Oturma izni olmayan Ruslar DenizBank'tan hesaplarının kapatılmamasını istiyor
Oturma izni olmayan Ruslar DenizBank'tan hesaplarının kapatılmamasını istiyor
Banka, Rusya Federasyonu'ndan gelen müşterileri reddetmediklerini garanti ediyor
Haber Giriş Tarihi: 26.02.2024 10:46
Haber Güncellenme Tarihi: 26.02.2024 10:46
Kaynak:
tourdom.ru
Türk DenizBank'ta plastik kart açan Ruslar, kişisel verilerin doğrulanmasıyla ilgili sorunlar konusunda endişelenmeye devam ediyor; bir kredi kuruluşundan oturma izni verilmesi gerektiğine dair birbiri ardına mektuplar alıyorlar. Müşteriler arasında bu belgeye sahip olmayan çok sayıda turist var. Ve kendileri de Türkiye'de değiller.
Postalar var, ancak pratikte görüldüğü gibi mektuplar herkese ulaşmadı. Ayrıca numunenin hangi kriterlere göre yapıldığı da belli değil. Ülkede ikamet hakkı için belge sağlamayanların akıbetinin ne olacağı bilinmiyor. Hesaplarının dondurulmasından korkan müşterilerden bazıları, kendilerine hizmetin durdurulmamasını isteyen cevap mektupları yazıyor: “Bankaya olan sevgimi itiraf ettim ve kartı aktif olarak kullandığımı söyledim. Onlara Rusya'daki adresimi gönderdim ve hesabımı engellememelerini veya sınırlamamalarını istedim. Bakalım ne olacak".
Bu tür harfler izole değildir. Sadece sunacak hiçbir şeyi olmayan müşteriler değil, aynı zamanda veri mutabakatı ile ilgili bir yazı almayan oturma izni sahipleri de endişeli. Zorunlu sessizliklerinin olumsuz bir cevap olarak algılanmasından korkuyorlar.
Aynı zamanda DenizBank, resmi açıklamalarıyla Rus vatandaşlarıyla çalışma yasağına ilişkin herhangi bir bildirim almadığını da belirtmekte acele ediyor. Resmi temsilcileri ona bu konuda güvence veriyor. Rus vatandaşlarının banka hesabı açmasının hâlâ mümkün olduğu iddia ediliyor. Bunun için oturma izni ve geri alınamaz bir depozito gerekir.
“Mutluluk mektubu” alan kişilerden bazıları bankanın ofisini bizzat ziyaret etmiş ve burada cesaret verici sözler de duymuşlardı: “Çalışan, şubelerinde 4 binden fazla Rus hesabının bulunduğunu ve bunun sadece bir uzlaşma olduğunu söyledi. gerçekte kaç kişinin kaldığını öğrenmek için. Türkiye'den ayrılanların hesaplarının 25 dolardan fazla olması durumunda dahi kapatılmayacağının garantisini veriyor."
Sonuçta herkes banka temsilcilerinin açıklamalarına inanmıyor. Tecrübeli müşteriler, daha önce böyle bir şeyin yaşanmadığını hatırlatıyor: “12 yıldır DenizBank müşterisiyim. Adresle ilgili hiçbir "güncelleme" almadım. Bence çalışanların kendileri bunu neden yaptıklarını bilmiyorlar. Onlara sadece bunu yapmaları söylendi, kimse bir şey açıklamadı. Hesap açıp kullanmayanları ayıklamaya çalışıyorlarsa iyi olur.”
Müşterilerin sosyal ağlardaki ve medyadaki genel görüşlerine bakılırsa diğer Türk bankalarında da benzer bir şeyin fark edilmediğini belirtelim. Günümüzde yabancı müşterilerinin oturma izinlerinin mutabakatında yalnızca bir kredi kuruluşu aktif olarak yer almaktadır.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Oturma izni olmayan Ruslar DenizBank'tan hesaplarının kapatılmamasını istiyor
Banka, Rusya Federasyonu'ndan gelen müşterileri reddetmediklerini garanti ediyor
Türk DenizBank'ta plastik kart açan Ruslar, kişisel verilerin doğrulanmasıyla ilgili sorunlar konusunda endişelenmeye devam ediyor; bir kredi kuruluşundan oturma izni verilmesi gerektiğine dair birbiri ardına mektuplar alıyorlar. Müşteriler arasında bu belgeye sahip olmayan çok sayıda turist var. Ve kendileri de Türkiye'de değiller.
Postalar var, ancak pratikte görüldüğü gibi mektuplar herkese ulaşmadı. Ayrıca numunenin hangi kriterlere göre yapıldığı da belli değil. Ülkede ikamet hakkı için belge sağlamayanların akıbetinin ne olacağı bilinmiyor. Hesaplarının dondurulmasından korkan müşterilerden bazıları, kendilerine hizmetin durdurulmamasını isteyen cevap mektupları yazıyor: “Bankaya olan sevgimi itiraf ettim ve kartı aktif olarak kullandığımı söyledim. Onlara Rusya'daki adresimi gönderdim ve hesabımı engellememelerini veya sınırlamamalarını istedim. Bakalım ne olacak".
Bu tür harfler izole değildir. Sadece sunacak hiçbir şeyi olmayan müşteriler değil, aynı zamanda veri mutabakatı ile ilgili bir yazı almayan oturma izni sahipleri de endişeli. Zorunlu sessizliklerinin olumsuz bir cevap olarak algılanmasından korkuyorlar.
Aynı zamanda DenizBank, resmi açıklamalarıyla Rus vatandaşlarıyla çalışma yasağına ilişkin herhangi bir bildirim almadığını da belirtmekte acele ediyor. Resmi temsilcileri ona bu konuda güvence veriyor. Rus vatandaşlarının banka hesabı açmasının hâlâ mümkün olduğu iddia ediliyor. Bunun için oturma izni ve geri alınamaz bir depozito gerekir.
“Mutluluk mektubu” alan kişilerden bazıları bankanın ofisini bizzat ziyaret etmiş ve burada cesaret verici sözler de duymuşlardı: “Çalışan, şubelerinde 4 binden fazla Rus hesabının bulunduğunu ve bunun sadece bir uzlaşma olduğunu söyledi. gerçekte kaç kişinin kaldığını öğrenmek için. Türkiye'den ayrılanların hesaplarının 25 dolardan fazla olması durumunda dahi kapatılmayacağının garantisini veriyor."
Sonuçta herkes banka temsilcilerinin açıklamalarına inanmıyor. Tecrübeli müşteriler, daha önce böyle bir şeyin yaşanmadığını hatırlatıyor: “12 yıldır DenizBank müşterisiyim. Adresle ilgili hiçbir "güncelleme" almadım. Bence çalışanların kendileri bunu neden yaptıklarını bilmiyorlar. Onlara sadece bunu yapmaları söylendi, kimse bir şey açıklamadı. Hesap açıp kullanmayanları ayıklamaya çalışıyorlarsa iyi olur.”
Müşterilerin sosyal ağlardaki ve medyadaki genel görüşlerine bakılırsa diğer Türk bankalarında da benzer bir şeyin fark edilmediğini belirtelim. Günümüzde yabancı müşterilerinin oturma izinlerinin mutabakatında yalnızca bir kredi kuruluşu aktif olarak yer almaktadır.
Kaynak: tourdom.ru
En Çok Okunan Haberler