Hava Durumu

#Ziyaretçi

TOURISMJOURNAL - Ziyaretçi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ziyaretçi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Gaziantep'in tarihi çarşılarında hafta sonu yoğunluğu Haber

Gaziantep'in tarihi çarşılarında hafta sonu yoğunluğu

Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin önemli kültür ve turizm kentlerinden Gaziantep'in yerli ve yabancı turistler tarafından ilgi görmesi yüzleri güldürüyor. Köklü tarihi, doğal güzellikleri, gastronomideki ünü ve kültür turizmindeki potansiyeli sayesinde her zaman ziyaretçilerin en gözde merkezlerinden olan Gaziantep, özellikle hafta sonları yerli ve yabancı turistlerin akınına uğruyor. Son yıllarda inanç ve kültür merkezi haline gelen, tarihi dokusu ve yapılarıyla turistlerin uğrak mekanı olan Gaziantep'te, turizmde son yılların en hareketli günleri yaşanıyor. Geçtiğimiz yıl Kahramanmaraş merkezli depremlerden sonra turizmde gerileme yaşanan Gaziantep'te bu yıl yaşanan turist hareketliliği yüzleri güldürdü. Dünyanın birçok ülkesinden gelen yabancı turistler ile yerli turistlerin yoğunluğu dikkat çekti. Kültür turizminin önemli merkezlerinden olan ve gastronomi alanı başta olmak üzere tarihi kalesiyle, hanlarıyla, saraylarıyla, müzeleriyle yerli ve yabancı turistlerin beğenisini kazanan Gaziantep, bu hafta sonu ziyaretçi akınına uğradı. Sabah saatlerinden itibaren Türkiye'nin ve dünyanın dört bir yanından gelen binlerce turist tarihi kale çevresindeki mekânları ziyaret etti. Bol bol hatıra fotoğrafı çektiren turistler rehberlerinden de bölge hakkında bilgiler aldı. Kentte bulunan çok sayıda müzeyi ziyaret eden turistler, bölgedeki tarihi mekanlara ise hayran kaldı. Kente gelenler, alanında dünyanın sayılı müzelerinden olan Nizip ilçesindeki Zeugma Antik Kenti'nden çıkarılan taban mozaiklerinin sergilendiği Zeugma Mozaik Müzesi, tarihi hanları ve Bakırcılar Çarşısı ile kentin eşsiz mutfağına ait tatların satıldığı Almacı Pazarı'ndan alışveriş yapabiliyor. Turistlerin kente ilgi göstermesi, kale çevresinde satılan turistik eşyaları satın alması esnafın yüzünü güldürüyor. En çok geleneksel kültüre hitap eden yemeniler, bakır eşyalar, kente özgü Antep fıstığı, baklava, katmer, kuruyemiş ve kurutmalık ürünler büyük ilgi görüyor. Gaziantep'i gezmeye gelen ziyaretçiler, Gaziantep'e gelmekten dolayı çok mutlu olduklarını ve Gaziantep'in tarihi çarşıları ve hanları başta olmak üzere müzelerinin mutlaka ziyaret edilmesi gerektiğini dile getirdiler. Turist yoğunluğundan duyduğu memnuniyeti dile getiren esnaf, yerli ve yabancı turist yoğunluğunun işlerine yansıdığını ifade ettiler.

Ayasofya’da ‘ziyaretçi yönetim planı’ uygulanacak Haber

Ayasofya’da ‘ziyaretçi yönetim planı’ uygulanacak

31 Ekim günü Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) basın toplantısı düzenleyen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Ayasofya-i Kebîr Câmi-i Şerîfi’ni ziyaret eden yabancı turistlerden 15 Ocak 2024'ten itibaren bilet ücreti alınacağını, Türk vatandaşlarının ibadet amaçlı yaptıkları ziyaretlerin ise eskiden olduğu gibi ücretsiz olacağını söyledi. 2020’DE ‘MÜZE’DEN ‘CAMİ’YE ÇEVRİLDİ Türkiye, 1985 yılından beri Dünya Kültür Mirası listesinde yer alan Ayasofya'yı, Ayasofya-i Kebir Cami-i Şerifi ismiyle 24 Temmuz 2020 tarihinde ibadete açmıştı. Camiye çevirme kararı öncesinde, müze statüsünde olduğundan girişler de ücretliydi. Ancak camiye çevrildikten sonra giriş ücretsiz oldu. Ve tarihi yapının başta ana kapısı olmak üzere birçok yerine zarar verildi. TAHRİBAT İDDİALARI Tarihi yapı, İmparator Kapısı'nın madalyonunun hasar gördüğü ve su haznesinin kırılıp içine ayakkabı konulduğu iddiaları ile gündeme geldi; Ayasofya'nın duvarlarından parçaların koparıldığı ve taşların arasına ve üstüne ayakkabı konulduğuna dair görüntüler sosyal medyada tartışıldı. Hatta Yunanistan Başbakanı Kyriakos Miçotakis, İmparator Kapısı’ndaki tahribatla ilgili UNESCO Direktörü Audrey Azoulay ile telefonda görüşerek söz konusu tahribatın tarihi yapının bütünlüğüne ve evrensel karakterine yapılan bir saygısızlık olduğunu söyledi. “DENETİM ZAYIF” Restorasyondan sorumlu bilim kurulu üyesi Prof. Dr. Zeynep Ahunbay, galeri katındaki restorasyonun tamamlandığını söyleyerek, “Ayasofya, cami yapıldıktan sonra üst galeri ziyarete kapatılmıştı. Şimdi buradaki restorasyon bitti ve galeri ziyarete açılacak. Müzelerde bir rehber eşliğinde 15-20 kişi yapıyı ziyaret eder, ardından da bir başka grup girer. Ancak burada öyle olmuyor, çok büyük bir kalabalık oluyor. Dolayısıyla denetim mekanizması zayıf” diyor. YOĞUNLUK KONTROL EDİLECEK “Ne kadar çok insan gelirse ve bu insanlar üzerinde denetim ne kadar zayıfsa o kadar aşındırma olur” diyen Ahunbay, bakanlığın, içeri girenleri sayısal anlamda kontrol altında tutmaya çalıştığını da ekliyor. Bu amaçla, Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nün (UNESCO) tavsiyesi üzerine 15 Ocak itibarıyla Ayasofya’da ziyaretçi yönetim planına geçilecek. Buna göre, yoğunluk farklı güzergahlara dağıtılarak yönetilecek. Böylece ziyaret kalitesi ve güvenlik artırılmış, yoğunluk farklı katlara yayılarak kontrol altına alınmış olacak. TURİST GİRİŞİ FARKLI OLACAK İbadet amacıyla camiyi ziyaret eden Türk vatandaşlarının girişinde bir değişiklik yok. Mevcut ibadet alanında ibadetlerini gerçekleştirip, ibadet bittikten sonra yine şu andaki çıkış kapısından çıkacaklar. Diğer taraftan turistik ve kültürel amaçla ziyarete gelen yabancı ülke vatandaşları üst kotta, Topkapı Sarayı'nın olduğu üst kapıdan alınacak. Yabancı turistlerin, restorasyonu biten galeri katını gezip galerinin sonunda aşağı inerek çıkış kapısından çıkmaları sağlanacak. Böylece Ayasofya’ya ibadet amaçlı gelenlerle turistik amaçlı gelenlerin girişte çakışması engellenecek. Ayrıca QR kod uygulaması ve kulaklık ile Ayasofya hakkında 16 dilde bilgilendirme yapılacak. Böylece ibadet edenleri rahatsız etmeden, sessiz bir ortamda ziyaretçilerin bilgi alması sağlanacak. RESTORASYON HANGİ AŞAMADA? Batı cephesindeki restorasyon çalışmalarının tamamlandığını söyleyen Ahunbay, “Güney, doğu ve kuzey cepheleri için projelendirmeler hazır; onların ihalesi yapılacak. Bunun dışında kurşun örtünün bakımının yapılması ve ciddi lekelenmeler ve aşınmaların elden geçmesi gerekiyor. 1950’lerde yapılan çimentolu sıvaların alınıp harçla sıva yapılması çalışması var” diyerek Ayasofya’yı “onarımı bitmeyen bir anıt” olarak nitelendiriyor.

Dünyanın en iyi parkları Haber

Dünyanın en iyi parkları

İşte dünyanın en iyi parklarından bazıları: Central Park, New York, Amerika Birleşik Devletleri: New York'un en ikonik parkı olan Central Park, dünyanın en ünlü parklarından biri. 843 dönümlük alana yayılan park, ağaçları, çiçekleri, göletleri ve heykelleri ile ziyaretçilerine huzurlu bir ortam sunuyor. Parkta, bisiklete binmek, koşmak, piknik yapmak, botanik bahçesini gezmek ve çeşitli etkinliklere katılmak gibi birçok aktivite yapılabiliyor. Golden Gate Park, San Francisco, Amerika Birleşik Devletleri: San Francisco'nun en büyük parkı olan Golden Gate Park, 1.017 dönümlük alana yayılan bir yeşil alan. Parkta, Japon Bahçesi, California Bilim Merkezi, De Young Sanat Müzesi ve Kaliforniya Akademisi gibi birçok önemli kurum bulunuyor. Parkta, yürüyüş yapmak, bisiklete binmek, piknik yapmak, botanik bahçesini gezmek ve çeşitli etkinliklere katılmak gibi birçok aktivite yapılabiliyor. Yokohama Minato Mirai 21 Parkı, Yokohama, Japonya: Yokohama'nın en yeni parkı olan Minato Mirai 21 Parkı, 120 dönümlük alana yayılan bir yeşil alan. Parkta, Yokohama Cosmo World eğlence parkı, Yokohama Landmark Tower ve Yokohama Sanat Müzesi gibi birçok önemli kurum bulunuyor. Parkta, yürüyüş yapmak, bisiklete binmek, piknik yapmak, botanik bahçesini gezmek ve çeşitli etkinliklere katılmak gibi birçok aktivite yapılabiliyor. The High Line, New York, Amerika Birleşik Devletleri: Eski bir tren yolu üzerinde inşa edilen The High Line, 1.453 metre uzunluğunda ve 23 metre yüksekliğinde bir park. Parkta, ağaçları, çiçekleri, heykelleri ve sanat enstalasyonları ile ziyaretçilerine huzurlu bir ortam sunuyor. Parkta, yürüyüş yapmak, bisiklete binmek, piknik yapmak ve çeşitli etkinliklere katılmak gibi birçok aktivite yapılabiliyor. Tivoli Gardens, Kopenhag, Danimarka: 1843 yılında açılan Tivoli Gardens, dünyanın en eski eğlence parklarından biri. Parkta, roller coasterlar, dönme dolaplar, su kaydırakları ve çeşitli eğlence aktiviteleri bulunuyor. Parkta, yürüyüş yapmak, bisiklete binmek, piknik yapmak ve çeşitli etkinliklere katılmak gibi birçok aktivite yapılabiliyor. Serengeti Milli Parkı, Tanzanya: Afrika'nın en büyük milli parklarından biri olan Serengeti Milli Parkı, 14.763 kilometrekarelik bir alana yayılan bir yaban hayatı cenneti. Parkta, aslanlar, filler, gergedanlar, zebralar ve çeşitli diğer yaban hayvanları bulunuyor. Parkta, safari yapmak, yürüyüş yapmak, kamp yapmak ve çeşitli etkinliklere katılmak gibi birçok aktivite yapılabiliyor. Amazon Ormanları, Brezilya: Dünyanın en büyük yağmur ormanı olan Amazon Ormanları, 5.5 milyon kilometrekarelik bir alana yayılan bir doğal harika. Ormanda, biyolojik çeşitlilik açısından dünyanın en zengin yerlerinden biri bulunuyor. Ormanda, yürüyüş yapmak, kamp yapmak, nehirlerde tekne turu yapmak ve çeşitli etkinliklere katılmak gibi birçok aktivite yapılabiliyor. Yosemite Ulusal Parkı, Kaliforniya, Amerika Birleşik Devletleri: Amerika Birleşik Devletleri'nin en popüler milli parklarından biri olan Yosemite Ulusal Parkı, 3.081 kilometrekarelik bir alana yayılan bir doğa harikası. Parkta, Yosemite Vadisi, Half Dome ve El Capitan gibi ünlü doğal oluşumlar bulunuyor. Parkta, yürüyüş yapmak, kamp yapmak, tırmanmak ve çeşitli etkinliklere katılmak gibi birçok aktivite yapılabiliyor. Bu parklar, dünyanın dört bir yanından ziyaretçileri kendine çekiyor. Doğal güzellikleri, tarihi önemleri ve sundukları aktiviteler ile dünyanın en iyi parkları arasında yer alıyor.

Ortahisar Belediyesi: Ziyaretçi getir, komisyonu götür Haber

Ortahisar Belediyesi: Ziyaretçi getir, komisyonu götür

Trabzon’da Ortahisar Belediyesi'nin kendi bünyesindeki Trabzon Akvaryum'a ziyaretçi getirmesi için seyahat acentelerine komisyon ödemesi tepki çekti. Belediyenin, Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu’nun 30'uncu maddesine aykırı olarak turizm acenteleriyle yüzde 20 komisyon anlaşması yaptığı ortaya çıktı. KANUNA RAĞMEN KOMİSYON SÖZLEŞMESİ YAPILDI Kanuna rağmen Ortahisar Belediyesi'nin imzaladığı sözleşmede, “Trabzon Akvaryum, acenteye yetişkin ve çocuk ücretli yerli misafir için fatura karşılığı komisyon ödemeyi kabul eder. Komisyon oranı yerli misafirin giriş ücreti olarak ödediği bedelin yüzde 20’sidir" denildi. Ortahisar Belediyesi’nin şirketi ORBEL bünyesindeki Trabzon Akvaryum işletmesinde, acenteler için hazırlanan sözleşmeye göre yerli ziyaretçi için 99 lira, öğrenciden 69 lira, üniversite gruplarından 59 lira, çocuklardan 59 lira, okul gruplarından 49 lira alınıyor.  ÇAVGA: KOMİSYONCULUK HAKSIZ REKABET OLUŞTURUYOR Trabzon Turizm İşletmeleri ve Seyahat Acenteleri Derneği (TİSAD) Başkanı Murat Çavga, komisyon adı altında alınan ücretlerin kanunen yasak olduğunu söyledi. Türkiye'de turizmin en önemli sorunlarından birinin komisyonculuk olduğunu dile getiren Çavga, "Komisyoncular turistlerin tur esnasındaki tüm alışverişlerinden turistlerin bilgisi dışında gelir elde etmektedirler. Komisyonculuk turiste zarar verdiği gibi; oluşturduğu haksız rekabet ortamı ile turist ağırlayan esnafa da zarar vermektedir. Komisyon veren firma ile vermeyen firmalar da haksız rekabet içine giriyorlar. Aynı şekilde komisyon alan ve almayan şirketler arasında da haksız rekabet oluşturuluyor. Yasanın uygulanması için gerekli denetimlerin yapılmasını istiyoruz" ifadelerini kullandı. ÇUVALCI: ESAS SORUN DENETİMSİZLİK Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası'nda Yolcu Taşıma ve Seyahat Acenteleri'nin oluşturduğu 24'üncü Komite'de yöneticilik yapan Barış Çuvalcı, kentte yaşanan turizm hareketliliğindeki sorunlar arasında komisyonculuğun alt sıralarda kaldığını söyledi. Trabzon'da turizm sektöründe yer almayan kişilerin bireysel olarak turizm sezonunda yasadışı yollarla girdiğini belirten Çuvalcı, bu kişilerin hem sektöre hem de hizmet kalitesine zarar verdiğini dile getirdi. Komisyonculuğun Trabzon turizminde çarpıtıldığını söyleyen Çuvalcı, işini layıkıyla yapan acentelerin isminin turizm sektörüne denetimsiz girenler sebebiyle lekelendiğini vurguladı. Trabzon'da turizmin profesyonelleşmesi ve eksikleri gidermesi yerine sektörün mesleksizlerin mesleği haline getirildiğini ifade eden Çuvalcı, "Önüne gelen araç alıp taşımacılığa başlıyor. İlgili kurumlar da turist yoğunluğu olduğu dönemlerde buna göz yumuyor. Ama turistlerin kentten ne kadar memnun ayrıldığı noktasında bir çalışma yapılmadı. Biz 50 günlük bir dilimde para kazanıp işçilerimizin maaşını ödüyoruz, vergimizi ödüyoruz. Onlar ise bizim çalışma dönemimizde okul servislerini turizm aracına çeviriyor ya da araç alıp bireysel turist taşımacılığına başlıyor" değerlendirmesinde bulundu. Turizmin gelişmesi için yatırım yapan acentaların diğerleriyle karıştırılmaması gerektiğinin altını çizen Çuvalcı, "Komisyon kazan-kazan mantığıyla ilerleyen bir durum. Bireysel turizmcilerin yaptığı komisyonculuk sektöre zarar veriyor ve turisti de memnuniyetsiz bırakıyor. Biz yeri geliyor 40-30 bin turist bir yere götürüyoruz. Bunun karşılığında restoranlar da personelimizi ağırlıyor, hak edişini veriyor. Bu turiste yansıtılan bir ücret değil. Müşterinin istemediği yere zaten onları götürmüyoruz. Bizim ziyaretçileri götürdüğümüz yerdeki ürün misalen 10 lira bir başka yerde 5 lira ise oraya da yolcu götürmeyiz. Turizm acentaları olarak belli standarda göre hareket eder" sözlerini kullandı. 'KOMİSYON VERMEK YERİNE REKLAMINI İYİ YAPABİLİR' Çuvalcı, başta denetimsizlik olmak üzere turizmde yaşanan sorunların çözüldüğünde 'komisyonculuk' sorunun da kalmayacağını söyledi. Çuvalcı sözlerini şöyle sürdürdü: "Komisyon olayı kazan-kazan mantığıyla turizmi geliştirmeye katkı verecek şekilde belli standartlarda uygulanabilir. Misafirlerin üzerine yük bindiren bir ortaklığı kabul etmiyoruz. Bireysel turizmciler sebebiyle turizmde sorunlar çıkıyor. Turizm profesyonelleşmeli ve standartlara uygun yapılmalı. Belediyenin işlettiği bir yerin komisyon vermesi çok doğru değil. Onlar da kazan-kazan mantığıyla, 'kazandırmazsak kazanamayız' diye düşünerek bunu yapmış olabilirler. Oraya bir yatırım yapıldı, sirkülasyon olmasını istiyorlar. Vermeyebilir, o zaman da reklamını iyi yapması gerekir. Reklamını iyi yaparsa da ziyaretçiler 'beni oraya götür' derse zaten acentalar götürmek zorunda." ZORLU: 'YOĞUNLUK VAR' DEMEK İÇİN KOMİSYON ÖDÜYORLAR CHP Ortahisar Belediye Meclis Üyesi Cüneyt Zorlu da belediye iştiraki bir şirketin komisyon almasının doğru olmadığını ve bu duruma karşı olduğunu söyledi. Tünel Akvaryum yapılmadan önce bu işin verimli olmayacağı konusunda eleştiriler yaptığını hatırlatan Zorlu, "Halka yapılan hizmete karşılık komisyon vererek insanların gezmesini sağlamak, oraya metazori insan getirmek bir belediye şirketinin yapacağı iş midir? 'Biz burayı yaptık, eleştiriyorsunuz ama ziyaretçi yoğunluğu var' diyebilmek için Ortahisar Belediyesi yüzde 20 komisyon veriyor. Belediye komisyon vermek yerine bu fiyatı acente yerine halka yansıtsın da halk gelsin Tünel Akvaryum'u ziyaret etsin" değerlendirmesinde bulundu. KANUN NE SÖYLÜYOR? Seyahat Acenteleri ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu'nun 30'uncu maddesinde, “Seyahat acentaları ve anlaşmalı rehberlerin müşterilerine verdikleri hizmetler sırasında, müşterinin bilgisi dışında müşterilerin yaptıkları alışveriş veya müşterilerin sözleşmede belirtilenler dışında belli bir işletmeye gönderilmeleri karşılığında herhangi bir menfaat temin etmeleri halinde, seyahat acentelerinin ve rehberlerin belgeleri bakanlıkça iptal edilir ve bunlar beş yıl süreyle seyahat acenteliği veya rehberlik yapamaz” ifadeleri yer alıyor. İŞLETMELERE CEZA KESİLMİŞTİ Öte yandan Ortahisar Belediyesi geçtiğimiz ay; fahiş fiyat, hijyen, fiyat tarifesi, fiyat etiketi ve benzeri şikayetler üzerine zabıta aracılığıyla yaptığı denetimler sonrasında 12 esnafa para cezası ve 3 günlük işletme kapama cezası vermişti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.