Hava Durumu

#Yasemin Arslan

TOURISMJOURNAL - Yasemin Arslan haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yasemin Arslan haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TOURİSM JOURNAL, BİRİNCİ YAŞINI YAZA MERHABA PARTİSİYLE KUTLADI Haber

TOURİSM JOURNAL, BİRİNCİ YAŞINI YAZA MERHABA PARTİSİYLE KUTLADI

Dünya turizm endüstrisinde coğrafi konumu, tarihi ve kültürel değerleri, doğal güzellikleri, zengin mutfağı ve gelişmiş altyapısıyla en popüler destinasyonlar arasında yer alan Türkiye’nin etkin tanıtımını yapan, seyahat ve konaklama sektörünün gelişmine büyük destek veren turizm haber sitesi Tourism Journal, birinci yaşını görkemli etkinlikle kutladı.  Turizm sektöründe global ölçekte 5’inci sırada bulunan ve 2023 yılında 57 milyon turisti ağırlayan Türkiye’nin eşsiz güzelliklerini ve turizm potansiyelini 10 dilde yayımladığı haberlerle tanıtan www.tourismjournal.com.tr, birinci kuruluş yıldönümünü yaza merhaba partisiyle kutladı. Türkiye’deki turizm destinasyonlarını öne çıkaran ve ülkedeki turistik tesislerin sunduğu tatil konforunu yansıtan zengin içerikli haberleri, röportajlar ve yorumlarla zenginleştirerek dünyaya yansıtan Tourism Journal, 27 Nisan cumartesi günü Antalya Aquarium Teras’ta gerçekleştirdiği görkemli kutlamada turizm yatırımcıları, turizm profesyonelleri, ulusal ve yerel basın temsilcileri, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerini buluşturdu. Beyaz geceye katılan davetliler Tourism Journal’ın birinci yaşını kutlayan mesajlar verdi Tourism Journal Kurucusu ve Genel Yayın Yönetmeni Aşkın Koç, Kurucu Ortaklar Yasemin Arslan ve Okan Özkırmızı’nın ev sahipliğindeki Tourism Journal 1. Yaş Günü Yaza Merhaba Partisi’ne beyaz kıyafetlerle katılan davetliler, dünya mutfağından ikramlar ve zengin müzik programıyla unutulmaz bir gece yaşadı. Şıklık yarışına sahne olan gecede, kırmızı halıda saflık ve masumiyetin rengi beyazlar içinde yürüyerek kameralar karşısına geçen davetliler, Tourism Journal’ın birinci yaşını kutlayan mesajlar verdi.  Yapay zekâ buluşması etkinliği eş zamanlı gerçekleştirildi International Hospitality Company çatısı altında turizm sektöründe yapay zekâ teknolojileriyle öne çıkan FuturoLog ve Like Magic markalarının ana sponsorluğundaki dev organizasyonda, Turizmde Yapay Zekâ Basın Buluşması etkinliği de eş zamanlı düzenlendi. Tourism Journal Genel Yayın Yönetmeni Aşkın Koç, 10 dilde yayım yapan turizm haber portalının bir yıllık süreçte Türkiye’nin tanıtımında önemli rol oynadığını, günlük ve anlık içerikler üreterek ülkenin güzellikleri ve turizm değerlerini tüm dünyaya en çarpıcı şekilde yansıttığını belirtti. Aşkın Koç, Tourism Journal 1. Yaş Günü Yaza Merhaba Partisi’ne ana sponsor olarak destek veren International Hospitality Company, FuturoLog ve Like Magic’in üst düzey yöneticilerine teşekkür plaketleri sundu.  Görkemli kutlama turizm profesyonellerinden tam not aldı Güneşin batışıyla başlayan Tourism Journal 1. Yaş Günü Yaza Merhaba Partisi, Grup Sound of the Soul & Perkusyon Show’un performansıyla hareketlendi. Sahne ışıklandırmalarıyla rengârenk bir atmosfere bürünen kutlamada sahne alan Necati ve Saykolar grubu, seslendirdiği Anadolu Rock parçalarla davetlileri coşturdu. Yıldızların altındaki kutlama, Oğuzhan Güzelderen ve İrina Moon’un sahne olduğu after party ile geç saatlere kadar devam etti. Tourism Journal’in birinci yaş günü kutlaması, geceye katılan davetliler ve turizm profesyonellerinden tam not aldı.

Turkey's Tourism Awards found their owners Haber

Turkey's Tourism Awards found their owners

The 13th QM-Quality Management Awards, recognized as the Oscar of Turkish tourism and 'Turkey's Most Comprehensive Tourism Awards', found their owners with a ceremony held in Antalya. Individuals and brands in 76 different branches in 10 main categories received QM Awards. The QM award ceremony, which brought together tourism industry professionals and stakeholders from all over Turkey, was a morale booster for the new season. The ceremony, where industry representatives came together and created a strong synergy, started with a cocktail. Stakeholders from the tourism sector, who took their places with the gala dinner, followed the announced results. In his speech, Selçuk Meral, Chairman of the Board of Directors of GM CENTER and Founder of QM AWARDS, told how they started out 13 years ago. Meral said that they were very excited and happy. Noting that their excitement and interest increased each year, Meral said, "This year, the awards have been shaped by the votes of 100 thousand visitors. The main reason for our excitement is to state that the tourism industry manages Turkish tourism with a quality management approach. Votes are coming from all over the world. There are tourism professionals from all over Turkey here. "WE ARE CARRYING OUT AN INTENSIVE WORK" Selçuk Meral also said that they have already started preparations for the 14th Quality Management Awards to be held next year. Noting that the next year will be an organization full of surprises, as they do every year, Meral said, "We have intense work. Our goal is to ensure that a local and national Turkish brand takes a step in world tourism." 100 THOUSAND TOURISM STAKEHOLDERS VISITED At the gala night, 76 people and brands in 10 different categories won the QM Awards and their awards were presented. Selçuk Meral also thanked the sponsors at the award ceremony held for the 13th time this year. The winners of the QM (Quality Management) Awards, traditionally organized every year by GM Tourism & Management Magazine, were determined in the light of the survey results and propositions that can be voted in 5 different languages. A total of 100 thousand tourism stakeholders, national and international, visited the QM Awards survey page this year. BEST QM HOTELS IN TURKEY Turkey's Best QM Hotels were announced as follows: "BN Hotel Thermal & Wellness, NG Afyon, Gloria Sports Arena, Maxx Royal Belek Golf Resort, Regnum Carya, Cullinan Belek, Maxx Royal Kemer Resort." Other award-winning hotels can be found on the QM Awards website.

Türkiye'nin Turizm Ödülleri sahiplerini buldu Haber

Türkiye'nin Turizm Ödülleri sahiplerini buldu

TÜRK turizminin Oscar´ı olarak kabul edilen ve `Türkiye´nin En Kapsamlı Turizm Ödülleri´ olan 13. QM-Quality Management Awards (Kalite Yönetimi Ödülleri) Antalya´da düzenlenen törenle sahiplerini buldu.  Toplam 10 ana kategoride 76 farklı dalda kişi ve markalar QM Ödülleri´ne kavuştu. Türkiye´nin dört bir yanından turizm endüstrisi profesyonelleri ve paydaşlarının bir araya geldiği QM ödül töreni, yeni sezon için moral oldu. Sektör temsilcilerinin bir araya gelerek güçlü bir sinerji oluşturduğu tören, kokteyl ile başladı. Gala yemeği ile yerlerini alan turizm sektöründen paydaşlar açıklanan sonuçları takip etti.  Gecede GM CENTER Yönetim Kurulu Başkanı ve QM AWARDS Kurucusu Selçuk Meral, yaptığı konuşmada, 13 yıl önce yola nasıl çıktıklarını anlattı. Meral, çok heyecanlı olduklarını ve mutlu olduklarını söyledi. Geçen her yıl heyecanlarının ve ilginin arttığını da kaydeden Meral, "Bu yıl 100 bin ziyaretçinin oylarıyla ödüller şekillendi. Bu heyecanımızın temel sebebi, turizm sektörünün ne kadar kaliteli bir yönetim anlayışıyla Türk turizmini yönettiğini belirtmek. Tüm dünyadan oylar geliyor. Burada Türkiye´nin her yerinden turizmciler var" dedi.   "YOĞUN BİR ÇALIŞMA YÜRÜTÜYORUZ" Selçuk Meral, gelecek yıl yapılacak 14. Quality Management Awards´la ilgili şimdiden hazırlıklara başladıklarını da söyledi. Gelecek yıl her yıl yaptıkları gibi yine sürprizlerle dolu bir organizasyon olacağını kaydeden Meral, "Yoğun çalışmalarımız var. Varmak istediğimiz hedef yerli ve milli bir Türk markasının dünya turizminde adım atmasını sağlamak" diye konuştu.     100 BİN TURİZM PAYDAŞI ZİYARET ETTİ Gala gecesinde 10 farklı kategoride 76 kişi ve marka QM Awards´ın sahibi oldu ve ödülleri takdim edildi. Selçuk Meral bu yıl 13'üncüsü düzenlenen ödül töreninde sponsorlara da teşekkür etti. GM Turizm & Yönetim Dergisi tarafından her yıl geleneksel olarak düzenlenen QM (Quality Management) Awards´da ödül kazanan kişi ve markalar 5 farklı dilde oylanabilen anket sonuçları ve önermeleri ışığında belirlendi. QM Awards anket sayfasını bu yıl ulusal ve uluslararası olmak üzere toplam 100 bin turizm paydaşı ziyaret etti.   TÜRKİYE'NİN EN İYİ QM OTELLERİ       Türkiye'nin En İyi QM Otelleri ise şu şekilde açıklandı:   "BN Hotel Thermal & Wellness, NG Afyon, Gloria Sports Arena, Maxx Royal Belek Golf Resort, Regnum Carya, Cullinan Belek, Maxx Royal Kemer Resort." Diğer ödül alan otellere QM Awards internet sitesinden ulaşılabilir.

Daha çok turizm konuşacağız Haber

Daha çok turizm konuşacağız

Siz değerli turizmci dostlarımla, yeni turizm haber portalımız olan “Tourism Journal”da buluşmaktan mutluluk duyuyorum. Yıllardır sektörle ilgili yazdık, çizdik. Ulusal gazetelerde, ulusal televizyonlarda hep turizmi konuştuk. Artık yükselen değer olan dijital dünyada şimdi de bu yeni portalımızda, turizmi konuşmaya devam edeceğiz. Zaten içinde bulunduğum turizm sektörünün canlı tanığı olarak, her hafta sizlerle portalımızda Türkiye Turizmi’ni anlatmaya devam edeceğiz. Sevgili dostum medya sektörünün duayenlerinden Yasemin Arslan’la beraber, bu portalda turizm sektöründe ne var ne yok sizlerle paylaşacağız. Turizm sektöründe otuz yıla merdiven dayamış dostluklarımızla birlikte yürümeye hala devam ediyoruz. Ülkemiz turizminin büyümesinde yıllardır birlikte yol katettik. Bir küçük oteli varken tanıştığım arkadaşlarım, şimdilerde oteller zincirine ulaştı. Onların başarılarını gururla izlerken, ülkemizin turizm sektöründe hak ettiği yere ulaşmasından da ayrıca mutluluk duyuyorum. Ülkemizin turizm sektöründe, Dünyada söz sahibi ülkelerden çok daha iyi yerlerde olduğunu birçoğumuz zaten biliyorduk. Ama bu gerçeğin, özellikle Avrupalı turistlerin de anlamasıyla 2022 yılında gerek turist sayısı olarak gerekse de turizm geliri olarak cirolara yansıdığını görüyoruz. Geçtiğimiz günlerde Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy, "2022 yıl sonu hedefimizi 51,5 milyon ziyaretçi ve 46 milyar dolar gelir olarak bir kez daha yukarı yönlü revize ediyoruz.” dedi. Ülkemize bu sene 46 milyar doları getiren ve yıllardır türlü krizlerle mücadele ederek ülkesine ve sektöre inanan turizmcilerin sayesinde geldik bugünlere. Bu rakamların artarak devam edeceğine hiç şüphem yok. Sektörde bir turizm gazetecisi olarak bu sene uzun zamandır görmediğim bir motivasyon, heyecan ve hareket görüyorum. Neredeyse her gün ülkemizin herhangi bir bölgesinde turizm yatırımı, yeni turizm hedefi gibi açıklamalar, çeşitli yatırım haberleri alıyoruz ve portalımızda da bunları sizlerle paylaşıyoruz. Antalya, Bodrum, Marmaris gibi sahil şehirlerimizde ilerleyen tatil turizmine ek olarak, Anadolu’da giderek artan kültür ve gastronomi turizmine yönelik yatırımlarla da sıkça karşılaşıyoruz. İstanbul’a ve hatta Anadolu’ya, yeni zincir otel markaları yatırım yapıyor. Bunlar sektörün gelişimi adına sevindirici ve çok olumlu gelişmeler. Bu yaz 30. Yılını kutlayan ve 7 otele ulaşan Hasan Ali Ceylan’ın önderliğinde büyüyen Sherwood Hotels&Resort markası, duyurduğu yenilikçi turizm çalışmalarıyla bu yaza damgasını vurdu. Geçen yıldan beri uyguladıkları “Kişiye özel tatil” konseptiyle bence Türkiye Turizminde, çıtayı da daha da yükselttiler. Çok taktir ettiğim çevreci yatırımları ve olağanüstü gastronomisiyle adından çokça söz ettirdiler. Sektörde Kasım ve Aralık ayları oldukça hareketli geçti. Önce AKTOB tarafından “Turizmin Geleceği, Geleceğin Turizmi” mottosuyla düzenlenen 12. Uluslararası Resort Turizm Kongresi gerçekleşti. Kongre bu yıl da sektör temsilcilerini bir araya getirdi. Turizmde sürdürülebilirlik konuşuldu, sektör adına çok yararlı bir etkinlikti. Ardından sektör kuruluşlarından Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği’nin (TÜRSAB) 25. Genel Kurulu, meslek örgütünün kuruluşunun 50. yılında yapıldı. Aynı zamanda bir tur acentam olduğu için, TÜRSAB seçimlerinde oy kullandım. Yüzde altmıştan fazla oyla yeniden başkan seçilen Firuz Bağlıkaya’yı ve TÜRSAB Batı Antalya Bölge Başkanı Rıza Perçin’i kutluyorum. Her iki turizm duayenine yeni dönemde başarılar diliyorum. Bu ay Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) Kongresi de Antalya’da yapıldı. AKTOB başkanı seçilen duayen turizmci dostum Kaan Kavaloğlu’na yeni görevinde başarılar diliyorum. AKTOB’a yapacağı katkıları şimdiden görür gibiyim. Aynı zamanda Kaan Kavaloğlu birkaç gün önce de TGA yönetim kurulu üyeliği adaylığını açıkladı. Özellikle Antalya yine bu sene de turizm gelirlerinde başı çekti. Otelciler her şey dahil hizmetini dört dörtlük sundu. Otellerde özellikle gastronomi geçtiğimiz yıllara oranla daha da kaliteliydi. Yine geçtiğimiz yıllarda sayıca az olan İngiltere ve Almanya bu sene turizm cirolarımızda başı çekti. Her ne kadar Rusya-Ukrayna savaşından dolayı Ruslarda sayı azalsa da yine ilk sıralarda hakimiyetini sürdürüyor. Polonya, Fransa gibi alternatif pazarlarımızda gelen turist sayılarında artış oldu. Kış turizmi hizmeti veren otellerde doluluklarının da iyi olduğunu gözlemliyorum. İstanbul şehir otellerimiz misafir sayısında bu sene Avrupa şehir otellerini geçti. Kayak otellerimiz de sezona hızlı bir giriş yaptı. Bütün bunlara baktığımız zaman turizmde yüzümüz gülüyor. 2022’de turizm sektörü başarılı ve kazançlı bir yıl geçirdi, darısı önümüzdeki yıllara olsun.  

Turizmin yeni mottosu: "Hedef doluluk değil, karlılık" Haber

Turizmin yeni mottosu: "Hedef doluluk değil, karlılık"

Dünyadaki önemli haber sitelerine baktığımız zaman Türk Lirasının değer kaybetmesi nedeniyle Türkiye turizminin olumlu etkilendiği yazıyor. Türkiye'de önemli bir sektör olan turizm, pandemiden önce GSYİH'nın 'ini ve Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi'ne göre yaklaşık 2,3 milyon istihdam oluşturuyordu. Koronavirüs pandemisi sektöre ağır bir darbe indirdi. Ancak 2022 yazına gelindiğinde turistler Türkiye'ye geri döndü ve değeri düşük Türk Lirası birçok gezgin için önemli bir avantaj haline geldi. Mesela DW, Berlin’den caz müzisyeni Lukas Growe’un Türkiye seyahatiyle ilgili deneyimine yer vermiş. Lukas Türkiye seyahatiyle ilgili: "Normalde tatilde yapmayacağımız şeyleri yapıyoruz. Sık sık taksiye binmek, dışarıda yemek yemek, hatta sırf başka bir şehre gitmek için iç hat uçuşları kullanmak gibi. Çift, Ekim ayında İran'a iki haftalık bir gezi planlamış, ancak ülkedeki protestolar nedeniyle doğru zaman olmadığını düşünerek son dakikada iptal etmiş. Bunun yerine Türkiye'ye yönelmiş, doğu bölgelerine seyahat ettikten sonra, güney sahillerini de gezip ardından İstanbul'u keşfetmişler. Growe, "Bizi başka yerlere götürmesi için bir günlüğüne taksi bile tuttuk, ki bu Almanya'da asla yapmayacağım bir şeydi," diye açıklamış Growe. Yabancı Basında Türkiye Tatili algısı: “Paris'ten daha ucuz” Pandemi sürecindeki işsizliği telafi etmek için bu sezon neredeyse hiç durmadan turlara rehberlik eden bağımsız tur rehberi Mustafa Efelti, "Turizm genel olarak bu yıl çok güçlü ve bundan çok mutluyuz" diyor. “Kasım ayında bile çalışmak bizim için alışılmadık bir durum." Efelti, sonunda, zayıf liranın, özellikle Kuzey Avrupa'dakilerden bile daha zayıf ekonomiye sahip ülkelerden gelen turistleri çekmeye yardımcı olduğunu söylüyor. "Örneğin, ekonominin süper güçlü olmadığı Bulgaristan veya Romanya'dan birçok insan, 530 € (550 $) ile Türkiye'de gerçekten iyi bir hafta geçirebilir. Paris'te, bu onlara sadece birkaç gün yeter diyor. 2023 için turizm daha da olumlu işaret veriyor Turistlerin çoğu ekonomik çalkantıyı fark etmeden tatillerini yapacak. Türkiye uzun zamandır her şey dahil tatil için popüler bir destinasyon olmuştur. Ukrayna TUI sözcüsü Evangelos Georgiou, "Türk lirasındaki devalüasyon, destinasyon parasının karşılığını iyi arayan misafirlerimiz için daha da çekici hale getiriyor" dedi. Yani dışarda bizi böyle değerlendiriyorlar. Bu da 2023’de, turistlerin artarak gelmeye devam edeceğini gösteriyor. Turist sayısının artması sevindirici de! Ülkemizde turizm gelirleri ve turist sayısı iyi. Buna seviniyoruz elbette. Ama öte yandan paramızın değerinin düşük olması, dövize dayalı girdi maliyetlerimiz nedeniyle karlılığın azalması gibi sorunlarla da karşı karşıyayız. Türk Lirası’nın değerinin düşük olması belki turizm hareketinin artmasında olumlu bir etken ama bu durum vatandaş için yıkıcı. Yüksek enflasyon ve artmaya devam eden enflasyon neredeyse her kesimi olumsuz etkiliyor. Geçtiğimiz günlerde ATSO Başkanı Ali Bahar; “Antalya, ekonomisindeki büyüme ivmesinin 2022 yılında korumuş, bu yılı da Türkiye ortalamasının üzerinde bir performansla tamamlayacaktır. Buna rağmen Antalya’da kişi başı gelirde 9.592 dolar olan Türkiye ortalamasının altında kalarak 16’ncı sırada yer almasına, bu durumun orta gelir tuzağında kalmak anlamına geldiğine dikkat çekmek istiyorum. Antalya’nın potansiyeli kişi başına gelire de yansımalıdır” demişti. Yani ülkemiz turizminin göz bebeği Antalya’da, orta gelir ortalaması Türkiye ortalamasının altında. Maliyet baskısı turizm yatırımcılarının korkulu rüyası Sherwood Otelleri Başkanı Hasan Ali Ceylan Turizm Güncel’e yaptığı açıklamada “Beni en çok endişelendiren şey maliyet baskısı. Konjonktürün gereği olarak bazı tesislerde fiyatları belli bir noktaya çıkarabildik. Ancak otelciler sezonu çok ciddi bir maliyet baskısı altında geçirdi” dedi.  Bahsedilen cirolar göz önüne alındığında karlılığın daha yüksek olması gerektiğine işaret eden Ceylan “Maliyetlerdeki artış karlılık üzerinde çok ciddi baskı oluşturdu. Sonuçta bizim gelirimiz euro üzerinden. Dolayısıyla euronun TL karşısındaki konumu ve yapabildiğimiz zam bizim refah payımızı etkiliyor” değerlendirmesini yaptı. Dünyada turizmciler, artık karlılığa odaklanıyor Geçtiğimiz günlerde gerçekleşen ILTM Cannes Fuarı'nda üst segmentte bulunan turizmciler, 2023 yılında doluluktan çok kazancı çoğaltmaya odaklandı. Fuarın ana teması turizmde karlılığı artırmak üzerine idi. Fuarda gördük ki, üst segment turizm yatırımcılarının hedefi doluluk değil, karlılık. Ülkemizde en iyi turizm hizmetini veren özellikle de herşey dahil sistemde misafirini neredeyse kuş sütüyle besleyen otellerimizin fiyatı bence hak ettiği yerde değil. Yurtdışında oda kahvaltı veren otellerle fiyatı neredeyse aynı. Bir çok turizm yatırımcımızın ortak fikri de bu yönde. Türk turizmciler dünyada en iyi herşey dahil hizmeti veriyor. Bizden daha çok turist ağırlayan ülkelerden hizmet, lüks, kalite, lezzet, gibi birçok anlamda çok daha iyiyiz. Bu durumda kalitesinden emin olan otellerin, özellikle de yabancı turiste daha iyi fiyatta satmaları ve karlılığa odaklanmaları sektörün refah seviyesini artırır. Bunu bir kaç otelin yapması mümkün değl, üst segmentteki otellerin ortak eylemi olursa, işte o zaman uygulanabilir ve sektör için sürdürülebilir olur. 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.