Hava Durumu

#Yat

TOURISMJOURNAL - Yat haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yat haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Milyon dolarlık yat denize indi Haber

Milyon dolarlık yat denize indi

Bodrum'da üretilen milyon dolarlık, 42 metre uzunluğunda 8,5 metre genişliğindeki “Prenses Melda” isimli tekne, düzenlenen törenle suya indirildi. Bodrum'da bulunan bir tersanede, “Prenses Melda” isimli 3 güverteye sahip yatın tasarımı, Hollandalı firma Guido de Groot tarafından yapıldı. Okyanusu geçebilecek şekilde tasarlanan ticari Türk bayraklı yatın inşası, yaklaşık 3 yıl sürdü. Bu zaman zarfında yaklaşık 100 kişiye istihdam sağladı. El işçiliğiyle yapılan ve iç tasarımında meşe ağacının ferahlatıcı ve açık bir tonu tercih edilen teknenin arka kısmında misafirlerin keyifle güneşlenip yüzebilmesi için yaklaşık 3 metrelik bir platform bulunuyor. Sancak tarafında ise açıldığında balkon olarak kullanılabilen hidrolik sistem bulunuyor. Flybridge olarak adlandırılan en üst katta ise güneşlenme alanı, büyük bir jakuzi ve bar yer alıyor. Teknede 2'si ana kabin, 2'si VIP çift kabin ve 2'si ikiz kabin olmak üzere toplam 6 kabin bulunuyor. Üst güvertedeki 84 metrekarelik ana kabin oturma alanı, güneşlenme alanı ve jakuzi bulunan bir balkona sahip. Müşteri konaklama kapasitesi 12, personel sayısı da 9 kişi olarak belirlenen yatta akıllı ev sistemlerindeki gibi son derece teknolojik olan bir sistem kullanılıyor. Bu sistem de misafirlerin dokunmatik kontrol panelleri aracılığıyla klima, perde ve aydınlatma gibi ekipmanları kullanım kolaylığı sağlıyor. Charter turizminde kullanılacak teknede, yurtdışından gelecek misafirlerin Ege ve Akdeniz sahillerinde en iyi şekilde ağırlanarak ülke turizmine katkı sunması hedefleniyor. Tekne bugün yapıldığı tersane önünde okunan duanın ardından denize indirildi. Törene, Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci, Sahil Güvenlik Komutanı Binbaşı Raşit Gödelek ve Bodrum Bölge Liman Başkanı Tuncay Aydın'ın yanı sıra sektör temsilcileri de katıldı. Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Neta Marin ortaklarından Emre Karakaya, “Tekneyi charter turizminde kullanmayı hedefliyoruz. Türkiye turizmine katkıda bulunmak istiyoruz. Biliyorsunuz Bodrum daha çok ahşap guletleriyle ünlü. Biz de bu büyüklükte bir motoryat üreterek Bodrum'un ismini daha çok duyurmak istiyoruz. Öyle umuyorum ki daha çok yabancı müşterileri de buraya çekebiliriz. Teknenin ismi de benim küçük kızımın ismi. İsmi Melda, kendisi 4 yaşında. Prenses'i de biz ekledik” dedi. Emre Karakaya, teknenin Ağustos ayına doğru hizmet vermeye başlayacağını sözlerine ekledi.

Turizm rekabetinde sert rüzgâr endişesi Haber

Turizm rekabetinde sert rüzgâr endişesi

2023 yılının son torba kanunu denizlerde adeta sert rüzgârlar estirdi. Lüks tüketim grubunda yat, tekne gibi deniz araçlarından alınan ruhsatname harçları hem yıllık olarak fiyatlanıyor, hem de değişen boyutlara göre ruhsatname bedeli tekne boyutu büyüdükçe 10 katına kadar çıkıyor. Yeni vergilendirmenin Türk bayrağı tercihini olumsuz etkileyebileceği değerlendiriliyor. Daha önce ruhsatname harcı ve vizelendirme ücreti 5 yıllık esas ile alınıyordu. Örneğin 36 metre bir yat için 56 bin lira olan ödeme, yıllık olarak 100 bin liraya çıkarılmış oldu. Yine daha önce 5 yıllık olarak 20-30 metre arasındaki teknelerde 28 bin lira olarak alınan harç, 50 bin liraya çıktı. Ticari amaçlı gemilerde ise özellikle turizmde liman çıkış ile seyir izin belgesine getirilen artışlar, daha önce anlaşması yapılan turlar için maliyet kaybına, yeni işlemler için ise rekabette olumsuz bir tabloya işaret ediyor. Yat, tekne, kotra 28 Aralık tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 7491 Sayılı torba kanun, pek çok önemli düzenlemeyi beraberinde getirmişti. Yapılan düzenlemelerden biri de yat, tekne, kotra gibi bağlama kütüğüne kaydedilen deniz araçlarından boyuna göre ve her yıl olmak üzere ruhsatname harcı alınmasını içeriyor. Değiştirilen boy hesaplaması ve yıllık ödemenin teknelerde Türk bayrağı tercihini olumsuz etkileyebileceği değerlendiriliyor. Seyir izin belgesi ise Türk bayraklı gemilerde boyutlara göre 300 lira ile 5 bin lira arasında değişirken; 300 lira ile 20 bin lira arasına çıkarıldı. Bu yükselişin, ticari amaçlı gemilerde, turizm rekabetinde Türkiye’yi dezavantajlı hale getirdiği belirtildi. Trend tersine dönebilir mi? 2017 yılında devletin denizde Türk bayrağına geçiş için KDV’yi yüzde 1’e indirdiğini hatırlatan Trio Deniz Satış Pazarlama Direktörü Deniz Özçakır, bu sayede kayıt altına giren teknelerden ve dolaylı olarak SGK’lı çalışan gibi uygulamalar sayesinde vergilendirmenin daha iyi uygulandığını düşündüklerini söyledi. Özçakır, “Sonra KDV’nin yüzde 18 ve 20 bandına gelmesi, beş yılda bir alındığı için cüzi kalan ruhsat ödemesinin yıllık olarak yükseltilmesi trendin tersine döneceği endişesini doğurdu. Tekne sahibi yönünü bu anlamda avantaj sunan ülke bayraklarına çevirebiliyor. Yani bir vergi düzenlemesi ile daha fazla vergi geliri düşünürken aslında çeşitli kayıplarla bu kazanç daha az olabilir. Tekne alacaklar mali müşavirlere yaptıkları hesaplamalarda çok yüksek bedellerle karşılaşıyor” dedi. ‘Milli tekneye ek maliyet’ Turizmde seyir izin belgesinin yeniden düzenlenmesi de bu anlamda ek maliyet getiriyor. Barbaros Yatçılık Yönetim Kurulu Başkanı Barbaros Güneş, “300 liralık bir ödeme şimdi 40 metre üzeri için Türkiye kayıtlı gemilerde 20 bin liraya çıkıyor. Geceleme yapıldığı zaman çıkış belgeleri doldurmak zorundasınız. Yani sürekli ve çok ciddi bir maliyet. Daha önce yapılmış anlaşmalarımız var. Bu uygulama Yunanistan’da 25 euro... Bunu müşteriye yansıtmak zorundayız ancak zaten pahalı bir ortamda rekabet gücümüzü düşürecek...” Mali etki analizi yapılmıştı Yapılacak düzenlemenin kasım ayında mali etki analizi de yapılmıştı. Buna göre; ‘yola elverişlilik belgesi harcı’nın isminin denizcilik mevzuatına paralel olarak ‘liman çıkış belgesi’ olarak değiştirilmesi ile tarife dilimleri ve alınan maktu tutarların yeniden belirlenerek tarifenin yenilenmesinin yıllık 788 milyon lira gelir etkisi oluşturacağı; ‘transitlog belgesi’, ‘seyir izin belgesi’ olarak değiştirilerek gemilerin boylarına göre tarife yeniden düzenlenirken yıllık yaklaşık 96 milyon lira gelir etkisi oluşturacağı; bağlama kütüğü harçlarının artırılarak yıllık alınmasının ise yıllık yaklaşık 427 milyon liralık gelir etkisi olacağı tahmin edildi.

Yat Turizm Derneği Başkanı: Deniz turizmi gelirleri yüzde 30 arttı Haber

Yat Turizm Derneği Başkanı: Deniz turizmi gelirleri yüzde 30 arttı

Yat Turizm Derneği Başkanı Begüm Doğulu, deniz turizmi gelirlerinin bu yılın ocak-eylül döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 artarak 10,5 milyar dolara ulaştığını belirterek, "2023'te Türkiye sahilleri Akdeniz çanağının en çok tercih edilen destinasyonu olmayı başardı." dedi. Doğulu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bu yıl sektörde beklentilerinin üzerinde talep oluştuğunu söyledi. Bu yılın 9 aylık döneminde turizm gelirlerinin 42 milyar dolara ulaştığını, bu gelirlerde deniz turizminin payının ise yaklaşık yüzde 25 olduğunu dile getiren Doğulu, deniz turizmi gelirlerinin 2022'ye göre yüzde 30 artarak 8,1 milyar dolardan 10,5 milyar dolara çıktığını ifade etti. "2023'te Türkiye sahilleri Akdeniz çanağının en çok tercih edilen destinasyonu olmayı başardı." değerlendirmesinde bulunan Doğulu, ülkede Marmara'da 10, Ege'de 40, Akdeniz Bölgesi'nde 10 olmak üzere 60 marina olduğunu bildirdi. Doğulu, belediyelere ait de 6 marina bulunduğunu dile getirerek, toplam tekne bağlama kapasitesinin ortalama 15 bin 500 civarında olduğun kaydetti. Doğulu, Türkiye'de yat turizminin, dünya standartlarında ve ülkenin bu alanda en üst seviyede olmasını sağlayacak statik ve dinamik unsurlara sahip bulunduğunu belirterek, şu değerlendirmede bulundu: "Statik faktör olarak, Çanakkale'den Antalya'ya kadar olan kıyılarda 239 yatın demirleyebileceği, fırtına ve hakim rüzgarlardan korunaklı eşsiz doğa harikası 100 koy bulunuyor. Dinamik unsurlar açısından ise yatlar, marinalar, kruvaziyer gemileri, limanlar, günübirlik turlar, dalış turizmi, sörf, balık avlama, deniz çevreciliği, personel eğitimi gibi unsurlar Türkiye'nin deniz turizminde önemli bir rol oynuyor." Yat limanı ve mega yatlara bakım, onarım hizmeti sunabilecek tesislerin artırılmasıyla Akdeniz çanağından alınan payın yükseleceğinin altını çizen Doğulu, devletin yat turizmine önem ve destek vermesiyle gelecek yıldan beklentilerinin yüksek olduğuna dikkati çekti. "Şeffaf uygulamalarla yatçılıkta yeni bir döneme geçildi" Doğulu, Avrupa standartlarında yönetmelik ve kanunların uygulamaya konulduğuna işaret ederek, sektördeki çoğu gri alanın önünün kapatıldığını ve şeffaf uygulamalarla yatçılıkta yeni bir döneme geçtiklerini söyledi. "Doğu illerimizde gençlere denizi ve denizciliği öğretmeyi amaçlıyoruz" Doğulu, Yat Turizm Derneğinin çalışmalarına ilişkin ise şunları kaydetti: "Denizcilikteki en büyük ve değerli projenin eğitim üzerine olması gerektiğine inanıyor ve devletimizle birlikte bu doğrultuda çalışmalar yürütüyoruz. Doğu illerimizde denizcilik meslek liseleri açarak gençlere denizi ve denizciliği öğretmeyi amaçlıyoruz. Denizcilik eğitimi veren yüksek eğitim kurumlarındaysa yat işletmeciliği ve deniz turizmi gibi alanlarda çalışacak elemanların yetiştirilmesi için gerek duyulan bölümler ve simülasyon uygulamalı laboratuvarlar açılması planlanıyor. Özel sektör tarafından açılmış olan kurslar Milli Eğitim Bakanlığınca denetlenecek ve katılım sağlamak isteyen vatandaşlarımız için ödeyecekleri ücretlerin makul olması teşviklerle desteklenecek."

Yacht Charter Show etkinliği 5-9 Mayıs’ta Göcek D-Marin’de yapılacak Haber

Yacht Charter Show etkinliği 5-9 Mayıs’ta Göcek D-Marin’de yapılacak

Tüm Yat İşletmeleri Yatırımcıları Broker ve Acenteleri Derneği (TYBA) tarafından bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilecek olan TYBA Yatch Show Q D-Marin Göcek tanıtım toplantısı gerçekleştirildi. D-Marin Göcek’te organize edilen etkinliğe Tüm Yat İşletmeleri Yatırımcıları Broker ve Acenteleri Derneği Başkanı Güneş Aysun, TYBA Derneği Başkan Yardımcısı, aynı zamanda Show Komite Başkanı Serhan Cengiz, TYBA Yönetim Kurulu Üyesi İdris Uçar, Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) Başkanı Osman Çıralı, FTSO Başkan Yardımcısı Ramazan Dim ile D-Marin Göcek Genel Müdürü Bora Ergezgin katıldı. 4. TYBA Yatch Show Q D-Marin Göcek fuarı hakkında detaylı bilgilerin aktarıldığı programda, bu yıl 100 civarında yabancı katılımcının yer alması bekleniyor. Yapılan açıklamalarda 5-9 Mayıs tarihleri arasında düzenlenecek olan 4. TYBA Yatch Show Q D-Marin Göcek Fuarı’nın, bölge turizmi ve tanıtım için büyük bir öneme sahip olduğu ifade edildi. Bunun yanında geçen yıl düzenlenen etkinlikte, 23 ülkeden 45 yabancı yatırımcının yer aldığı bildirildi. Açılış konuşmasını yapan Serhan Cengiz, “Derneğimizin bu etkinliği Türk turizmi için çok önemli bir etkinlik. Türk yat turizmi için de çok önemli ve prestijli bir sekme. Çünkü yat turizminde, ülkelerde karar verici mekanizmalarda bulunan birçok insanı gezdiriyoruz” dedi. “Teknelerimiz beş gün boyunca D-Marin’de sergilenecek” TYBA Derneği Başkan Yardımcısı, aynı zamanda Show Komite Başkanı Serhan Cengiz, “Şovumuzun amacı Türkiye’nin önde gelen seçkin, güzel teknelerini yurt içi ve yurt dışından gelecek broker ve acentelerle paylaşmak. Teknelerimiz beş gün boyunca D-Marin’de sergilenecek. Geçen yıl 23 ülkeden 45 kadar yabancı broker, toplamda 300 broker katılmıştı. Bu sene bu sayının daha da artacağını ve özellikle yabancı katılımının şu anda 75 civarında olduğunu, sayının 100’ü bulacağını düşünüyoruz. Bu çok önemli çünkü bizim ülkemizin tanıtımına direkt faydası var. Katılan her broker, kendi ülkesine gittiğinde bizim teknelerimizi anlatacak. Misafirlerine ve müşterilerine bizim teknelerimizde tatil yapmasını teşvik edecek ve pazarlayacak. Biliyorsunuz, Türk ticari yatçılığı konusunda dünyada yat inşasında üçüncü olan ülkeyiz ve Türk ticari yatçılığı, ’Mavi Yolculuk’ jenerik ismiyle yaptığımız operasyonlarımız da aslında yat inşa sanayinin bir lokomotifi çünkü yat turizmine katılıp bundan keyif alanlar yat inşa ettirmiştir. Akdeniz kanalında da iyi yerlere gelmemiz lazım, derneğimizin kuruluş hedeflerinden biri de bu. Kuruluş açmalarımızla paralel olarak da burada dördüncüsünü yapacağımız yat charter şovumuz çok önemli bir yerde. İlk ikisini Bodrum Yalıkavak’ta yapmıştık, sonra araya giren pandemiden dolayı yapamadık. Geçen sene üçüncüsü için, sağ olsun D-Marin bize ev sahipliği yaptı. Ve benim gördüğüm, Türkiye ve Avrupa’nın en güzel marinalarından, bize ev sahipliği yaptığı için Bora bey huzurunda bir daha teşekkür etmek isteriz. Bu yıl güzel bir şov olması için çalışıyoruz. Komitemizde 17 kişi çalışıyor, bol mesai isteyen bir etkinlik, geçen yıl alnımızın akıyla çıktık, bu yıl daha iyi olmasını istiyoruz” diye konuştu. “Deniz turizm ziyaretçisi, normal turistin yaklaşık 20-30 katı harcama yapar” D-Marin Göcek Genel Müdürü Bora Ergezgin ise, “Bilindiği üzere marinaların yapılma amacı dışarıdan yatçıların gelmesi ve döviz oluşturması. Marinaların kuruluşunun ilk amacı budur. Buraya gelen teknelere barınma imkanı sunmamız gerekiyor. Bu sektör çok iç içe geçmiş bir sektör. Deniz turizm ziyaretçisi normal bir turistin günlük harcamasının yaklaşık 20-30 katı harcama yapar. Bu durum da ülkemizin turizm gelirleri için çok büyük bir etkidir. ’Mavi Yolculuk’ta dünyanın önde gelenlerindeniz. Bölgemiz de bu işler için çok uygun. Talepler alıyoruz ve daha fazla talep almak istiyoruz. D-Marin şu an 19 marinaya ulaşmış bir marinalar zinciridir. Türkiye’de 3 tane marinası var. Göcek bunların içinde en iyi nokta. Yat turizminin en üst noktasındayız. Kaliteyi her zaman yukarıya taşımamız gerekiyor. 6 ülkede D-Marin flaması dalgalanıyor. Birleşik Arap Emirlikleri’nde de 4 adet marinamız var. Akdeniz’in liderleri konumundayız” dedi. “Derneğimizi daha da ileriye taşımak istiyoruz” Tüm Yat İşletmecileri, Broker ve Acenteleri Derneği (TYBA) Başkanı Güneş Aysun da dernek hakkında bilgi vererek, "TYBA 2017 yılında merkezi Muğla’da kurulmuş bir dernek. Şu anda 90 üyesi var. Bu 90 üye Türkiye’de ticari yat işletmeciliği ile acente olarak uğraşan kurumsal firmaların üye olduğu bir dernek. Türkiye’de ağırlıklı olarak yat turizmi olan Muğla’nın bölgelerinden pek çok üyemiz var. İstanbul, Antalya, İzmir son olarak da Bursa’da üyelerimizin katılımıyla 90 üyeye ulaştı ve Türkiye’de ticari yatçılığın çok önemli bir kesimini temsil ediyor. Bizim amacımız sektörün standartlarını yükseltmek ve Türkiye yat turizmi tanıtımına fayda sağlamak için. Örneğin; İngiltere, Barcelona gibi pek çok sektör etkinliğine de katılıyoruz. Sektörün içerisinde sağlıklı bir rekabet olması için gerekli çalışmaları yapıyoruz. İlk defa bu sene yat kiralama kontratı hazırladık. Online olarak üyelerimizin kullanımına sunduk ve en önemli etkinliklerimizden birisi. Akdeniz’de, Yunanistan’da yapılan ve bizim bu yaptığımız etkinlik öncül tanıtım etkinliği. Derneğimizi daha da ileriye taşımak istiyoruz. Deprem konusunda da gerek dernek gerek üyelerimiz olarak elimizden gelen tüm yardımları yapıyoruz" ifadelerini kullandı.

Yabancı bayraklı ticari yatların tarifeleri belirlendi Haber

Yabancı bayraklı ticari yatların tarifeleri belirlendi

Dünya turizm arenasında dikkat çeken yat turizmi Türkiye'de de yerli ve yabancı ziyaretçilerin ilgisini çekiyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı da ülke turizmine katkı ve tanıtım sağlayacağı değerlendirilen yabancı bayraklı ticari yatların Türk karasularında faaliyet göstermeleri için bu yıl geçerli olacak tarifeleri belirledi. Ülke turizmine ve tanıtımına katkı sağlayan ve boyları 39 metrenin üzerinde olan yabancı bayraklı ticari yatların Türk kara sularında faaliyet göstermeleri için bu yıl geçerli olacak tarife belirlendi. Yatlar her 30 gün için 1.5 milyon TL'ye kadar ödeme yapacaklar. Ayrıca bu yatlardan yıllık 1.2 milyon TL'ye kadar harç da alınacak  Türk kara sularında turizm amaçlı faaliyet göstermek üzere Kültür ve Turizm Bakanlığından 2023 yılı için izin talep eden yabancı bayraklı ticari yat işletmecilerinden her 30 gün için; boyları 39 metreden 60 metreye kadar olan yatlardan 525 bin lira, boyları 60 metreden 80 metreye kadar olan yatlardan 750 bin lira, boyları 80 metrenin üstünde olan yatlardan 1,5 milyon lira sosyal ve teknik altyapı hizmetlerine katkı payı tahsil edilecek. Ayrıca, bu yatlardan, sosyal ve teknik altyapı hizmetlerine ilişkin alınacak katkı payına ilaveten, Harçlar Kanunu kapsamında 2023 yılı harcı alınacak. Buna göre de boyları 39 metreden 60 metreye kadar olan yatlardan 607 bin 261 lira 30 kuruş, boyları 60 metreden 80 metreye kadar olan yatlardan 910 bin 891 lira 90 kuruş, boyları 80 metrenin üstünde olan yatlardan 1 milyon 214 bin 522 lira 60 kuruş harç ödemesi alınacak Bakanlığın kararına göre, turizm faaliyeti göstermek için izin talep edecek. 39 metre üstü yabancı bayraklı ticari yat işletmeleri; izin belgesi talebinde bulunulan yatın Türkiye'de faaliyette bulunacağı sürenin belirtildiği dilekçe, yata ait sigorta poliçesi, sertifika, yatın ait olduğu şirketin yetkilisine ilişkin belge, Türkiye'de temsilci tayin edilmesi durumunda yetki verilen kişiye ait yetki ve kimlik belgesi örnekleriyle tur tarihinden en az 15 gün öncesinde müracaat edecek. İbraz edilen belgelerin uygun görülmesi durumunda "Bakanlık makamı oluru" ile aynı takvim yılı ile sınırlı olmak üzere izin verilecek. Ülkeye giriş harcı ile sosyal ve teknik altyapıya katkı payının ödenmesi kaydıyla Bakanlıkça izin belgesi düzenlenecek. Ülkeye giriş harcı ile sosyal ve teknik altyapıya katkı payının ödenmesi kaydıyla Bakanlıkça izin belgesi düzenlenecek.

Tekne ve yat fuarı ziyaretçi rekoru kırıyor Haber

Tekne ve yat fuarı ziyaretçi rekoru kırıyor

Dünyanın en büyük ikinci tekne ve yat fuarı 16. Uluslararası Deniz Araçları Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı – CNR Avrasya Boat Show, yerli ve yabancı ziyaretçi rekoru kırıyor. Deniz tutkunları için düzenlenen ve sektörün pusulası olan Avrasya Boat Show bu yıl kapılarını daha görkemli açtı. Birbirinden değerli ve özel tasarımlı teknelerin sergilendiği fuar her segmentten alıcıya hitap ediyor. Fuarda, denizcilik sektöründe dünya markası olan milyonlarca liralık mega yatlar birbirleri ile yarışıyor.    Dünyanın ikinci en büyük tekne ve yat fuarı 16. Uluslararası Deniz Araçları Ekipmanları ve Aksesuarları Fuarı - CNR Avrasya Boat Show, 24 Aralık’a kadar ziyaretçilerini ağırlamaya devam edecek. İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen CNR Avrasya Boat Show, Türk denizcilik sektörünün en prestijli ve renkli organizasyonu olma özelliğini de taşıyor. “Bugün üç dev sektörü bir araya getirdik” Pandemi nedeni ile iki yıldır CNR Avrasya Boat Show’u düzenleyemediklerin dile getiren CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, “Fuar daha ilk gününden ziyaretçi rekoru kırdı. Yerli deniz severler kadar yabancılar da oldukça ilgi gösteriyor. Tekne ve yat üretiminde dünyanın en hızlı büyüyen pazarı olan, global mega yat üretiminde ilk üçe giren Türk denizcilik sektörünün en prestijli ve renkli organizasyonu CNR Avrasya Boat Show, her yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün gelişimine katkıda bulunmaya devam ediyor. Bugün Boat Show fuarımızla birlikte iki önemli sektörün de en büyük buluşmasını gerçekleştirerek üç dev sektörü bir araya getirdik. Geleceğin pazarı olarak görülen Afrika kıtasındaki 54 ülke temsilcilerini ağırlayacağımız Export Gateway to Africa ve Türkiye’nin en kapsamlı emlak ve gayrimenkul buluşması olan CNR Emlak’ın açılışını da yaptık. Bu fuarların ülke ekonomisine önemli hareketlilikler getirmesini umuyoruz” dedi. “Bu fuarla gemi ve yat sektörünün, Cumhuriyetin 100. Yılında ihracat rekoru kırmayı bekliyoruz” Yıllık 250 milyar dolar ihracat gerçekleştiren bir kurum olarak katma değerli ürünlere çok önem verdiklerini dile getiren TİM-Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanvekili Çetin Tecdelioğlu, “Bu katma değerli ürünlerin en önemli kalemini gemi ve yat sektörü oluşturuyor. Sektör, 3 milyar dolarlık bir ihracat gerçekleştiriyor. Maalesef gemi ve yat ihracatında istediğiniz yerde değiliz. Daha çok üretim yaparak ihracatımızı artırmalıyız. Halihazırda en çok ihracat yaptığımız kıta Afrika. CNR Holding’in de kıtada fuarlar organizasyonları var. Geleceğin pazarını önceden keşfetmişler. Bu çok önemli. Daha çok ihracat için markalaşma ve tanıtım lazım. Yani daha fazla fuarlara ihtiyaç var. Bu fuarla gemi ve yat sektöründe daha fazla ihracat yapıp, Cumhuriyetin 100. Yılında ihracat rekorları kırmak istiyoruz” dedi.  “Denizci olan yaşlanmıyor, eskimiyor” Ömrüm denizlerde geçtiğini, denizci olan yaşlanmadığını ve eskimediğini dile getiren Marine Departmanı Genel Müdürü Yavuz Sipahi, “Pandemi döneminde tüm dünyada oldu gibi ülkemizde de kısıtlamalar yaşadık. Bu nedenle dünyanın en büyük ikinci fuarı CNR Avrasya Boat Show’u biraz beklemek zorunda kaldık. Ancak, tüm sıkıntı ve gelişmelere rağmen, CNR Holding ve katılımcıların iradesi ile bu gün bu açılışı gerçekleştirdik. Pandemi nedeni ile dünyanın her yönünde video katılımlarla boat showlar gerçekleşti. Bunlar pek de verimli geçmedi. İnsanlar, tıpkı bu fuarda olduğu gibi sergilenen ürünlere dokunmak istiyor. Bundan sonra benzer etkinlikleri çok daha büyük yapacağımıza inanıyorum. Dünyada iddialı olmamız için bu fuar şart” dedi. Ultra lüks tekneler ilk kez görücüye çıktı CNR Avrasya Boat Show’un 85 bin metrekarelik fuar alanında 300’den fazla dünyaca ünlü mega yat, motor yat ve yelkenli markası sergileniyor. 3 bin 500’ün üzerinde deniz aracının yer aldığı fuarda birçok markanın en yeni model tekne ve yatlarının Türkiye lansmanı da gerçekleşiyor.   Fuarda denizcilik sektörüne dair A’dan Z’ye her ürüne ulaşmak mümkün. Tekne aksesuarları ve tekne yapım malzemeleri, sürat ve gezi malzemeleri, motor yat ve güç ekipmanları, deniz kıyafetleri, marinalar ve donanımları, su sporları ekipmanları, deniz turizmi ve charter firmaları gibi ürün ve hizmetler ziyaretçilerle bir araya gelecek. Fuarda, Princess, Prestige, Numarine, Yamaha, Locuston, Fantom Yat, VRG NX Boat, Yamaha, Honda, Rancraft Yacht, Kawasaki gibi dünya denizcilik sektörünün önde gelen çok sayıda markası en yeni ürünleri ile yer alacak. CNR Avrasya Boat Show’da 15 bin liradan 50 milyon liraya kadar fiyat aralığında her bütçeye uygun tekne, yat ve yelkenliler deniz tutkunlarının beğenisine sunuluyor. Kaynak: Dünya

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.