Havayolu şirketleri kendi tur markalarını oluşturuyor
Havayolu şirketleri kendi tur markalarını oluşturuyor
Hava yolu şirketleri, giderek artan bir şekilde turistik işlere el atıyor. Easyjet, Etihad, Eurowings gibi şirketler kendi markaları altında seyahat paketleri satışına başlıyorlar. Bu durum, paket turların neden aniden bu kadar cazip hale geldiğini sorgulamamıza neden oluyor.
Haber Giriş Tarihi: 28.02.2024 11:13
Haber Güncellenme Tarihi: 28.02.2024 11:13
Kaynak:
AirportHaber
Hava yolu şirketleri, giderek artan bir şekilde turistik işlere el atıyor. Easyjet, Etihad, Eurowings gibi şirketler kendi markaları altında seyahat paketleri satışına başlıyorlar. Bu durum, paket turların neden aniden bu kadar cazip hale geldiğini sorgulamamıza neden oluyor.
Son dönemde bütçeli hava yolu şirketleri de bu trende katılıyor. Etihad Airways tur operatörlüğüne soyunurken, Easyjet Holidays İngiltere'nin ardından Almanya pazarına da giriş yaptı. Ryanair ise TUI ve Weloveholidays gibi büyük tur operatörleriyle iş birliği yapıyor. Bu haberlerin artmasıyla birlikte, hava yolu şirketlerinin sadece uçuş değil aynı zamanda paket tur satmak istedikleri açıkça görülüyor.
Alman iş ve turizm dergisi fvw'de yer alan bir haberde, bu trendin aslında yeni olmadığı belirtiliyor. 2017 yılında iflas eden Air Berlin'in, Air Berlin Holidays ile paket tur işine başarıyla giriştiği hatırlatılıyor.
"İngiltere'nin bütçeli hava yolu Jet2'nun bilançoları, bu alanda büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor" denilen haberde, Jet2 Holidays'in 2014 yılında 1 milyon yolcuya hizmet verirken, 2022-23 döneminde 5,3 milyon yolcuya ulaştığına dikkat çekiliyor. Bu da Jet2 Holidays'i TUI İngiltere, Weloveholidays ve Booking'i geride bırakarak ülkenin en büyük tur operatörü yapmış durumda.
Bununla birlikte, tur operatörlüğünün hava yolu şirketleri için daha yüksek karlılık sağladığı belirtiliyor. Normal uçuşlarda kar marjının yüzde 4-6 arasında olduğu ifade edilirken, paket turlarda bu oranın çok daha yüksek olduğuna dikkat çekiliyor. Ayrıca, paket turların giderek daha fazla tercih edilmesiyle pazarlama maliyetlerinin de azalabileceği öne sürülüyor.
Almanya pazarında da benzer bir trend gözlemleniyor. Jet2Holidays şu anda sadece İngiltere'de faaliyet gösterirken, Easyjet Holidays Berlin, Hamburg ve Münih'ten 47 destinasyona ve 3 bin otele uçuşlar düzenliyor. Eurowings ise Eurowings Holidays aracılığıyla Almanya'da tur operatörlüğü işine girmeyi planlıyor ve 2026'ya kadar Almanya'daki en iyi on tur operatöründen biri olmayı hedefliyor.
Tur operatörlüğü işi, hava yolu şirketlerine kapasite kullanım esnekliği ve daha yüksek karlılık sağlıyor. Bu nedenle, birçok hava yolu şirketi bu alana yöneliyor ve gelecekte daha fazla büyüme ve rekabet bekleniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Havayolu şirketleri kendi tur markalarını oluşturuyor
Hava yolu şirketleri, giderek artan bir şekilde turistik işlere el atıyor. Easyjet, Etihad, Eurowings gibi şirketler kendi markaları altında seyahat paketleri satışına başlıyorlar. Bu durum, paket turların neden aniden bu kadar cazip hale geldiğini sorgulamamıza neden oluyor.
Hava yolu şirketleri, giderek artan bir şekilde turistik işlere el atıyor. Easyjet, Etihad, Eurowings gibi şirketler kendi markaları altında seyahat paketleri satışına başlıyorlar. Bu durum, paket turların neden aniden bu kadar cazip hale geldiğini sorgulamamıza neden oluyor.
Son dönemde bütçeli hava yolu şirketleri de bu trende katılıyor. Etihad Airways tur operatörlüğüne soyunurken, Easyjet Holidays İngiltere'nin ardından Almanya pazarına da giriş yaptı. Ryanair ise TUI ve Weloveholidays gibi büyük tur operatörleriyle iş birliği yapıyor. Bu haberlerin artmasıyla birlikte, hava yolu şirketlerinin sadece uçuş değil aynı zamanda paket tur satmak istedikleri açıkça görülüyor.
Alman iş ve turizm dergisi fvw'de yer alan bir haberde, bu trendin aslında yeni olmadığı belirtiliyor. 2017 yılında iflas eden Air Berlin'in, Air Berlin Holidays ile paket tur işine başarıyla giriştiği hatırlatılıyor.
"İngiltere'nin bütçeli hava yolu Jet2'nun bilançoları, bu alanda büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor" denilen haberde, Jet2 Holidays'in 2014 yılında 1 milyon yolcuya hizmet verirken, 2022-23 döneminde 5,3 milyon yolcuya ulaştığına dikkat çekiliyor. Bu da Jet2 Holidays'i TUI İngiltere, Weloveholidays ve Booking'i geride bırakarak ülkenin en büyük tur operatörü yapmış durumda.
Bununla birlikte, tur operatörlüğünün hava yolu şirketleri için daha yüksek karlılık sağladığı belirtiliyor. Normal uçuşlarda kar marjının yüzde 4-6 arasında olduğu ifade edilirken, paket turlarda bu oranın çok daha yüksek olduğuna dikkat çekiliyor. Ayrıca, paket turların giderek daha fazla tercih edilmesiyle pazarlama maliyetlerinin de azalabileceği öne sürülüyor.
Almanya pazarında da benzer bir trend gözlemleniyor. Jet2Holidays şu anda sadece İngiltere'de faaliyet gösterirken, Easyjet Holidays Berlin, Hamburg ve Münih'ten 47 destinasyona ve 3 bin otele uçuşlar düzenliyor. Eurowings ise Eurowings Holidays aracılığıyla Almanya'da tur operatörlüğü işine girmeyi planlıyor ve 2026'ya kadar Almanya'daki en iyi on tur operatöründen biri olmayı hedefliyor.
Tur operatörlüğü işi, hava yolu şirketlerine kapasite kullanım esnekliği ve daha yüksek karlılık sağlıyor. Bu nedenle, birçok hava yolu şirketi bu alana yöneliyor ve gelecekte daha fazla büyüme ve rekabet bekleniyor.
Kaynak: AirportHaber
En Çok Okunan Haberler