Hava Durumu

#Yatırım

TOURISMJOURNAL - Yatırım haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yatırım haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Çin’den Türkiye’ye yatırım uyarısı Haber

Çin’den Türkiye’ye yatırım uyarısı

Konu hakkında bilgi sahibi iki kişi, Çin Ticaret Bakanlığı'nın yakın zamanda yapılan bir toplantıda ülkenin otomobil üreticilerini, kendi iç pazarlarında yavaşlayan büyümeye karşı küresel genişleme arayışında oldukları için yurtdışında otomobille ilgili yatırımlar yapmanın riskleri konusunda uyardığını söyledi. Temmuz ayı başında yapılan bir toplantıda, bakanlığın yerel otomobil üreticilerine merkezi hükümetin bir direktifini gerekçe göstererek Hindistan'a yatırım yapmamalarını söylediği, Rusya ve Türkiye'ye yatırım yapmamalarını “şiddetle tavsiye ettiği” ve Avrupa ve Tayland'da fabrika kurmanın risklerini vurgulamak için daha yumuşak bir ton kullandığı belirtildi. Çin-Hindistan gerginliği Söz konusu kişi ayrıca, jeopolitik sorunlardan kaynaklanan potansiyel riskleri azaltmak için otomobil üreticilerini Çin'den ihraç edilen parçalarla nihai araç montajı için denizaşırı fabrikaları kullanmaya teşvik etti. Ancak iki kaynak da temel elektrikli araç teknolojilerinin ülkede kalmasını sağlamak için kendilerine herhangi bir tavsiyede bulunulmadığını söyledi. Kaynaklar medyaya konuşma yetkileri olmadığı için isimlerinin açıklanmasını istemediler. Çin ve Hindistan arasındaki ilişkiler, 2020 yılında ordularının tartışmalı Himalaya sınırında çatışmasından bu yana gerilmiş ve Yeni Delhi'nin Çin yatırımlarını daha sıkı denetlemesine ve büyük projeleri durdurmasına yol açmıştı. Batılıların çekilmesi Çin'e yaradı Çin devletine ait SAIC Motor yıllardır Hindistan'daki yatırımlarıyla mücadele ediyor. Nisan ayında şirket, ülkedeki MG markası için daha elverişli bir faaliyet ortamı yaratmak amacıyla Hintli yatırımcıları getireceğini söyledi. Rusya'da Çin markalı otomobiller, batılı otomobil üreticilerinin yaptırımlar nedeniyle geri çekilmesinin ardından varlıklarını arttırdı. Rusya'nın devlete ait haber ajansı TASS'ın ağustos ayında Chery'nin Rusya şubesi direktörü Vladimir Shmakov'a dayandırdığı haberine göre Chery, Rus fabrikalarında otomobil üretmek için Rus üreticilerle görüşmeler yapıyor. Çinli otomobil üreticileri, Çin'de uzun süreli ve acımasız bir fiyat savaşına yol açan yumuşayan talep nedeniyle derinleşen kapasite fazlası sorunuyla boğuşurken, giderek daha fazla denizaşırı genişleme arayışına giriyor. Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri gibi büyük otomobil pazarlarında satışları artırma çabaları da daha yüksek EV tarifeleriyle karşılaştı. İspanya ve İtalya gibi birçok Avrupa ülkesi Çinli otomobil üreticilerinin yatırımlarını cezbetmeye çalışırken, şirketler büyük miktarda yatırım ve yerel yasalar ve kültür hakkında derin bir anlayış gerektiren yerel üretimi bağımsız olarak kurma konusunda temkinli davranmaya devam ediyor. Bu hafta Frankfurt'ta Reuters'e konuşan yöneticilere göre, Çin'in en büyük ikinci otomobil üreticisi Geely, Avrupa'da bir fabrika için yer araştırıyor ancak yerel üretim için tam bir taahhütte bulunmadı. Leapmotor gibi diğerleri ise yerel firmalarla ortaklık kurmayı tercih etti. Leapmotor'un Stellantis ile ortak girişimi, bu yıl Fransız-İtalyan otomobil üreticisinin Polonya'daki fabrikasında elektrikli araç üretimine başladı. "BYD'nin yatırım süreci sorunsuz devam ediyor" Sanayi Bakanlığı kaynakları da Reuters'a yaptığı açıklamada, Çinli elektrikli araç üreticisi BYD'nin Türkiye'deki yatırım sürecinin sorunsuz bir şekilde devam ettiğini söyledi. Adlarının açıklanmasını istemeyen kaynaklar, yeni yatırımlar için diğer Çinli otomobil üreticileriyle görüşmelerin sürdüğünü de sözlerine ekledi.

TEKNOSAB’da 40 milyar liralık dev yatırım Haber

TEKNOSAB’da 40 milyar liralık dev yatırım

BTSO ve TEKNOSAB Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Bursa Valisi Mahmut Demirtaş’ı Bursa Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi’nde (TEKNOSAB) ağırladı. Başkan Burkay, TEKNOSAB Bölge Müdürlüğü’nde gerçekleşen ziyarette Vali Demirtaş’a bölgede yürütülen çalışmalar, yatırımlar ve planlanan faaliyetlere ilişkin bilgi verdi. TEKNOSAB’ın dört yıl gibi kısa bir sürede yatırıma hazır hale geldiğini belirten Başkan Burkay, bölgede 37 parselde ruhsatlandırma ve inşaat çalışmalarının başladığını, 11 firmanın ise üretim faaliyetlerine başladığını kaydetti. Söz konusu 11 yatırımın toplam tutarının 15 milyar TL olduğunun bilgisini veren Burkay, bölgede 4 bin kişinin istihdam edildiğini ifade etti. Yıl sonunda istihdam 13 bine ulaşacak Bursa’da sanayideki dönüşüm ve ölçek ekonomisine geçişin liderliğini üstlenen TEKNOSAB’da 2024 yıl sonuna kadar inşaatı devam eden 26 firmanın daha faaliyet geçeceğini söyleyen Başkan Burkay, toplam yatırım tutarının 40 milyar TL’ye, çalışan sayısının ise 13 bine ulaşmasını beklediklerini belirtti. Burkay, ‘Yerli, Yenilikçi ve Yeşil Üretim’ vizyonu doğrultusunda üretim yapmaya başlayan akıllı fabrikaların yenilenebilir enerji kaynaklarından en üst düzeyde faydalandığını belirterek, şöyle devam etti: “TEKNOSAB, iş modeli olarak dünyadaki en rekabetçi endüstri bölgelerinden bir tanesi. Türkiye’yi teknoloji organize sanayi bölgesi kavramı ile tanıştıran TEKNOSAB, Bursa’nın bilgi ve inovasyona dayalı üretimde rekabet gücüne önemli bir ivme kazandırıyor.” Tam kapasite üretim için hedef 2026 Bölgedeki firmalara güçlü bir lojistik ve ulaştırma altyapısı oluşturmak için çalışmaya devam ettiklerini kaydeden Başkan Burkay, “Bölgemiz için son derece önemli olan İstanbul-İzmir otoyol bağlantı kavşağı çalışmalarında sona yaklaştık. Kavşak ve bağlantı yollarının tamamlanması ile bölgemizde inşaat yapım sürecinin hızlanmasını ve 2026 sonunda tüm parsellerde üretimin başlamış olmasını hedefliyoruz. Diğer taraftan TEKNOSAB’da girişim sermayesi yatırım fonu modeli ile Güney Marmara’nın en büyük lojistik merkezini hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Valimizin liderliğinde sürdürdüğümüz bu yatırımlarla beraber bölgemizin güçlü ve alternatifli ulaşım ağına entegrasyonunu sağlarken, firmalarımıza uluslararası alanda önemli bir rekabet avantajı sunacağız. Valimize kent ekonomimizin yeni hedefleri ve vizyonu doğrultusunda yaptığımız çalışmalara gösterdikleri yakın ilgi ve destekleri için teşekkür ediyorum.” dedi. Öte yandan Vali Mahmut Demirtaş, BTSO Başkanı İbrahim Burkay ile birlikte TEKNOSAB’da üretime başlayan firmaları ziyaret etti. Ziyaretlere AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan da eşlik etti.

Turizm sektörüne odaklanan Exoticca, 60 milyon euro yatırım aldı Haber

Turizm sektörüne odaklanan Exoticca, 60 milyon euro yatırım aldı

Turizm sektörüne odaklanan Exoticca, 60 milyon euro yatırım aldı. Şirketin 60 milyon euroluk D serisi yatırım turuna Quadrille Capital liderlik etti. İspanya merkezli şirketin yatırım turunda All Iron, ICF, 14W, Mangrove, Bonsai, Sabadell ve Aldea da yer aldı. Exoticca, yeni gelen yatırımı yeni pazarlara açılmak, pazarlama faaliyetleri ve operasyonel kapasitesini artırmak için kullanacağını açıkladı. 2014 yılında Jesus Rodriguez Fernandez ve Marti Guasch Mercade tarafından kurulan şirket, geleneksel olarak seyahat acenteleri tarafından sunulan çok bileşenli yurt dışı tur paketlerini dijital bir platform aracılığıyla sunuyor. Bu paketler uçuşlar, oteller, yemekler, transferler, ulaşım yöntemleri ve yerel rehberler gibi çeşitli hizmetleri içeriyor. Exoticca, bu tür kompleks seyahatleri organize etmenin ve rezerve etmenin zorluklarını ortadan kaldırmayı hedefliyor. Exoticca'nın geliştirdiği platform, kullanıcıların bu karmaşık tur paketlerini online olarak kolayca rezerve edebilmelerini sağlıyor. Bu sayede, müşteriler seyahatlerini tek bir yerden planlayarak yönetebiliyor. Platform; uçuşları, otelleri, yemekleri, transferleri ve diğer ulaşım yöntemlerini birbirine bağlıyor. Böylece müşterilere tüm seyahat ihtiyaçlarını tek bir paket halinde sunuyor. Exoticca; ABD, Kanada, Birleşik Krallık, Fransa, Almanya, İspanya, Meksika ve Kolombiya gibi ülkelerde faaliyet gösteriyor. Şirket, şu anda ağırlıklı olarak Amerika ve Kanada pazarlarına odaklanmış durumda. Exoticca'nın Latin Amerika, Orta Doğu, Hindistan ve Çin gibi yeni pazarlara genişlemeyi hedeflediğini de ekleyelim.

Kütahya Gediz'e 15 milyon 657 bin TL bütçeli yatırım geliyor Haber

Kütahya Gediz'e 15 milyon 657 bin TL bütçeli yatırım geliyor

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan İl Başkanı Mustafa Önsay, "Bu projeyle birlikte, kooperatifin ürün sağlayıcıları olan çevre köy ve ilçelerdeki çiftçiler, domates, vişne ve çilek gibi ürünleri yetiştirmekte, ancak, sezon boyunca ürünlerini değerinde satmakta zorluklar yaşamaktadırlar. Proje hayata geçirildiğinde, bu sorunların ortadan kalkması bekleniyor. Ayrıca, üretim dinamiklerine Gediz, Şaphane, Pazarlar ve Simav ilçeleri de dahil edilerek, tarımsal üretimde geniş bir yelpaze oluşturulacak" dedi. "Üretim ve pazar problemlerine çözüm olacak” Başkan Önsay, "Mevcut durumda, bu ilçelerde toplam 36 bin 500 dekar alanda 30 bin 269 ton vişne ve 300 dekar alanda 600 ton çilek üretilmektedir. Ancak, bölgede bu ürünleri işleyen bir tesisin bulunmaması, pazara erişim konusunda ciddi sorunlar yaşanmaktadır. Proje ile birlikte, üreticilerin yaşadığı pazar problemleri çözüme kavuşturulacak ve bu sayede çiftçilerin gelirleri artırılacaktır. Bununla birlikte yerli üreticilerin ekonomik anlamda güçlenmesi, bölge ekonomisine önemli bir katkı sağlayacaktır. Yaklaşık 700 bin kişi, kooperatif aracılığıyla üretilen ürünlere, rakiplerine göre daha ekonomik, sağlıklı ve güvenilir bir şekilde ulaşma imkanına sahip olacak. Bu durum, hem tüketicilerin hem de üreticilerin faydasına olan bir döngü oluşturacaktır. Proje çerçevesinde ayrıca, Gediz, Şaphane, Pazarlar ve Simav ilçelerinde 400 üreticiye İyi Tarım Uygulamaları konusunda eğitim verilecektir. Bu eğitimlerle bölge üreticileri, modern tarım yöntemleri hakkında bilgilendirilerek, verimliliklerini artıracak ve sürdürülebilir tarım uygulamalarına yönlendirilecektir" dedi. "Sosyal ve ekonomik etkiler" Projenin Sosyal ve ekonomik etkilerinden de söz eden Önsay, "Erdoğmuş köyü başta olmak üzere Gediz ilçesi ve çevresindeki kırsal alanda yaşayan dezavantajlı kesimlere iş ve gelir imkanı sağlayacak. Bu sayede nüfusun azalması yavaşlatılacak ve göçün önlenmesine katkıda bulunulacaktır. Projenin sosyal etkileri, sadece ekonomik faydalarla sınırlı kalmayacak; aynı zamanda toplumsal dayanışmayı da güçlendirecektir. Proje yerel kalkınmayı destekleyerek, hem üreticilerin hem tüketicilerin hem de çevrede ikamet eden vatandaşların yaşam standartlarını artırmayı hedeflemektedir. Bütün bu çalışmalar, bölgenin sürdürülebilir bir şekilde büyümesine katkı sağlayacaktır" diye konuştu.

Akbanklıların girişim fikrine Akbank'tan 400 bin dolar yatırım Haber

Akbanklıların girişim fikrine Akbank'tan 400 bin dolar yatırım

Girişimcilik ekosisteminin önde gelen destekçilerinden Akbank, inovasyon merkezi Akbank LAB çatısı altında, kendi girişimlerini kurmak isteyen çalışanlarını desteklemek amacıyla Akbank+ programını yürütüyor. Programın ikinci döneminde banka, oyun stüdyolarının pazarlama faaliyetlerinde veri odaklı kararlar almalarını sağlayan Metriqus girişimine 400 bin dolar yatırım sağladı. Akbank+'ın ilk döneminde atık süreçlerini dijitalleştiren Waste Log ve elektrikli araç sahiplerinin deneyimlerini iyileştiren Voltla girişimlerine yapılan yatırımla birlikte, gerçekleştirilen toplam yatırım 1 milyon 400 bin dolara ulaştı. Finteklerle yapılan iş birlikleri ve açık inovasyon programlarıyla Akbank LAB, inovasyon kültürünü hem banka genelinde hem de ekosistemde desteklemeye yönelik programlar sunuyor. Bu kapsamda başlatılan Akbank+ programı, Akbanklıların kariyer yolculuklarına girişimci olarak devam edebilmelerine olanak sağlıyor. Programa ilk iki yılda 400'ün üzerinde Akbanklı başvurdu. Programın ikinci dönemine seçilen kurum içi girişimciler, 6 ayı aşkın bir süre boyunca Akbank LAB bünyesinde girişimlerini hayata geçirmek için çalışmalarını yürüttüler. Programın son aşamasında gerçekleştirilen Akbank+ Yatırım Komitesi değerlendirmesi ile Metriqus girişimi hayat buldu. Burcu Civelek Yüce: “Akbank+ ile bankamızın kurum içi girişimcilik kaslarını güçlendirmeye devam ediyoruz” Programın Akbank'ın ‘Bankacılığın Geleceğini Tanımlama' yolculuğunun bir yansıması olduğunu belirten Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, “Anlamlı ve fark oluşturan yenilikçi çözümlerin geliştirilmesi hedefiyle 2016 yılında kurduğumuz inovasyon merkezimiz Akbank LAB çatısı altında önemli bir ilke imza attık. Kurum içi girişimcilik çalışmalarımızı bir üst seviyeye taşıyarak, Akbanklıların girişimcilik yolculuğuna adım attığı Akbank+ programını hayata geçirdik. Bu program kapsamında girişim fikirleri olan Akbanklılar eğitim, mentorluk, ürün geliştirme ve yatırım gibi ihtiyaç duydukları tüm alanlarda uçtan uca destek alabiliyor. Geçtiğimiz senenin döngüsel ekonomi ve elektrikli mobilite alanlarındaki yatırımlarını bu sene analitik alanında bir yatırım ile taçlandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Akbank+ programı ile Bankamızın kurum içi girişimcilik kaslarını güçlendirmeye devam ediyoruz. Gelecek dönemde de yenilikçi çözümlerle Türkiye inovasyon ekosistemini güçlendiren Akbanklıları desteklemeye devam edeceğiz” dedi. Pınar Anapa: “Akbanklıları kapsamlı bir gelişim yolculuğuna çıkarıyoruz” Alanında ilk olan bir programla Akbanklıların inovatif fikirlerini ve yeni nesil bakış açılarını desteklediklerini belirten Akbank İnsan ve Kültür Genel Müdür Yardımcısı Pınar Anapa, “Kurum içi girişimcilik programımız Akbank+ ile Akbanklıları girişimci olmaya, oluşturmaya ve fikirlerini hayata geçirmeye teşvik ediyoruz. Akbanklıları yetkinlik ve uzmanlıklarını geliştirecek kapsamlı bir gelişim yolculuğuna çıkarıyoruz. İnsan ve Kültür olarak bu yolculuğun her aşamasında Akbanklılara destek oluyoruz, inovatif fikirleriyle iş dünyasına yeni bir bakış kazandırmalarında yanlarında yer alıyoruz. Bu seneki ilk, toplamda üçüncü spin-off'umuz olan Metriqus girişimini gönülden tebrik ediyorum” dedi. Program ile Akbanklılar, kariyerlerine girişimci olarak devam ediyor Program kapsamında Akbanklı Timur Demirkıran ve Esra Atakişi tarafından geliştirilen Metriqus, mobil oyun stüdyolarının pazarlama faaliyetlerinde veriyi daha etkin kullanmalarını sağlıyor. Metriqus çözümü ile oyun stüdyoları, pazarlama faaliyetlerine yönelik akıllı içgörülere ulaşabiliyor ve tüm verilerini tek bir noktadan yönetebiliyor. Böylece pazarlama stratejilerini daha veri odaklı hale getirerek, doğru hedef kitleye ulaşmak için öneriler alabiliyor. Metriqus ile ilgili daha detaylı bilgiye metriqus.com adresinden ulaşılabiliyor.

"Türkiye, Karadağ'daki en büyük üçüncü yabancı yatırımcı konumuna yükseldi" Haber

"Türkiye, Karadağ'daki en büyük üçüncü yabancı yatırımcı konumuna yükseldi"

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Karadağ Milli Günü Resepsiyonu'nda yaptığı konuşmada, “Türkiye, 2023'te 85 milyon avro ile Karadağ'daki en büyük üçüncü yabancı yatırımcı konumuna yükseldi” dedi. Karadağ'ın Ankara Büyükelçiliği, Karadağ Milli Günü nedeniyle Ankara'da bir resepsiyon düzenlendi. Resepsiyona Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un yanı sıra Karadağ'ın Ankara Büyükelçisi Perisa Kastratovic, yabancı misyon temsilcileri, iş insanları ve davetliler katıldı. Bakan Ersoy konuşmasında, Türkiye ve Karadağ'ın müşterek bir tarihi ve kültürü paylaştığını ifade ederek, “Bu ortak tarihi ve kültürel paydamız, milletlerimiz arasındaki güçlü beşeri bağlar, dostane siyasi ilişkilerimiz, ülkelerimizin uluslararası platformlarda birbirlerini desteklemeleri, işbirliğimizin sağlam temellerini oluşturmaktadır. Dost Karadağ ile 2017 yılından bu yana NATO müttefiki olmaktan da ziyadesiyle memnuniyet duyuyor, ilişkilerimizin İttifak bünyesinde de gelişmesi ve savunma işbirliğimizin ivme kazanmasına katkısını önemsiyoruz” diye konuştu. “Türkiye Karadağ'daki en büyük üçüncü yabancı yatırımcı konumuna yükseldi” Karadağ'la ikili ticaret hacminin 2023'te 197 milyon dolara ulaştığını ifade eden Ersoy, "Doğrudan yabancı yatırımlar bakımından Karadağ'da en üst sıralardayız. Türkiye, 2023'te 85 milyon avro ile Karadağ'daki en büyük üçüncü yabancı yatırımcı konumuna yükseldi” ifadelerini kullandı. “TİKA, açılışından bu yana Karadağ'da toplam değeri 25 milyon avroyu aşan 450'nin üzerinde proje ve faaliyet gerçekleştirmiştir” Türkiye'deki kurumların Karadağ'daki faaliyetleri ile takdir toplamaya ve iki ülke arasındaki ilişkilere artı değer katmaya devam ettiğini kaydeden Bakan Ersoy şöyle devam etti: “TİKA, açılışından bu yana Karadağ'da toplam değeri 25 milyon avroyu aşan 450'nin üzerinde proje ve faaliyet gerçekleştirmiştir. Türkiye burslarından bugüne kadar faydalanan Karadağlı öğrenci sayısı 400'den fazladır. Her geçen sene daha fazla Karadağlı öğrenci burslarımıza başvurmaktadır. Podgoritsa Yunus Emre Türk Kültür Merkezi kuruluşundan bu yana 2 bine yakın öğrenciye Türkçe eğitimi vermiştir. Ülkelerimizin ortak çıkarları doğrultusunda daha fazlasını yapabileceğine inanıyor, her düzeyde yakın temaslar kurulmasını arzuluyoruz." Büyükelçi Kastratovic ise, Karadağ'ın ekonomik büyüme oranı ve turizm potansiyeline dikkat çekti. İki ülke arasındaki dostluk ve işbirliği ilişkilerine dikkati çekerek, “2023 yılında Avrupa'daki en yüksek ekonomik büyüme oranına sahip olan Karadağ, birkaç yıl önce dünyanın en hızlı büyüyen beşinci turizm destinasyonu ilan edilmiştir” dedi.

20 şirketten 27 lüks otel yatırımı Haber

20 şirketten 27 lüks otel yatırımı

Kempinski'den Hilton'a, Barut'tan Vakko Hotels'e kadar yerli ve yabancı otel zincirleri Türkiye'de lüks otel açma yarışına girdi. Son beş yılda, 12'si planlama ve açılış aşamasında olan 27 lüks otel projesi geliştirilirken, Türkiye'de lüks otellere olan ilginin sürmesi bekleniyor. Akdeniz Çanağı'nın en hızlı büyüyen ülkesi olan Türkiye, bölgedeki savaş ortamı ve ekonomik krizlere rağmen turizmde her geçen yıl çıtayı yükseltiyor. Bu yıl 60 milyon turist, 60 milyon turizm gelirine odaklanılırken, 2028'e kadar turizm gelirinin 100 milyar dolara çıkarılması hedefleniyor. Bu hedefe ulaşma yolunda, kişi başı harcamaların artırılması ve turizmin 12 aya yayılması için nitelikli turiste hitap eden lüks otel markaları önemli rol oynuyor.  Kempinski'den Hilton'a, Wyndham'dan Marriott'a, Barut Hotels'ten Vakko Hotels'e kadar yerli ve yabancı otel zincirleri, İstanbul'dan Kapadokya'ya ve Bodrum'a kadar Türkiye'nin turizm merkezlerinde lüks otel açma yarışına girdi. Ekonomist Dergisi olarak Türkiye'ye son beş yılda giriş yapan ve yeni kentleri merceğine alan lüks otel markalarını araştırdık. Pandemi döneminin ağır şartlarına rağmen son beş yılda 15'i faaliyete geçen 12'si planlama ve açılış aşamasında olan 27 lüks otel projesi geliştirildi. The Peninsula, La Quinta By Wyndham, Radisson Collection, Curio Collection By Hilton gibi ülkemizde olmayan yeni markalar da Türkiye pazarına giriş yaptı. Yerli zincirler de Vakko Hotel & Residence, Cullinan, Anda Barut Collection gibi lüks markalar yarattı. YABANCI MARKALARDAN YOĞUN İLGİ Uluslararası zincirlerin müşteri portföyünden faydalanmak isteyen tesis yatırımcıları da lüks segment markaların çatısı altında hizmet vermeyi tercih ediyorlar. Türkiye pazarına giriş yapan lüks markalar için İstanbul hala öne çıkan destinasyon olurken, Mandarin'in Bodrum'a gelmesinin ardından Bodrum'daki lüks projelerdeki oteller de lüks markalara ev sahipliği yapmaya başladı.  Kempinski'nin önümüzdeki yıllarda Sapanca'da otel açacak olması da Sapanca'yı uluslararası arenaya taşıyacak. Önümüzdeki dönemde Çeşme, Alaçatı ve Urla'nın da uluslararası lüks zincirlerin radarına girmesi bekleniyor. Mandarin'i ülkemize getiren Astaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, Türkiye'ye gelen lüks markaların başarısının dünyadaki diğer lüks markaların ülkemize ilgisini de artırdığını söylüyor. Lüks markaların Türkiye'yi lüks segment ürünleri tercih eden harcama gücü yüksek turistlere iyi tanıttığını belirten Aşçı, nitelikli turistlere hitap ederek Türkiye'deki tesisleri yüksek fiyatlara satılıp turizm gelirinin artırılabileceğini vurguluyor. YENİ OTELLER YOLDA 95 ülkedeki yaklaşık 9 bin 200 oteliyle dünyanın franchise veren en büyük otel şirketi olan Wyndham Hotels & Resorts, Türkiye pazarında hızla büyüyor. Türkiye'de şu anda 110 oteliyle faaliyet gösteren Wyndham, 2025 sonuna kadar 150 otele ulaşmayı hedefliyor. Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, Türkiye'nin dünya konaklama sektörü için hala ciddi fırsatlar barındırdığını söylüyor.  Türkiye'de her bir markalı otele karşın beş markasız otel bulunduğuna dikkat çeken Manikis, "Pazarda bizim gibi global markalar için ciddi büyüme potansiyeli var. Dünya genelindeki 24 markamızdan 10'u Türkiye'de şu anda mevcut. Bu yıl Vienna House by Wyndham ve Dolce by Wyndham markalarımızı da Türkiye'ye getirmek istiyoruz" diyor. 12 AY TURİZM HEDEFİ Türkiye'nin turizmdeki en büyük hedeflerinden biri de turizmi 12 aya yayabilmek. Bunu nitelikli turistlere hitap eden ve daha çok gelir getiren lüks tesislerle yapmayı planlayan yatırımcılar da uluslararası zincirlerin çok tercih edilen markalarını ülkemize getirip o markaların uluslararası müşteri portföyünden yararlanmaya çalışıyor. Radisson Collection markasını Türkiye'ye ilk olarak Bodrum Aspat Koyu'ndaki Ant-haven Otel projesiyle getiren Ant Yapı da bu yatırımcılardan biri. Ant Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Okay, uluslararası zincirlerin koleksiyon markalarının turizm yatırımında fark yarattığını söylüyor. Otellerinin yaz döneminde yerli-yabancı turistlerden yoğun talep aldığına dikkat çeken Okay, “Bodrum'da oteller kış döneminde kapanır ancak biz otelimizi kapatmadık. Her ay 15-20 tekne 4-5 gün gelip yarış yaptı ve yüzlerce kişi otelimizde konakladı. Bunun yanı sıra toplantı ve aktiviteler de oldu. Çevredeki esnaf da bu hareketlilikten faydalandı.  Turizmi 12 aya yaymaya katkı sağlıyoruz" diyor. Anthaven'ın yeni etaplarında 1±1'den 3±1'e kadar lüks otel ve rezidans konseptli yeni bir proje yapmayı planladıklarını belirten Okay, özellikle Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle batıya gidemeyen Ruslar'dan yoğun talep aldıklarını vurguluyor. YERLİ ZİNCİRLER ATAKTA Titanic Hotels markası ile turizm sektöründe yer alan Aygün Şirketler Grubu da Cullinan Hotels adıyla yeni marka yarattı. Aygün Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Muzaffer Aygün, Cullinan Hotels'in Belek'teki ilkotelinin ardından ikinci halkasını Bodrum'da açacaklarını söylüyor. Yeni markalarını yurt dışında açacakları otellerle büyütmeyi planladıklarını belirten Aygün, “Cullinan, Afrika'da çıkarılan bir elmasın ismi.  Biz de bu elması parlatıp daha iyi noktalara getirmek istiyoruz. Türk turizminin dünyaya açılan iyi bir markası olmayı hedefliyoruz. Aldığımız tahsisle birlikte Bodrum'da büyümeyiplanlıyoruz. Dubai'de ve yurt dışında bu markamızı büyütmek istiyoruz" diye konuşuyor. HOLLYWOOD ÜNLÜLERİ GELİYOR Türkiye'nin önde gelen perakende grubu Vakko ise Nişantaşı'ndaki mağazasının olduğu binada 2023'te small luxury konseptiyle Vakko Hotel & Residence Nişantaşı'nı açarak konaklama sektörüne girmişti.  Genelde yabancı sanatçıların tercih ettiği otelde, Hollywood yıldızı Johnny Depp'in doğum günü de kutlandı. Vakko CEO'su Jaklin Güner, Vakko'nun lüks anlayışını ve misafirperverliğini konaklamada da hissettirecekleri otel yatırımını hayata geçirdiklerini belirten bu alanda yeni yatırımlara devam edeceklerini söylüyor. Lüksün tutku ve deneyim yaratmasıyla krizlerde bile etkilenmeden büyüyen bir alan olduğuna dikkat çeken Güner, lüksün her alanında olmak için yatırımlara devam edeceklerini, Anadolu yakasında yeni bir yatırımı devreye alacaklarını vurguluyor.  Güner, “Çengelköy'deki Sumahan Otel'ini kiraladık. Orada da yine lüks deneyimini yaşatacağız. Nişantaşı'ndaki konseptle benzer bir çizgide olacak Vakko Hotel Residence Sumahan otelini yılın ikinci yarısında açmayı planlıyoruz" diyor. Güner, İstanbul dışında da bu kon-septi yaşatacakları fırsatları değerlendirebileceklerini söylüyor. TARİHİ BİNALAR OTEL OLUYOR Marriott, Türkiye'de 2025 sonuna kadar lüks, premium, odaklı hizmet ve ekonomi olmak üzere tüm segmentlerde toplamda 20'den fazla yeni otel açmayı planlıyor. Ritz, Marriott gibi uluslararası lüks otel markalarının İstanbul'da tarihi binalardan dönüşen ve deneyim sunan özgün tesisler açması turizmde ülkemizi öne çıkarıyor.  Çünkü yerli-yabancı lüks segment ürüne talep gösteren turistler daha farklı deneyim arayışında. 18 Mart'ta otel olarak hizmet vermeye başlayan Sirkeci'deki Sanasaryan Han, uz un yıllar İstanbul Emniyet Müdürlüğü'ne ev sahipliği yaptı ve tarihe işkence hikayeleri ile geçti.  Binanın 'konukları' arasında; Sabahattin Ali, Aziz Nesin, Nazım Hikmet, Atilla İlhan, İlhan Selçuk ve Ruhi Su gibi dönemin pek çok aydın, yazar ve gazetecisi yer aldı. Sabahattin Ali'nin "Birçoğumuz tabutlukta tutulma işkencesine maruz kaldık" diye anlattığı 'tabutluklar' 1947'de yıkılırken, bugün otele dönüşen bina büyük merak uyandırıyor. Sanasaryan Han a Luxury Collection Hotel Genel Müdürü Volkan Öztürkler, Sanasaryan Han A Luxury Collection İstanbul gibi otellerin diğer tesislerin kalitesini ve standartlarını yükselterek İstanbul'un lüks segment otelleri arasında daha güçlü bir konum elde etmelerine destek olduğunu söylüyor. KÜLTÜR TURİZMİ ETKİLİ Misafirlerinin kültür turizmine ilgi duyan rafine lüks ile destinasyonları deneyimle keşfetmeyi seven kişilerden oluştuğunu belirten Öztürkler, “Genellikle Amerika, Avrupa, Rusya ve Uzak Doğu ağırlıklı bir misafir kitlesini otelimizde ağırlıyoruz. İstanbul'u şiirsel bir dille anlatırken, kültürel ritüelleri de otelde sunduğumuz deneyimlerle yaşatıyoruz. Geleneksel Türk Çay Tadımı, Eski Mühür Ritüeli ve Tarihi Şehir İstanbul'un kısa bir anlatımı ritüellerimiz arasında yer alıyor" diyor. Mimar Kemaleddin'in inşa edilen tarihi 4.Vakıfhan da The Legacy Palace A Luxury Collection Hotel olarak 1,5 yıl sonra hizmete açılacak. Tarihi binaların restore edilip otele dönüştürülmeleri İstanbul'un dünyada lüks ve deneyim odaklı turizm destinasyonları arasında daha üst sıralara çıkıp uluslararası turist çekmesine katkı sağlıyor. Ayrıca uluslararası markaların girişiyle tarihi binaların restorasyonu ve korunması hızlanırken kentin kültürel ve tarihi mirası da korunuyor. MÜBERRA ERESİN / TÜRKİYE OTELCİLER BİRLİĞİ (TÜROB) BŞK. “Türkiye’nin imajım olumlu etkiliyor” "Türkiye'ye gelen lüks zincir markalar Türkiye'nin imajına olumlu etki yapıyor. Çünkü uluslararası lüks markalar Türkiye'yi zincirlerine dahil etmeleriyle birlikte ülkemizi dünyada tanıtmaya başlıyorlar. Bu da nitelikli turist çekilmesini sağlayıp Türkiye'nin fiyatlarını artırmasına katkı yapabilir.” 150 milyon Euro’luk yatırım Türkiye'nin köklü zincir markalarından biri olan Barut Hotels de lüks markası Anda Barut Collection'ı mayıs ayında Didim Delice Yarımadası'nda hizmete açıyor. Anda Barut Collection Genel Müdürü Cem Karacan, 150 milyon Euro'yu aşan yatırım yapılan Anda Barut Collection ile dünyanın lüks turizm potansiyelinin Ege Bölgesi'ne çekilip bölgenin turizmde en önemli merkezlerden biri haline getirilmesini hedeflediklerini söylüyor. 52 yıl önce ilk otelini açarak Akdeniz'de turizm anlayışını değiştiren markalardan biri olan Barut Hotels'in tecrübesini Ege'ye taşıdığını belirten Karacan, şöyle konuşuyor: "Bölgenin prestij simgesi olacak bu yatırımımız Türk turizminde yeni bir aşama olacak. Dünyanın lüks turizm potansiyelini Türkiye'ye çekecek, milyarder liginde yer alan isimlerin Türkiye'de tatil yapabileceği yeni bir lokasyon oluşturuyoruz. Yeni nesiller için sürdürülebilirliğe önem veriyoruz. Türkiye'de Akdeniz Bölgesi'nin ilk Uluslararası Yenilenebilir Enerji sertifikalı otellerine sahibiz.”

ING Türkiye’den teknolojik altyapı yatırımı Haber

ING Türkiye’den teknolojik altyapı yatırımı

Dijital gücü ve zahmetsiz bankacılık anlayışı ile müşterilerine kalıpların dışında hayatın içinde çözümler sunan ING Türkiye, yatırımlarına bir yenisini daha ekleyerek ING Grubu’nun uluslararası tecrübelerinden güç alan yeni teknoloji platformunu hayata geçirdi. Mikroservis mimarisi üzerine kurulu bu platform ile banka, sektördeki konumunu güçlendirerek yeni ürün ve inovasyonlarını müşterilerine daha hızlı ve etkin bir şekilde ulaştırmayı hedefliyor. Bankanın müşteri deneyimi hedefini destekleyen bu platform ile yazılım süreçleri kolaylaşıyor; daha hızlı, kolay ve yüksek kalitede ürün ve hizmetler geliştirilebiliyor. Mobil uygulama ve web sitesini yeni altyapıya uyumlu hale getiren bankam, müşterileri için fark oluşturmayı amaçlıyor. “Yeni teknoloji platformumuz inovatif duruşumuzu yansıtıyor” Yeni dijital dünyada fark oluşturabilmenin dönüşüme liderlik etmekten geçtiğini belirten ING Türkiye Genel Müdürü Alper Gökgöz, “Dijitalleşmeyi stratejimizin merkezine alarak ve kendimizi bankacılık lisansına sahip bir teknoloji şirketi olarak tanımlayarak Türkiye’nin en sevilen dijital bankası olma yolunda sağlam adımlarla ilerliyor ve dijital yatırımlarımızı önceliklendiriyoruz. Üstün müşteri deneyimi hedefimizi ve çevik çalışma modelimizi destekleyen yeni teknoloji platformumuz, mikroservis mimarisinin bu kadar yaygın kullanılmasıyla sektörde bir ilke imza atıyor ve inovatif duruşumuzu yansıtıyor. Son teknolojilere dayalı bu platform ile yeni hizmetlerin geliştirilmesini kolaylaştırmayı ve müşterilerimize daha kısa sürede daha fazla hizmet sunmayı amaçladık” diye konuştu. Dijitalleşmeye bütüncül yaklaştıklarını ve insan kaynağını da bu kapsamda önceliklendirdiklerini aktaran Gökgöz, “Dijital dönüşümün insan kaynağı açısından da bir dönüşüm gerektirdiğine inanıyor, çevikliği DNA’sına kodlayan kurum kültürümüzle fark oluşturmaya odaklanıyoruz. Yaptığımız yatırımlarda ING Grubu’nun uluslararası tecrübesinden faydalanırken, global düzeyde teknoloji ve analitik alanındaki yetenek havuzu konumumuzu da güçlendiriyoruz. Bankamıza dünya çapında yazılım ve veri analitiği hizmetleri sağlayan ING Hubs Türkiye de, bu vizyonu yansıtıyor ve yeteneklere ülkemizde global iş deneyimi fırsatı sunuyor. Şu ana kadar başardıklarımız gelecekteki hedeflerimiz için ışık tutuyor. Yatırımlarımızı dijital bankacılık odağında şekillendirerek Türkiye’de büyümeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.