gelen yapay zeka ve teknoloji liderlerini bir araya getirerek sektördeki son gelişmeleri ve yenilikleri tanıtacak. Digiverse ve DigiCEX'in Büyük Lansmanı DigiCEX, Digiverse'ın 3D dijital ve fiziksel metaverse mekanında büyük bir lansman yapacak. Etkinlikte Agix, ASI, Sophia the Robot, SingularityDAO, Twin Protocol, HyperCycle ve diğer birçok önemli yapay zeka projesi de yer alacak. DigiCEX, AI odaklı bir borsa olarak, küresel AI ve Web 3 projeleriyle güçlü̈ bir iş birliği içinde olacak ve ortaklığını duyuracak. Etkinlik Programı ve İçerikleri Gün boyunca iş dünyası forumları ve stratejik toplantılar düzenlenecek. Akşam ise büyük bir kutlama ve lansman partisi ile devam edecek. Bu etkinlikte Agix, ASI, SophiaVerse, SingDAO, Twin Protocol ve birçok AI projesinin lansmanı ve tanıtımı yapılacak. Etkinlik, binlerce seçkin davetliye ev sahipliği yapacak ve Türkiye, Dubai, Avrupa, Avustralya, Amerika ve Rusya gibi global ölçekli özel katılımcılarla gerçekleştirilecek. Teknolojik Yenilikler ve Entegrasyon Etkinlikte, Sentience Cüzdanı ile yenilikçi bilet rezervasyonu ve giriş yönetimi kullanılacak. Ayrıca, DigiCEX ticaret platformunun ve AI projelerinin canlı gösterimleri, etkileşimli oturumlar ve gerçek zamanlı tanıtımlar için gelişmiş teknoloji kurulumları yapılacak. Bu büyük etkinlik, Türkiye'nin yapay zeka ve blockchain teknolojilerindeki yerini daha da güçlendirecek ve küresel çapta dikkatleri üzerine çekecek. Digiverse ve DigiCEX'in öncülüğünde gerçekleşecek bu lansman, yapay zeka dünyasında yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor. Daha fazla bilgi ve katılım detayları için Digiverse resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz. https://www.digiversede.com.tr/

Binlerce yıllık 2 bin tablet, yapay zekayla okundu Haber

Binlerce yıllık 2 bin tablet, yapay zekayla okundu

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı, binlerce yıllık tarihi vesikalardan oluşan 2 bine yakın Hitit tabletinin yapay zeka yöntemiyle okunduğunu açıkladı. Dünyada bir ilk olarak hayata geçirilen projeyle binlerce yıllık geçmişe sahip olan Hitit tabletleri yapay zeka yöntemiyle okunmaya devam ediyor. Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi, İstanbul Arkeoloji Müzeleri ve Çorum Müzesi envanterinde bulunan Hitit çivi yazılı tabletlerin yapay zeka kullanılarak okunması, taranması ve dijital ortama aktarılması amacıyla başlatılan projenin ilk aşaması geçtiğimiz aylarda tamamlanmıştı. Ankara Üniversitesi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ile Müzeler Genel Müdürlüğü’nün iş birliğinde yürütülen proje çerçevesinde, Hititlerin başkenti Hattuşa’da bulunan binlerce yıllık tabletler yüksek çözünürlüklü olarak fotoğraflanarak 3 boyutlu taranarak yapay zekaya öğretildi. Hitit tabletleri kurulan dijital kütüphane ile dünyaya açılacak Proje çerçevesinde ilk etapta çivi yazılı 500 Hititçe tabletin yapay zeka ile öğrenme süreci tamamlanmış, yapay zeka çalışmasında yüzde 75,66 başarı sağlanmıştı. Proje çerçevesinde bugüne kadar 2 bin tabet yapay zeka yöntemiyle okundu. Okumalardan elde edilen veriler Hititologlar tarafından yapılacak çalışma ile bilim dünyasıyla paylaşılacak. Tarihi vesikalardan oluşan Hitit tabletleri kurulan dijital kütüphane ile dünyaya açılacak. Çorum’da düzenlenen "Hititlerin İzinde: Yeni Bilgiler ve Perspektifler" konulu sempozyumun ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı, Hitit uygarlığının daha anlaşılması için teknolojiyi kullanma noktasında büyük bir emek harcadıklarını belirterek, “Tüm tabletlerin 3 boyutlu taramak suretiyle yapay zekayı da bunun içerisine katmayı düşündük. Ankara Üniversitemiz ile birlikte bugüne kadar bulunmuş tabletlerimizi tarama yoluyla eşleştirdik. Yapay zeka ile buradaki parçaların kırılmış olan tabletlerin yapay zeka ile birlikte tamamlanmasını sağladık. Bugüne kadar 2 bine yakın tablet taranarak okumaları yapıldı. Ve Hitit Kültürü ile uygarlığı ile ilgili birçok veriye bu sayede güvenilir bilgiye ulaşılması noktasında büyük bir adım attık. Bundan sonraki hem kazı çalışmalarında hem restorasyon çalışmalarında bu buluntuların değerlendirilmesi, raporlandırılması Hitit uygarlığının dünyaya daha iyi tanıtabilmesi için bakanlık olarak üniversitelerimizle birlikte daha yoğun çalışacağız” dedi. Yazgın, tabletlerden elde edilen veriler bilimsel bir çalışma ile Ankara Üniversitesi ile Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü kamuoyuyla paylaşılacağını sözlerine ekledi.

United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı Haber

United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı

United Airlines, yapay zeka müşteri hizmetleri sohbet robotunu etkinleştirerek yolcularının uçuş öncesi ve sonrası yüksek deneyim sağlamalarını hedefliyor. 2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” açıklamasını yaptı. Havayolu şirketlerinin yaptığı önemli inovasyon alanlarından biri de yapay zeka uygulamalarına geçiş. Amerikan havayolu şirketi United Airlines, yolcuların seyahat deneyimini artırmak adına üretken yapay zekayı kullanmaya başladı. United Airlines uçmayı kolaylaştırmak için yapay zekayı nasıl kullanıyor? United Airlines uçağına bindiğinizde, kapı görevlileri, uçuş görevlileri ve uçağınızın zamanında kalkmasını sağlamakla ilgilenen diğer kişilerden oluşan, bir yolcu olarak sizin asla fark etmeyeceğinizi umduğunuz pek çok işi koordine eden bir sohbet odasını kullanıma soktu. Bir uçuş rötar yaptığında, kısa mesaj yoluyla ve United uygulamasına açıklama içeren bir mesaj ulaşacak. Bu mesaj yapay zeka tarafından oluşturuluyor. Bu arada, dünyanın dört bir yanındaki ofislerdeki sevk memurları, mürettebatın FAA yönetmeliklerine aykırı olmadan yasal olarak uçağı uçurabilmesini sağlamak için bu gerçek zamanlı verilere bakıyor. 2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor. Birnbaum, United'a katılmadan önce GE'de 16 yıl geçirdi ve teknoloji yöneticiliğinden Budapeşte merkezli GE Tüketici ve Endüstri'nin CIO'su konumuna yükseldi. 2009 yılında GE Healthcare Küresel Tedarik Zincirinin Başkanı oldu. 2015 yılında United'a Dijital Teknolojiden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak katıldı ve burada United'ın ilk yapay zeka ve makine öğrenimi tabanlı hizmetlerinden ve uçuşların tüm operasyonel sürecini dijitale taşınmasından sorumlu yönetici oldu. United'ın CIO'su, United'ın yapay zeka konusunda oldukça iyimser olduğunu söyledi. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” dedi. Birnbaum, örnek vererek “Uçağınız rötar yaptı. Peki beni, New York yerine Philadelphia'ya götürebilir misiniz? Beni yakına getirebilir misin? Bu gibi sorunların çözümünde etkileşimin yapay zeka için harika bir kullanım örneği olduğuna inanıyoruz.” açıklamasını yaptı. Pilotlar için yapay zeka mı? Birnbaum'un ekibi, uygulamada gecikme hikayelerini otomatik olarak yazan sistemi oluşturduktan sonra üretken yapay zeka teknolojisini nerede kullanabileceğini düşünüyor ki şirketin bir sonraki planı, üretken yapay zekayı kullanacağı alanın, pilotların genellikle kalkıştan önce verdiği kısa brifing alanı olması bekleniyor.

'Gelecek yapay zeka üzerine şekillenecek' Haber

'Gelecek yapay zeka üzerine şekillenecek'

İş dünyasının gereksinimleri ve okurlarının fikirlerini temel alan Türkiye’de İş Dünyası dergisinin yeni sayısında yapay zekayı masaya yatırdı. Türkiye'de İş Dünyası dergisinin yeni sayısının lansmanını dün Kitchen 34’de gerçekleştirildi. İş dünyasının gereksinimleri ve okurlarının fikirlerini temel alan derginin bu ayki sayısı tüm dünyanın en önemli gündemlerinden yapay zeka oldu. Türkiye’de İş Dünyası dergisi, yine birbirinden farklı konulara yer verdiği Şubat sayısını okurlarıyla buluşturdu. Türkiye’nin alanında en iyilerinin görüşlerini okurları için alan dergide; ihracat, mobilya sektörü, finans, turizm gibi pek çok konu işlendi; İki önemli bankacı, Türkiye İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran ve Garanti Bankası Genel Müdürü Recep Baştuğ, 2024 yılında bankacılık sektöründe neler yaşanacağına dair sinyaller verdi. Ülkemize en çok katma değer kazandıran sektörlerin başında gelen turizm, dergide Emitt Fuarı ile aynı paydada buluşarak mercek altına alındı. Derginin Şubat sayısının dosya konusu olan yapay zekâyı tüm ayrıntıları ile ele alandı. Türkiye'de İş Dünyas Şubat sayısının buluşmasını da bu konu üzerinden gerçekleştirdi. Yapay zekânın tüm hatlarıyla masaya yatırıldığı buluşmaya iş dünyası, sivil toplum örgütü ve alanında uzman birçok isim katıldı. "Bundan sonra yapay zekâ, teknoloji ve dijitalleşme en önemli konumuz" Toplantının açılış konuşmasını Türkiye’de İş Dünyası dergisi Genel Yayın Yönetmeni Celal Toprak yaptı. Toprak, “Bu sayıda dergimizde yapay zekâ konusunu işledik. Yapay zekâ şu anda hayatımızın her alanında. Sevgilinize şiir yazarken, adres bulurken, kompozisyon yazarken ve şirketler hakkında analiz yaparken yapay zekayı kullanmaya başladık. Bu daha başlangıç Daha devamı gelecek ve çok önemli gelişmeler olacak. Önümüzdeki dönemde yapay zekanın hayatımızda çok farklı noktalarda olacağını herkes söylüyor. Önümüzdeki günlerde yapay zekâ zirvesi yapmaya planlıyoruz. Bu dergideki konularında işleneceği yeni fikir, düşüncelerin ve sivil toplum örgütlerinin de görüşlerinin olacağı bir etkinlik olacak. Bundan sonra yapay zekâ, teknoloji ve dijitalleşme en önemli konumuz. Çünkü iş insanları neyi konuşursa biz de bu konuları aktarmaya çalışıyoruz” dedi. Yapay zeka işimizi elimizden alacak mı? Türkiye Yazılımcılar Federasyonu (TÜYAFED) Başkanı Mustafa Çalış ise, sektördeki faaliyetlerini değinerek şunları söyledi; “100 bine yakın teknoloji şirketinin çatı kuruluşuyuz. Hedefimiz ekonomimizi globale taşımak. Çünkü globalde ve dünyada herkes gelişiyor. 26 dolara kullanılan Samsung Güney Kore’nin dörtte bir gücünü oluşturuyor. Yani şu an Samsung eşittir Türkiye. Her şey yazılım ve teknolojiden geçiyor. Bizler de bu alanda çalışmalar yapıyoruz. Türkiye’de İş Dünyası dergisiyle de çalışmalar yapacağız. 2 Mart’ta bölgenin en büyük yazılım ve teknoloji zirvesi gerçekleşecek. TGRT ve Türkiye’de İş Dünyası bizim medya sponsorumuz olacak. İplikten kumaşa tahmin ettiğiniz her şey yazılımdan geçiyor. Masamızdaki her şey yazılımdan geçiyor. Yapay zekâ ise bunun her tarafını sarmış durumda. Yapay zekânın yaygınlaşmasıyla şu anda akıllarda olan en önemli sorun “işimizi elimizden alacak mı?” bunun cevabı şu; insan gücünün her zaman çok değerli olacak. Yeni sektörler yeni faaliyet alanları doğuyor. Yapay zekâ ve medikal çok farklı bir alan. Yapay zekâ ve sağlık çok farklı bir alan. Yapay zekâ ile arama motorları ve sosyal medya bizi yönetir hale geldi. Yapay zekâ tarafında bizim federasyonumuz var, başkanlarımız ve grup başkanlarımız var. Çok sayıda genç ile çalışıyoruz. İtalya’nın araba markalarını, robotik yapay zekâ otomasyonlarını aslında Türk şirketleri üretiyor. Türkiye’nin yeni arabasını yine kendi bünyemizdeki bir yapay zekâ sistemi üretiyor. Hatta dünyanın ilk ve tek insansız robot fabrikası Konya’da ve orada üretim yapılıyor. İlk müzemizde Avcılarda kuruldu. Bunlar yarınlar ve çocuklarımız için birer ışık. Biz yapay zekâ ile geleceği inşa etmek istiyoruz. TGRT ve Türkiye’de İş Dünyası’nın bu alanda çalışma yapması bu anlamda çok değerli. Bizler her zaman yanındayız. Bu gelişen dünyada yerli ve milli firmalar olsun diyoruz. Bu firmaları desteklemek ve yukarı taşımak istiyoruz”. İnsanlık tarihindeki birkaç hatırı sayılır devrimden İhlas Holding Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Cüneyt Deliktaş ise, “İnsanlık tarihinde birkaç hatırı sayılır devrim var. Yapay zekâ da bu devrimlerden bir tanesi. İnsanlığı farklı bir platoya ulaştıracağına inanıyorum. Yapay zekânın uğramayacağı bir sektör yok çünkü tüm sektörler teknoloji üzerine kurulu, bütün teknolojiler de yapay zekâ üzerine kurulu. Yapay zekâ, baza bir teknoloji. Ülke olarak belki elektronik pazarında hak ettiğimiz yerlere ulaşamadık ama yazılım tarafında bunu yapma şansımız var. Yapay zekâyı kullanamayan şirketlerin varlıklarını devam ettiremeyeceği gibi aslında yapay zekayı yeterince kullanmayan ülkelerinde bağımsızlıklarını devam ettiremeyeceğini düşünüyorum. Olumlu kullanıldığında da olumsuz kullanıldığında da çarpan etkisi çok yüksek olduğu için bu alanın dışında kalmak mümkün değil. Yapay Zekâ teknolojisi aslında üç şeyin üzerine kurulu; büyük ve geniş veri, öğrenen algoritma ve bunları işleyen bilgisayar kuvveti. Burada bilgi ve içerik üretmek yapay zekânın çıkartacağı sonuçlara katkı sağlamak açısından çok önemli” diye konuştu. Yapay zekâ olmazsa olmaz İhlas Holding Dijital Varlıklar Genel Müdürü Volkan Ormanlı, “Yapay zekâ olmazsa olmaz. Biz de dijital varlıklar tüketiminde kendi isteklerimizi dijitalleştirme konusunda büyük bir yolculuğa çıktık. Akabinde bununla ilgili mecraları ve enstrümanları ve buna benzer çalışmaları dijitalleştireceğiz. Yapay zekâ benim için de olmazsa olmazlardan bir tanesi. Yaptığımız çalışmalarda da yapay zekayı direkt olarak kullanmaya başladık. Bundan sonraki süreçte kurum olarak teknolojiyi satın alan değil, teknolojiyi kendi üreten ve dışarıya pazarlayan misyona sahip olmak istiyoruz. O yüzden yolumuz uzun” açıklamalarında bulundu.

Pegasus’tan yapay zekâ destekli hizmet Haber

Pegasus’tan yapay zekâ destekli hizmet

Üretken yapay zekâyı süreçlerinde konumlandıran Pegasus Hava Yolları, CBOT iş birliğiyle ChatGPT teknolojisini seyahat asistanı FlyBot’a entegre ederek “ChatGPT ile Seyahatini Planla” desteğini hizmete açtı. Dijital dönüşümünü başlattığı 2018 yılından bu yana “Türkiye’nin dijital havayolu” mottosuyla çalışmalarını yürüten ve bütün süreçlerinde dijital teknolojiler kullanan Pegasus, sektörde birçok öncü çalışma gerçekleştiriyor. Üretken yapay zekâyı da süreçlerinde konumlandıran hava yolu şirketi, yapay zeka şirketi CBOT iş birliğiyle ChatGPT teknolojisini seyahat asistanı FlyBot’a entegre ederek “ChatGPT ile Seyahatini Planla” desteğini hizmete açtı. Pegasus’un Türkiye’de havacılık sektöründe ChatGPT entegrasyonuyla misafirlerin taleplerine uygun rotalar önererek seyahat planlama hizmeti sunan ilk hava yolu şirketi olduğu belirtildi. Yapılan açıklamaya göre, hava yolu şirketinin seyahat asistanı Flybot, yapay zekanın daha insansı ve çok yönlü bir deneyim sunacağı yeni geliştirmesiyle, yeni dönemde seyahat severleri daha fazla memnun etmeye hazırlanıyor. Hava yolu şirketi ve CBOT’un bu iş birliği, yapay zekanın ve diyalogsal asistanların havacılık sektöründeki dönüştürücü rolünü pekiştiriyor ve seyahat severlere hayat kolaylaştıran bir deneyim sunuyor. Seyahat Asistanı’nın en önemli özelliği; “uçuşlar”, “yolculuk yapılacak yerin özellikleri” gibi çok sık bilgiye ihtiyaç duyulabilen konularda, misafirlere çağrı merkezinde beklemeden, menüler arasında dolaşmadan, hızlı ve çok kolay bir şekilde bilgi sunması ve kullanıcıların hayatını kolaylaştırması olarak dikkat çekiyor. Pegasus web sayfası, mobil uygulaması ve WhatsApp hesabı üzerinden kullanıcılara hizmet veren FlyBot; uçuş durumu sorgulama, bilet bilgisi öğrenme, uçuş kapı numarası sorgulama, kayıp bagaj başvurusu sorgulama ve hasarlı bagaj başvurusu sorgulama gibi önemli konularda da misafirlere saniyeler içinde destek sunuyor. Gezilecek yerler ve rota önerilerini içeren bir seyahat planı yaparak seyahat severlere geniş kapsamlı bir hizmet de sunan FlyBot, böylece kullanıcıların seyahat deneyimini zenginleştirerek bir seyahat asistanından öte bir seyahat planlayıcısı gibi çalışıyor. Türkçe ve İngilizce olarak hizmet veren FlyBot, adeta iki gerçek kişinin yazışarak etkileşim kurmasında olduğu gibi; kullanıcının istediği gibi yazdığı metinleri anlıyor, diyaloğu tıpkı bir insan gibi takip ediyor, misafirlerin doğal ve akıcı ifadelerle basit ve kesintisiz bir deneyim yaşamalarını sağlıyor. “Misafirlerimize teknolojik yenilikler sunmaya devam edeceğiz” Konuyla ilgili açıklama yapan Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, “Şirket olarak, dijital dönüşümümüzü başlattığımız 2018’den bu yana teknoloji alanında önemli yatırımlar yapıyoruz. Teknolojiyi en iyi kullanan hava yolları arasında olma hedefimiz doğrultusunda birçok proje geliştiriyor ve bu hedefi bir üst lige taşımak için ‘en iyinin de bir adım ötesinde’ mottosuyla N+1 inisiyatifleri hayata geçiriyoruz. Bunlardan biri de dünyada havacılık sektörünün ilk sanal asistanlarından biri olan FlyBot’un en güncel teknolojilerle geliştirilmesini kapsayan projemiz CBOT ile birlikte Türkiye’de öncü sanal asistan projelerinden biri olarak hayat verdiğimiz FlyBot, kısa sürede dünya genelinde dikkat çeken havayolu sanal asistanlarından biri haline geldi. Sanal asistanımızı sadece tek seferlik bir proje olarak değil, adeta yaşayan bir deneyim olarak konumlandırıyoruz. Bu doğrultuda önemli bir geliştirmeye imza attık. FlyBot; artık ChatGPT entegrasyonuyla birlikte kullanıcılarımıza adeta arkadaşlarıyla konuşuyormuş gibi doğal bir diyalog deneyimi sunuyor. Bu nedenle, FlyBot'u daha geniş bir alanda ve daha fazla dilde destekleyerek geliştirmek için CBOT ile çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu proje, havacılık sektöründe çok değerli ve öncü bir çalışma oldu. Emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkürlerimi iletiyorum. ‘Türkiye’nin dijital havayolu’ olarak misafirlerimize teknolojik yenilikler sunmaya devam edeceğiz” dedi. CBOT’un CEO’su Mete Aktaş ise şunları söyledi: “FlyBot projesi ilk günden beri adından çok söz ettirdi. Şimdi ise iki uzman şirket olarak, adeta dev bir uçağın motorunu büyük bir incelikle uçuş sırasında havada yeniledik. Özetle FlyBot ileri teknolojiyle yenilendi ve müşteri deneyimini iyileştirmedeki gücümüzü ve GPT teknolojisindeki liderliğimizi bir kez daha ortaya koyduk. Bu proje, diyalogsal yapay zeka ve GPT teknolojilerinin birleşiminden doğan alanında eşine az rastlanır, başarılı, örnek bir uygulama oldu. Diyalogsal yapay zeka ile üretici yapay zeka teknolojilerinin birlikte başarılı şekilde kullanılmaları ile müşteri deneyimi önümüzdeki dönemde önemli bir dönüşüm yaşayacak. Bu iki teknolojinin başarılı birlikteliği bize büyülü kapılar açacak. Biz de yapay zeka uzmanlığımız ve diyalogsal deneyim oluşturma konusundaki liderliğimizi yeni projelerimiz ile göstermeye, bu alanın öncüsü olmaya devam edeceğiz.”

Verint ve Sistaş Yapay Zeka Temelli Botlar etkinliği düzenledi Haber

Verint ve Sistaş Yapay Zeka Temelli Botlar etkinliği düzenledi

Verint Ülke Müdürü Barış Özdemir, ürettikleri teknolojilerle çalışan ve müşterimi deneyimini geliştirdiklerini belirterek, 'Botlar anlamlı verileri alıp bizim için aksiyona dönüştürülebilir sonuçlar çıkarmamızı sağlıyor.' dedi. Teknoloji şirketleri Verint ve Sistaş, Deneyimde Yapay Zeka Sanatı - Da Vinci Botları (Yapay Zeka Temelli Botlar) etkinliğini düzenledi. Katılımcılara yapay zeka destekli botların müşteri ve çalışan deneyimindeki etkilerinin anlatıldığı etkinliğin ardından AA muhabirine açıklamalarda bulunan Verint Ülke Müdürü Barış Özdemir, 8 seneden beridir Verint'te çalıştığını belirterek, 'Daha önce de yine bu sektörün içindeydim. Birçok farklı firmada değişik pozisyonlarda görev aldım. Verint, özellikle çağrı merkezinde en önemli noktalardan bir tanesi olan müşteri katılımı dediğimiz alanda çok önemli bir açığı dolduran bir firma.' diye konuştu. Şirketin alanında dünyadaki belli başlı firmalardan biri olduğunun altını çizen Özdemir, şirketin bir Amerikan şirketi olmasının yanında Türkiye'de birçok iş ortağıyla görev yaptığının altını çizdi. Özdemir, yaptıkları işlerin önemine dikkati çekerek, şunları söyledi: 'Biz, çağrı merkezinde insana dokunuyoruz. İnsana dokunduğumuz için de insana dokunan yerlerde insanın daha iyi bir performans göstermesi için hizmet sağlamaya çalışıyoruz. Çağrı merkezindeki yapılan görüşmelerin kalitesini artırmaya çalışıyoruz. Müşteri memnuniyetini yükseltiyoruz. Bir görüşme ne kadar uzun sürüyorsa 'Bu görüşme niye uzun sürdü? Müşteri nelerden bahsetti? Hangi problemleri var? Bize ne anlatmak istiyor' gibi soruları analiz etmeye çalışıyoruz. Bunu analiz ettiğimizde de bundan anlamlı sonuçlar çıkarıyoruz. Bu anlamlı sonuçlar aslında bize çok önemli şeyler söylüyor. Bizim birçok yapay zeka botumuz var. Bu botlar buradaki anlamlı verileri alıp bizim için aksiyona dönüştürülebilir sonuçlar çıkarmamızı sağlıyor. Mesela, 'çağrı merkezinin şu alanında bir sıkıntı var. Çalışanların eğitime ihtiyacı var. Agentlar müşteriyi tam olarak cevaplayamıyorlar.' gibi sonuçlar çıkıyor. Ya da müşteri bambaşka bir üründen bahsediyor. Rakip firmanın bize sunmuş olduğu bir üründen bahsediyor. O zaman botumuz 'senin de buraya dönük bir aksiyon alman lazım. Satışların düştü, o satışları artırmak için şu kalıpları söylemen lazım. Çünkü bunları söyleyen agentlar başarılı oluyorlar.' diyor.' Sistaş Genel Müdür Yardımcısı Kerem Çadırcı da Sistaş'ın 32 yıldır müşteri ve çalışan deneyimi alanında teknoloji sağlayan bir firma olduğunun altını çizdi. Bu alanda da finansal kuruluşlar ve devlet kurumları gibi birçok büyük kuruluşa teknoloji hizmeti verdiklerine vurgu yapan Çadırcı, 'Burada biz çağrı merkezi ve iletişim alanlarında teknolojiler sunmaktayız.' dedi. Pandemiden sonra kişilerin artık daha çok evden çalışmaya başladıklarını belirten Çadırcı, 'Baktığımız zaman çalışanların dört duvar arasında soru sorabilecekleri kimse yok. İletişim oldukça kopmuş durumda. Bu yüzden de artık sanal arkadaş dediğimiz kavramı devreye soktuk. Son 3-4 senede de sanal asistandan sanal arkadaşa doğru bir evrim geçirdik. Burada sanal asistan dediğimiz aslında yazılı olarak bir çalışanın bir robota sorular sormasıdır. Kişiler ilgili bilgilere oradan erişebiliyor. Ama bu artık yeterli değil. O kişiye coaching (koçluk) de yapmamız gerekiyor. O çalışan arkadaşımıza iyi, doğru bir şeyler yaptığında 'aferin, güzel gidiyorsun, çok doğru yapıyorsun' diyor olmamız lazım. Onun dışında da bir eksiklikler varsa gerçek zamanlı olarak uyarıyor olmak gerekiyor. Güzel bir başarı elde ettiklerinde de tebrik mesajları verebiliyoruz ve bunu robotlar tamamen otomatik bir şekilde yapabiliyor.' değerlendirmesinde bulundu.​​

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.