ABD, Çin turizm harcamalarının tam olarak toparlanmasını bekliyor
ABD, Çin turizm harcamalarının tam olarak toparlanmasını bekliyor
ABD, Çin turizm harcamalarının tam olarak toparlanmasını bekliyor
Haber Giriş Tarihi: 23.04.2024 11:54
Haber Güncellenme Tarihi: 23.04.2024 11:54
Kaynak:
Investing.com
Amerika Birleşik Devletleri seyahat endüstrisi, Çin turizminin 2019'da görülen seviyelere geri dönmesi için beklenenden daha uzun bir süre beklemeyi öngörüyor. Sektör uzmanlarına göre Çinli ziyaretçi sayısının ve harcamalarının salgın öncesi rakamlara ulaşması en az 2026 yılını bulabilir.
Bu öngörü, Çin'deki yavaş ekonomik büyüme ve yüksek maliyetlerin Çinli turistlerin başta ABD olmak üzere uluslararası seyahatlerini sınırlamasına neden olmasına bağlanıyor.
ABD Ulusal Seyahat ve Turizm Ofisi (NTTO), ABD'ye gelen Çinli sayısının yaklaşık 1,1 milyona yükseldiğini, ancak bu rakamın 2019 seviyelerinin hala %60 altında olduğunu açıkladı. Bu durum, Çin'in Ocak 2023'ten itibaren seyahat kısıtlamalarını kademeli olarak hafifletmesine ve aynı yılın Ağustos ayında grup turu kısıtlamalarının tamamen kaldırılmasına rağmen gerçekleşti.
2019'da ABD'de 15 milyar dolar gibi önemli bir harcama yapan Çinli turistler, ekonomik belirsizliklerin ortasında tasarrufa öncelik vererek yurt içi seyahatleri ya da yakın ülkelere seyahatleri tercih ediyor. Asya Amerikan Otel Sahipleri Birliği (AAHOA), Çin turizmindeki düşüş nedeniyle gelir ve karlılıkta azalma olduğunu, bunun da iş kayıplarına ve uluslararası turizme bağımlı çalışanlar için mali zorlanmaya yol açtığını bildirdi.
Uluslararası Ticaret İdaresi (ITA) Çinli turistlerin ortalama 4.137 dolar harcadığını ve bu rakamın 1.850 dolar olan ortalama denizaşırı turist harcamasından 3,6 daha fazla olduğunu belirtmiştir. Konaklama ve pansiyonlar, toplam seyahat bütçelerinin yaklaşık %30'unu oluşturmakta ve ABD seyahat sektörü üzerindeki ekonomik etkilerini daha da vurgulamaktadır.
Ticaret Bakanı Gina Raimondo geçen yıl, Çin turizminin 2019'da görülen seviyelere dönmesi halinde ABD ekonomisinin 30 milyar dolar kazanabileceğini ve 50.000 istihdam yaratabileceğini belirtmişti. Yine de jeopolitik gerilimler ve ABD ile Çin arasındaki uçuşların yüksek maliyeti, pandemi öncesine kıyasla azalan uçuş sayısı ile birleşince bu toparlanmayı engelliyor.
Güneydoğu Asya'daki ülkeler 2023'te Çin'den gelen ziyaretçi sayısında önemli artışlar kaydederken, Tayland ve Singapur sırasıyla %1.187,1 ve %942,2'lik artışlar yaşarken, ABD'de yalnızca 2,9'luk bir artış görüldü. Bu ülkeler vize zorunluluklarını kaldırarak Çinli ziyaretçileri çekerken, ABD için durum böyle olmamıştır.
Bu zorluklara rağmen NTTO, 2024 yılında Çin'den ABD'ye giden turizmde büyüme beklerken, 2026 yılında pandemi öncesi seviyelere dönüleceğini öngörüyor. Economist Intelligence'ın bir raporuna göre ise Çin'den ABD'ye giden toplam turist sayısı 2025 yılına kadar salgın öncesi seviyelere ulaşamayacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
ABD, Çin turizm harcamalarının tam olarak toparlanmasını bekliyor
ABD, Çin turizm harcamalarının tam olarak toparlanmasını bekliyor
Amerika Birleşik Devletleri seyahat endüstrisi, Çin turizminin 2019'da görülen seviyelere geri dönmesi için beklenenden daha uzun bir süre beklemeyi öngörüyor. Sektör uzmanlarına göre Çinli ziyaretçi sayısının ve harcamalarının salgın öncesi rakamlara ulaşması en az 2026 yılını bulabilir.
Bu öngörü, Çin'deki yavaş ekonomik büyüme ve yüksek maliyetlerin Çinli turistlerin başta ABD olmak üzere uluslararası seyahatlerini sınırlamasına neden olmasına bağlanıyor.
ABD Ulusal Seyahat ve Turizm Ofisi (NTTO), ABD'ye gelen Çinli sayısının yaklaşık 1,1 milyona yükseldiğini, ancak bu rakamın 2019 seviyelerinin hala %60 altında olduğunu açıkladı. Bu durum, Çin'in Ocak 2023'ten itibaren seyahat kısıtlamalarını kademeli olarak hafifletmesine ve aynı yılın Ağustos ayında grup turu kısıtlamalarının tamamen kaldırılmasına rağmen gerçekleşti.
2019'da ABD'de 15 milyar dolar gibi önemli bir harcama yapan Çinli turistler, ekonomik belirsizliklerin ortasında tasarrufa öncelik vererek yurt içi seyahatleri ya da yakın ülkelere seyahatleri tercih ediyor. Asya Amerikan Otel Sahipleri Birliği (AAHOA), Çin turizmindeki düşüş nedeniyle gelir ve karlılıkta azalma olduğunu, bunun da iş kayıplarına ve uluslararası turizme bağımlı çalışanlar için mali zorlanmaya yol açtığını bildirdi.
Uluslararası Ticaret İdaresi (ITA) Çinli turistlerin ortalama 4.137 dolar harcadığını ve bu rakamın 1.850 dolar olan ortalama denizaşırı turist harcamasından 3,6 daha fazla olduğunu belirtmiştir. Konaklama ve pansiyonlar, toplam seyahat bütçelerinin yaklaşık %30'unu oluşturmakta ve ABD seyahat sektörü üzerindeki ekonomik etkilerini daha da vurgulamaktadır.
Ticaret Bakanı Gina Raimondo geçen yıl, Çin turizminin 2019'da görülen seviyelere dönmesi halinde ABD ekonomisinin 30 milyar dolar kazanabileceğini ve 50.000 istihdam yaratabileceğini belirtmişti. Yine de jeopolitik gerilimler ve ABD ile Çin arasındaki uçuşların yüksek maliyeti, pandemi öncesine kıyasla azalan uçuş sayısı ile birleşince bu toparlanmayı engelliyor.
Güneydoğu Asya'daki ülkeler 2023'te Çin'den gelen ziyaretçi sayısında önemli artışlar kaydederken, Tayland ve Singapur sırasıyla %1.187,1 ve %942,2'lik artışlar yaşarken, ABD'de yalnızca 2,9'luk bir artış görüldü. Bu ülkeler vize zorunluluklarını kaldırarak Çinli ziyaretçileri çekerken, ABD için durum böyle olmamıştır.
Bu zorluklara rağmen NTTO, 2024 yılında Çin'den ABD'ye giden turizmde büyüme beklerken, 2026 yılında pandemi öncesi seviyelere dönüleceğini öngörüyor. Economist Intelligence'ın bir raporuna göre ise Çin'den ABD'ye giden toplam turist sayısı 2025 yılına kadar salgın öncesi seviyelere ulaşamayacak.
Kaynak: Investing.com
En Çok Okunan Haberler