TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı

United Airlines, yapay zeka müşteri hizmetleri sohbet robotunu etkinleştirerek yolcularının uçuş öncesi ve sonrası yüksek deneyim sağlamalarını hedefliyor.

Haber Giriş Tarihi: 24.04.2024 11:37
Haber Güncellenme Tarihi: 24.04.2024 11:37
Kaynak: AirportHaber
United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı

United Airlines, yapay zeka müşteri hizmetleri sohbet robotunu etkinleştirerek yolcularının uçuş öncesi ve sonrası yüksek deneyim sağlamalarını hedefliyor. 2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” açıklamasını yaptı.

Havayolu şirketlerinin yaptığı önemli inovasyon alanlarından biri de yapay zeka uygulamalarına geçiş. Amerikan havayolu şirketi United Airlines, yolcuların seyahat deneyimini artırmak adına üretken yapay zekayı kullanmaya başladı.

United Airlines uçmayı kolaylaştırmak için yapay zekayı nasıl kullanıyor?

United Airlines uçağına bindiğinizde, kapı görevlileri, uçuş görevlileri ve uçağınızın zamanında kalkmasını sağlamakla ilgilenen diğer kişilerden oluşan, bir yolcu olarak sizin asla fark etmeyeceğinizi umduğunuz pek çok işi koordine eden bir sohbet odasını kullanıma soktu.

Bir uçuş rötar yaptığında, kısa mesaj yoluyla ve United uygulamasına açıklama içeren bir mesaj ulaşacak. Bu mesaj yapay zeka tarafından oluşturuluyor. Bu arada, dünyanın dört bir yanındaki ofislerdeki sevk memurları, mürettebatın FAA yönetmeliklerine aykırı olmadan yasal olarak uçağı uçurabilmesini sağlamak için bu gerçek zamanlı verilere bakıyor.

2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor.



Birnbaum, United'a katılmadan önce GE'de 16 yıl geçirdi ve teknoloji yöneticiliğinden Budapeşte merkezli GE Tüketici ve Endüstri'nin CIO'su konumuna yükseldi. 2009 yılında GE Healthcare Küresel Tedarik Zincirinin Başkanı oldu. 2015 yılında United'a Dijital Teknolojiden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak katıldı ve burada United'ın ilk yapay zeka ve makine öğrenimi tabanlı hizmetlerinden ve uçuşların tüm operasyonel sürecini dijitale taşınmasından sorumlu yönetici oldu.

United'ın CIO'su, United'ın yapay zeka konusunda oldukça iyimser olduğunu söyledi. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” dedi.

Birnbaum, örnek vererek “Uçağınız rötar yaptı. Peki beni, New York yerine Philadelphia'ya götürebilir misiniz? Beni yakına getirebilir misin? Bu gibi sorunların çözümünde etkileşimin yapay zeka için harika bir kullanım örneği olduğuna inanıyoruz.” açıklamasını yaptı.

Pilotlar için yapay zeka mı?

Birnbaum'un ekibi, uygulamada gecikme hikayelerini otomatik olarak yazan sistemi oluşturduktan sonra üretken yapay zeka teknolojisini nerede kullanabileceğini düşünüyor ki şirketin bir sonraki planı, üretken yapay zekayı kullanacağı alanın, pilotların genellikle kalkıştan önce verdiği kısa brifing alanı olması bekleniyor.

Kaynak: AirportHaber

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.