British Airways'in ana şirketi IAG ve Air France-KLM, arz zorlukları ve sektördeki sıkıntılara rağmen 2024 yılında seyahat talebine ilişkin olumlu bir görünüm çizdi.
Haber Giriş Tarihi: 03.03.2024 11:50
Haber Güncellenme Tarihi: 03.03.2024 11:50
Kaynak:
AirportHaber
British Airways'in ana şirketi IAG ve Air France-KLM, arz zorlukları ve sektördeki sıkıntılara rağmen 2024 yılında seyahat talebine ilişkin olumlu bir görünüm çizdi. IAG'nin kendine güveni, 2023 için sağlam sonuçlar ve 2024'te kapasiteyi koruma beklentilerini açıklamasının ardından hisse fiyatlarındaki artışa da yansıdı.
Buna karşılık Air France-KLM, 2023'ün dördüncü çeyreğinde beklenmedik bir zarar yaşadı ve Orta Doğu'daki gerilimler nedeniyle artan maliyetler ve aksaklıklar, erken işlemlerde hisselerinde 'luk bir düşüşe katkıda bulundu.
Bu gerilemeye rağmen, Fransız-Hollandalı havayolu 2023 yılı için rekor gelir ve tahminlere uygun olarak 1,7 milyar Avro faaliyet kârı bildirdi. Şirket ayrıca net borcunu 1,3 milyar Avro azaltmayı başardı ve CEO Ben Smith bilançoyu güçlendirme çabalarının altını çizdi.
Her iki havayolu da sektörün beklentilerine gölge düşüren yüksek jet yakıtı fiyatları, jeopolitik belirsizlik ve ücret müzakereleri ile mücadele ediyor. Air France-KLM'nin dördüncü çeyrekteki 56 milyon Euro'luk faaliyet zararı, beklenen 88 milyon Euro'luk kârın gerisinde kaldı ancak havayolu şirketi önümüzdeki yaz için iyimser ve pandemi öncesi seviyelere yakın bir kapasite hedefliyor.
IAG, Boeing'in uçak teslimatı gecikmelerinden endişe duymuyor ve gerekirse diğer varyantlara geçmeye hazır. Bu durum, Boeing'in yeni Alaska Airlines 737 MAX 9 ile ilgili bir olay da dahil olmak üzere kalite sorunları ve düzenleyici incelemelerle karşılaşmasının ardından geldi.
Avrupa'nın bir diğer büyük havayolu şirketi olan Lufthansa'nın, devam eden grevleri çözmek için daha yüksek ücret pazarlığı yaparken 2024 kar marjı hedefini kaçırması bekleniyor. Analistler, güçlü talebe rağmen kapasitenin havayolları için bir sorun olmaya devam ettiğini belirtirken, Air France-KLM CFO'su Steven Zaat sorunun bilet satmak değil, yeterli kapasiteye sahip olmak olduğunu ifade etti.
Bernstein analistleri, Air France-KLM'nin dördüncü çeyrek zararının bir defaya mahsus kesinti maliyetlerini ve bir çalışan hisse planının uygulanmasını içerdiğini, ancak havayolu için maliyet azaltma ve marj genişlemesinin devam etmesini beklediklerini belirtti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Avrupa'daki şirketler 2024 yılından umutlu
British Airways'in ana şirketi IAG ve Air France-KLM, arz zorlukları ve sektördeki sıkıntılara rağmen 2024 yılında seyahat talebine ilişkin olumlu bir görünüm çizdi.
British Airways'in ana şirketi IAG ve Air France-KLM, arz zorlukları ve sektördeki sıkıntılara rağmen 2024 yılında seyahat talebine ilişkin olumlu bir görünüm çizdi. IAG'nin kendine güveni, 2023 için sağlam sonuçlar ve 2024'te kapasiteyi koruma beklentilerini açıklamasının ardından hisse fiyatlarındaki artışa da yansıdı.
Buna karşılık Air France-KLM, 2023'ün dördüncü çeyreğinde beklenmedik bir zarar yaşadı ve Orta Doğu'daki gerilimler nedeniyle artan maliyetler ve aksaklıklar, erken işlemlerde hisselerinde 'luk bir düşüşe katkıda bulundu.
Bu gerilemeye rağmen, Fransız-Hollandalı havayolu 2023 yılı için rekor gelir ve tahminlere uygun olarak 1,7 milyar Avro faaliyet kârı bildirdi. Şirket ayrıca net borcunu 1,3 milyar Avro azaltmayı başardı ve CEO Ben Smith bilançoyu güçlendirme çabalarının altını çizdi.
Her iki havayolu da sektörün beklentilerine gölge düşüren yüksek jet yakıtı fiyatları, jeopolitik belirsizlik ve ücret müzakereleri ile mücadele ediyor. Air France-KLM'nin dördüncü çeyrekteki 56 milyon Euro'luk faaliyet zararı, beklenen 88 milyon Euro'luk kârın gerisinde kaldı ancak havayolu şirketi önümüzdeki yaz için iyimser ve pandemi öncesi seviyelere yakın bir kapasite hedefliyor.
IAG, Boeing'in uçak teslimatı gecikmelerinden endişe duymuyor ve gerekirse diğer varyantlara geçmeye hazır. Bu durum, Boeing'in yeni Alaska Airlines 737 MAX 9 ile ilgili bir olay da dahil olmak üzere kalite sorunları ve düzenleyici incelemelerle karşılaşmasının ardından geldi.
Avrupa'nın bir diğer büyük havayolu şirketi olan Lufthansa'nın, devam eden grevleri çözmek için daha yüksek ücret pazarlığı yaparken 2024 kar marjı hedefini kaçırması bekleniyor. Analistler, güçlü talebe rağmen kapasitenin havayolları için bir sorun olmaya devam ettiğini belirtirken, Air France-KLM CFO'su Steven Zaat sorunun bilet satmak değil, yeterli kapasiteye sahip olmak olduğunu ifade etti.
Bernstein analistleri, Air France-KLM'nin dördüncü çeyrek zararının bir defaya mahsus kesinti maliyetlerini ve bir çalışan hisse planının uygulanmasını içerdiğini, ancak havayolu için maliyet azaltma ve marj genişlemesinin devam etmesini beklediklerini belirtti.
Kaynak: AirportHaber
En Çok Okunan Haberler