Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) ve Alanya Turizm ve Tanıtma Vakfı (ALTAV) Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Cimrin, Alanya Posta Medya'ya 2024 turizm beklentilerini değerlendirdi.
Haber Giriş Tarihi: 11.12.2023 11:32
Haber Güncellenme Tarihi: 11.12.2023 11:32
Kaynak:
Alanya Postası
TGA ve ALTAV Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Cimrin 2024 yılına sayılı günler kala turizm sektörüyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Cimrin, 2023 turizminin, yaşanan deprem nedeniyle Nisan ve Mayıs aylarında hedeflenen doluluğa ulaşılamamasına rağmen, Haziran ayıyla birlikte toparlanma yaşandığını ifade etti.
2023 YILI VE HEDEFLENEN REKOR
2023 turizm sezonunun hedefledikleri rekoru kırmada zorlandıklarını belirten Cimrin, özellikle depremin etkisiyle Nisan ve Mayıs aylarında yaşanan doluluk kaybına vurgu yaptı. Ancak Haziran ayının son çeyreğinde misafirlerin beklenen düzeyde gelmeye devam ettiğini aktararak, “2023 turizminin 2024 yılına göre daha iyi olacağını düşünüyoruz. 2023 yılında rekor kırma hedefimiz vardı. Özellikle yaşadığımız depremden dolayı Nisan ve Mayıs’ta hedeflediğimiz doluluğu yaşayamadık. Haziran ayıyla beraber sezon toparlandı ve Haziran ayının son çeyreğinde misafirlerimiz beklediğimiz gibi gelmeye devam etti” açıklamasında bulundu.
AVRUPA’DAN GELEN CANLANMA VE TGA’NIN RÖLÜ
Avrupa’dan özellikle belirli pazarlarda ciddi bir canlanma yaşandığını dile getiren Cimrin, TGA’nın yürüttüğü çalışmaların büyük önem taşıdığını vurguladı. 200’den fazla ülkede dijital tanıtım yapıldığını, 33 ülkenin televizyonunda doğrudan reklam verildiğini ve birçok ülkeden tur operatörleri, gazeteciler, influencerlar ve heyetlerin ağırlanarak Türkiye’nin tanıtımının yapıldığını belirtti. Cimrin, “Avrupadan özellikle yeniden belirli pazarlarda ciddi canlanma yaşadık. Bu noktada TGA’nın yaptığı çalışmalarında çok büyük önemi var. 200’den fazla ülkede dijital tanıtım yapılıyor. 33 civarında ülkenin televizyonundan direk reklam veriliyor ve yüzlerce kişilik ağırlamalar, gazeteciler influencerlar, tur operatörleri ve heyetler ağırlanıyor Türkiye’nin her bir yanında. TGA’nın da vizyonu dünyanın her yerinden Türkiye’nin her yerine turizm sağlanması bu konuda çalışmalar yapılıyor. Bu sebeple de 2024 yılı 2023’ten daha iyi geçecektir” dedi.
2024 YILI BEKLENTİLERİ VE RUSYA-UKRAYNA ETKİSİ
Ukrayna’dan kayıplar yaşandığını, Rusya’dan ise Ruble’nin değer kaybetmesi nedeniyle istenilen sayıları yakalayamadıklarını ifade eden Cimrin, buna rağmen Avrupa pazarında çeşitlenmenin olduğunu, İngiliz ve Polonyalı turist sayısının arttığını belirtti. Cimrin konuşmasını şu sözlerle sürdürdü; “Tabi ki burada Ukrayna’dan kaybımız var. Rusya’dan kayıplar yaşıyoruz Ruble’nin değer kaybetmesiyle. Biz daha önce alışık olduğumuz Rus pazarında istenilen sayıları yakalayamadık. Avrupa çok çeşitlendi İngiliz ve Polonya sayımız çok arttı. İskandivlar’da gelecek sene için yapılan planlamalarla bu sene gerçekleşecek rakamların üstünde olacak.”
2024 YILINA YÖNELİK PLANLAMALAR VE YENİ REKOR YILI
Cimrin, İskandinav ülkeleriyle yapılan planlamalarla 2024’ün daha üst düzeyde bir turizm sezonu geçireceklerini öngördü. Nisan ayında farkı hissetmeyi beklediklerini dile getiren Cimrin, 2024’ü turizm için yeni bir rekor yılı olarak değerlendirdi. Cimrin,“2024’ün Nisan ayında farkı hissetmiş oluruz. Turizm için 2024 yeni bir rekor yılı olacaktır” diyerek sözlerini noktaladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Antalya ve Alanya’da ortalık hareketlenecek!
Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) ve Alanya Turizm ve Tanıtma Vakfı (ALTAV) Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Cimrin, Alanya Posta Medya'ya 2024 turizm beklentilerini değerlendirdi.
TGA ve ALTAV Yönetim Kurulu Üyesi Şükrü Cimrin 2024 yılına sayılı günler kala turizm sektörüyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Cimrin, 2023 turizminin, yaşanan deprem nedeniyle Nisan ve Mayıs aylarında hedeflenen doluluğa ulaşılamamasına rağmen, Haziran ayıyla birlikte toparlanma yaşandığını ifade etti.
2023 YILI VE HEDEFLENEN REKOR
2023 turizm sezonunun hedefledikleri rekoru kırmada zorlandıklarını belirten Cimrin, özellikle depremin etkisiyle Nisan ve Mayıs aylarında yaşanan doluluk kaybına vurgu yaptı. Ancak Haziran ayının son çeyreğinde misafirlerin beklenen düzeyde gelmeye devam ettiğini aktararak, “2023 turizminin 2024 yılına göre daha iyi olacağını düşünüyoruz. 2023 yılında rekor kırma hedefimiz vardı. Özellikle yaşadığımız depremden dolayı Nisan ve Mayıs’ta hedeflediğimiz doluluğu yaşayamadık. Haziran ayıyla beraber sezon toparlandı ve Haziran ayının son çeyreğinde misafirlerimiz beklediğimiz gibi gelmeye devam etti” açıklamasında bulundu.
AVRUPA’DAN GELEN CANLANMA VE TGA’NIN RÖLÜ
Avrupa’dan özellikle belirli pazarlarda ciddi bir canlanma yaşandığını dile getiren Cimrin, TGA’nın yürüttüğü çalışmaların büyük önem taşıdığını vurguladı. 200’den fazla ülkede dijital tanıtım yapıldığını, 33 ülkenin televizyonunda doğrudan reklam verildiğini ve birçok ülkeden tur operatörleri, gazeteciler, influencerlar ve heyetlerin ağırlanarak Türkiye’nin tanıtımının yapıldığını belirtti. Cimrin, “Avrupadan özellikle yeniden belirli pazarlarda ciddi canlanma yaşadık. Bu noktada TGA’nın yaptığı çalışmalarında çok büyük önemi var. 200’den fazla ülkede dijital tanıtım yapılıyor. 33 civarında ülkenin televizyonundan direk reklam veriliyor ve yüzlerce kişilik ağırlamalar, gazeteciler influencerlar, tur operatörleri ve heyetler ağırlanıyor Türkiye’nin her bir yanında. TGA’nın da vizyonu dünyanın her yerinden Türkiye’nin her yerine turizm sağlanması bu konuda çalışmalar yapılıyor. Bu sebeple de 2024 yılı 2023’ten daha iyi geçecektir” dedi.
2024 YILI BEKLENTİLERİ VE RUSYA-UKRAYNA ETKİSİ
Ukrayna’dan kayıplar yaşandığını, Rusya’dan ise Ruble’nin değer kaybetmesi nedeniyle istenilen sayıları yakalayamadıklarını ifade eden Cimrin, buna rağmen Avrupa pazarında çeşitlenmenin olduğunu, İngiliz ve Polonyalı turist sayısının arttığını belirtti. Cimrin konuşmasını şu sözlerle sürdürdü; “Tabi ki burada Ukrayna’dan kaybımız var. Rusya’dan kayıplar yaşıyoruz Ruble’nin değer kaybetmesiyle. Biz daha önce alışık olduğumuz Rus pazarında istenilen sayıları yakalayamadık. Avrupa çok çeşitlendi İngiliz ve Polonya sayımız çok arttı. İskandivlar’da gelecek sene için yapılan planlamalarla bu sene gerçekleşecek rakamların üstünde olacak.”
2024 YILINA YÖNELİK PLANLAMALAR VE YENİ REKOR YILI
Cimrin, İskandinav ülkeleriyle yapılan planlamalarla 2024’ün daha üst düzeyde bir turizm sezonu geçireceklerini öngördü. Nisan ayında farkı hissetmeyi beklediklerini dile getiren Cimrin, 2024’ü turizm için yeni bir rekor yılı olarak değerlendirdi. Cimrin,“2024’ün Nisan ayında farkı hissetmiş oluruz. Turizm için 2024 yeni bir rekor yılı olacaktır” diyerek sözlerini noktaladı.
Kaynak: Alanya Postası
En Çok Okunan Haberler