#Yavuz Sultan Selim Köprüsü

TOURISMJOURNAL - Yavuz Sultan Selim Köprüsü haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yavuz Sultan Selim Köprüsü haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ankara-İstanbul Arası 80 Dakikaya İniyor Haber

Ankara-İstanbul Arası 80 Dakikaya İniyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Civil Ankara 2025 etkinliğinde gençlerle bir araya gelerek Türkiye’nin ulaştırma ve haberleşme yatırımları hakkında kapsamlı bir sunum yaptı. Etkinlikte, mega projelerden uluslararası ulaştırma koridorlarına kadar birçok konuda açıklamalarda bulunan Uraloğlu, özellikle Ankara-İstanbul arasına yapılacak süper hızlı tren projesinin detaylarını paylaştı. SÜPER HIZLI TRENLE 80 DAKİKADA İSTANBUL Bakan Uraloğlu, Ankara-İstanbul arasında planlanan yeni tren hattının 344 kilometre uzunluğunda ve saatte 350 kilometre hıza sahip olacağını belirtti. Proje tamamlandığında, iki şehir arasındaki seyahat süresinin 80 dakikaya ineceğini belirten Uraloğlu, "Milli maç 90 dakika, bizim Ankara-İstanbul seyahatimiz 80 dakika olacak" ifadelerini kullandı. ORTA KORİDOR VE KÜRESEL ULAŞIM AĞLARI Türkiye’nin uluslararası ulaştırma koridorlarının merkezinde bulunduğunu vurgulayan Uraloğlu, Orta Koridor’un önemine dikkat çekti. Çin’den çıkan yüklerin Orta Koridor üzerinden 18 günde Londra’ya ulaşabildiğini, buna karşın Süveyş Kanalı üzerinden giden yüklerin 35 günde, Ümit Burnu’ndan dolaşanların ise 45 günde gittiğini belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin Avrupa ile Asya arasında kritik bir bağlantı noktası olduğunu vurgulayan Uraloğlu, Zengezur Koridoru’nun devreye alınarak Türk dünyasına daha hızlı bir ulaşım imkanı sunulacağını söyledi. KALKINMA YOLU PROJESİ Ulaştırma yatırımlarının sadece ulaşımı değil, aynı zamanda sanayi ve ticareti de geliştirdiğini belirten Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesi’nin Basra Körfezi’nden Türkiye’ye ve Avrupa’ya yük taşımada kritik bir rol üstleneceğini ifade etti. Proje kapsamında 2 bin 100 kilometrelik bir güzergahın Türkiye’den geçeceğini belirten Bakan, bu yolun Avrupa ve Uzak Doğu arasındaki lojistik süreçleri hızlandıracağını söyledi. DEMİRYOLLARINDA BÜYÜK ATILIM Türkiye’nin demiryolu ağını 13 bin 919 kilometreye çıkardıklarını ifade eden Uraloğlu, 2 bin 251 kilometrelik yüksek hızlı tren hattı ile Türkiye’nin Avrupa’da altıncı, dünyada sekizinci büyük hızlı tren işletmecisi olduğunu belirtti. Devam eden demiryolu projeleri tamamlandığında, 48 saat içinde Türkiye’nin her noktasına trenle ulaşılabileceğini vurguladı. KARBON AYAK İZİNİ AZALTAN ULAŞIM HAMLELERİ Karayolu taşımacılığının karbon emisyonunu artırdığını belirten Uraloğlu, bu nedenle demiryolu yatırımlarına ağırlık verdiklerini ifade etti. "Karayolu taşımacılığında karbon emisyonu azaltmamız çok daha uzun zamana ihtiyaç duyuyor. Ama demiryollarında böyle değil. Elektrikli hatlarla beraber bunu daha pratik yapabiliyoruz. Türkiye'de karbon ayak izini hesaplayan ilk Bakanlık biziz" diye ekledi. 23 YILDA 290 MİLYAR DOLARLIK ULAŞTIRMA YATIRIMI Son 23 yılda ulaştırma alanına 290 milyar dolarlık yatırım yapıldığını belirten Bakan Uraloğlu, bölünmüş yol ağının 6 bin 101 kilometreden 29 bin 730 kilometreye çıktığını, otoyol uzunluğunun 3 bin 796 kilometreye ulaştığını ve köprü ile tünel projelerinin büyük oranda arttığını ifade etti. Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Zigana Tüneli gibi projelerin Türkiye’ye önemli kazanımlar sağladığını vurguladı. İSTANBUL HAVALİMANI DÜNYANIN ZİRVESİNDE Türkiye’nin havalimanı sayısını 26’dan 58’e çıkardıklarını belirten Uraloğlu, Türkiye’nin 175 ülke ile havacılık anlaşması olduğunu ve dünya genelinde en fazla noktaya uçan ülke konumunda bulunduğunu ifade etti. İstanbul Havalimanı’nın Avrupa’da ikinci, dünyada yedinci sırada yer aldığını, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ise Avrupa’da 11. sırada olduğunu söyledi. DENİZCİLİKTE BÜYÜME VE YENİ LİMAN PROJELERİ Türkiye’de aktif olarak 217 liman bulunduğunu belirten Uraloğlu, elleçlenen yük miktarının 531 milyon tona ulaştığını söyledi. Filyos Limanı’nın önemli bir lojistik merkez haline geldiğini, İzmir'de Yeni Foça Yat Limanı ve İstanbul'da Haliç Kompleksi gibi projelerin de hayata geçirildiğini ifade etti. İNTERNETTE BÜYÜK GELİŞİM Haberleşme alanında da büyük yatırımlar yapıldığını belirten Uraloğlu, geniş bant internetin 2002’de hiç yokken bugün 96 milyon aboneye ulaştığını kaydetti. Türksat 6A ile ilgili konuşan Uraloğlu, "Sivil ve askeri haberleşmede kendimizi daha güvende hissedeceğiz. Dünyadaki 11 uydu üreticisinden birisi olduk. Türksat 6A ilk test yayınını TRT World ile gerçekleştirdi. Herhangi bir problem yok" dedi. 5G internet için Galatasaray-AZ Alkmaar maçı sırasında ilk denemesinin yapılacağını söyleyen Uraloğlu, 2026 yılında ihalesinin yapılacağını aktardı. Ayrıca, 16 yaş altı çocukların sosyal medya erişimi düzenlemesinin yolda olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, ulaştırma ve haberleşme alanındaki yatırımlarla Türkiye’yi 2035, 2053 ve 2071 hedeflerine hazırladıklarını vurgulayarak, ülkenin kalkınma hamlesine katkı sunmaya devam edeceklerini belirtti.

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı Haber

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı

İSTANBUL (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin kazı çalışmalarının hızlandığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, projenin, karayollarında Tünel Açma Makinesi (TBM) kullanılan ilk proje olduğunu belirterek, "Makinemiz, İzmir YHT hattı T-1 Tüneli ve Avrasya tünelinden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye'deki en büyük 3. TBM'dir. Proje tamamlandığında seyahat süresi 5 dakikaya inecek, yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz" dedi. 7 KİLOMETRELİK ÇİFT TÜP TÜNEL, BAĞLANTI YOLLARIYLA 8,2 KİLOMETREYE ULAŞACAK Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli çıkışından başlayıp Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) Uskumruköy Kavşağı’na bağlanacak olan Sarıyer-Kilyos Tüneli, 7 kilometrelik çift tüp tünel ve bağlantı yollarıyla toplam 8,2 kilometrelik bir güzergâha sahip olacak. Tünelin yüzde 62’si 13,65 metre çapındaki TBM ile, yüzde 38’i ise Yeni Avusturya Tünel Metodu (NATM) ile delme-patlatma yöntemiyle kazılacak. TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’Sİ İŞ BAŞINDA Projenin en dikkat çekici unsurlarından biri, 13,65 metrelik çapıyla Türkiye'nin en büyük 3. TBM’sinin kullanılması oldu. 3 bin 250 ton ağırlığındaki dev makine, Çin’den Türkiye'ye 9 bin 291 deniz mili mesafe kat ederek 90 günde getirildi. 109 araçla taşınan makine, tünel içindeki 26 metre yüksekliğinde, 30 metre genişliğinde ve 75 metre uzunluğundaki özel bir mağarada monte edildi. Proje, mühendislik açısından önemli bir sembol niteliği taşıyor. Yapılan mağara yapısı, tünelcilik sektöründe Türkiye'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük yeraltı yapısı olma özelliği taşıyor. İLERLEME YÜZDE 33’E ULAŞTI Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde kazı çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Bugüne kadar sağ tüpte 2 bin 511 metre, sol tüpte 2 bin 018 metre olmak üzere toplam 4 bin 529 metrelik ilerleme sağlandı. Bu, projenin yüzde 33’ünün tamamlandığı anlamına geliyor. Çalışmalarda, 850 kişilik bir ekip görev yapıyor. SEYAHAT SÜRESİ 5 DAKİKAYA DÜŞECEK Bakan Uraloğlu, tünel sayesinde seyahat süresinin 35 dakikadan 5 dakikaya ineceğini belirtti. Bu gelişmenin, İstanbul'un kuzey bölgesinde trafiği rahatlatmasının yanı sıra İstanbul Havalimanı, Sarıyer, Levent ve Maslak arasındaki bağlantıyı güçlendireceği ifade edildi. Ayrıca, Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya mahallelerinde yaşayan vatandaşların İstanbul’un merkezine ulaşımının kolaylaşacağı vurgulandı. YILLIK 2,1 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLANACAK Tünelin tamamlanmasıyla yıllık 2,1 milyar lira tasarruf hedefleniyor. Bunun 1,7 milyar lirası zamandan, 400 milyon lirası ise akaryakıttan sağlanacak. Projenin çevresel faydaları da göz ardı edilmeyecek boyutta. Seyahat süresindeki azalma ve araç trafiğinin azalması sayesinde, yıllık 32 bin ton karbon emisyonu azaltılarak çevreye katkı sağlanacak. TAMAMLANDIĞINDA ÜCRETSİZ HİZMET VERECEK Bakan Uraloğlu, tünelin tamamlanmasının ardından ücretsiz hizmet vereceğini açıkladı. Ayrıca, tünelin olası bir afet durumunda İstanbul’un tahliye yollarından biri olarak kullanılacağı belirtildi. Bu nedenle projenin, yalnızca ulaşımı hızlandırmakla kalmayıp, aynı zamanda İstanbul’un afet ve kriz yönetimi altyapısına da katkı sunacağı ifade edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, "Bu tür büyük büyük projeler, sadece beton ve çelikten ibaret değildir. Bu projeler, aynı zamanda bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da birer sembolüdür. İşte bugün burada, bu sembollerden biri daha olan Sarıyer Kilyos Tüneli'nde TBM kazısını başlatarak yeni bir eşiği daha atlıyoruz. Bu tünel, sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul'un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır" diyerek, projede emeği geçen tüm mühendislere, işçilere ve yüklenici firmalara teşekkür etti.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.