Türkiye, dünyanın en büyük turizm fuarına damga vurdu
Yazının Giriş Tarihi: 12.03.2023 14:09
Yazının Güncellenme Tarihi: 12.03.2023 14:12
İTB Berlin Turizm Fuarı, 3 yıl sonra yeniden fiziki ortamda ve 54. kez açıldı. Turizm sektörünün referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona, 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığını açıkladılar. Genel izlenimim, ülke turizmi noktasında Türkiye'nin yoğun ilgi görmesiydi. Her ne kadar diğer ülkelerin havalı stantları olsa da, diyebilirim ki Türkiye, dünya turizminde global bir oyuncu olduğunu bir kez daha bu fuarda gösterdi.
Fuar, daha çok destinasyon odaklıydı
Türkiye, sunduğu hizmet kalitesiyle ve global krizlerde gösterdiği hızlı adaptasyonla kendini defalarca ispatlayan önemli bir turizm pazarı. O nedenle daha çok ülke ve destinasyon pazarlamaları odaklı bir yapısı olan fuarda, ülke turizmi noktasında Türkiye yoğun ilgi gördü. Türk Hava Yolları ve Bakanlığımızın stantları çok ziyaretçi aldı, birçok heyeti ağırladı. İnanıyorum ki Antalya, Bodrum, İstanbul gibi destinasyonlarımızdaki çoğu turizm tesislerimiz önemli bağlantılara imza attı. Avrupa ülkeleri ise fuarda her zaman ki profesyonelliğiyle, yerini aldı.
Deprem endişesini yok etmek adına, fuarın zamanlaması iyi oldu
Şubat ayında arka arkaya yaşadığımız depremler gerek Türkiye'yi gerekse de yardım eli uzatan bir çok ülke insanını derinden üzdü. 3 Yıldır sektörün beklediği fuara, depremin gölgesinde gittik hepimiz. Bu süreçte sektörde iptaller olmasa da rezervasyonlarda durgunluk yaşanmıştı. Doğal olarak tatile gelecek kişi, gittiği ülkede depreme yakalanmak istemiyor. Özellikle Antalya'dan giden tesislerin yetkilileri kentin, deprem riski yaşamadığını birebir anlatma şansı yakaladı. Diğer kentlerden giden turizmciler de tesislerinin depreme dayanıklı olduğunu yahut tesisinin deprem bölgesinde olmadığını izah edebildiler. Bazı tesis sahipleri de resmi kurumlardan alınan depreme dayanıklı test belgelerini, talep eden yabancı tur operatörlerine sundu. Deprem gerçeğinin bundan böyle turizm sektöründe de artık gündeme girmesi ve müşteriler tarafından talep edilmesini ben, uzun vadede sektörü meydana getiren tesislerin sağlamlığı açısından caydırıcı ve faydalı buluyorum. Deprem artık turizm sektörünün de bir gerçeği.
Ortadoğu ülkeleri fuara iyi hazırlanmış
Suudi Arabistan, Dubai, Katar gibi Arap ülkeleri ise özellikle lüks segmentteki konaklama imkanlarını fuar stantlarıyla da ifade ettiler. Her yıl yeniledikleri tesisleri, binlerce lüks otelleri ve kışın, deniz-kum-güneş gibi imkanlarını ve sundukları destinasyonlarını tanıttılar. Zaten dünya kupası, çöl safarisi gibi uluslararası etkinliklere de ev sahipliği yaparak ülke tanıtımına ciddi para harcıyorlar. On iki ay turizm stratejisine odaklanan Mısır ise, son yıllarda turizm gelirlerinde sürpriz cirolara imza atıyor. Türklerin de tesis yatırımı yaptığı Mısır, turizmde hızlı bir tırmanış içinde. Hatta kısmen Türkiye'ye rakip olma yolunda.
Sağlık Turizmi destek bekliyor
Sağlık turizmi malum yükselen değerimiz. Tesisler ayrı, klinik ve hastaneler ayrı, sivil toplum kuruluşları ayrı ve turizm birlikleri ayrı ayrı bişeyler yapmaya çalışıyor. Profesyonel olanlar bu sektörden ekmek yeseler de, genel bir organizasyon eksikliği sektörün bir bütün olarak kurumsallaşamaması, bir sorun. Bu bütüncül yaklaşım eksikliği sektörde haksız rekabet ve gereksiz yere bir fiyat düşüklüğüne neden oluyor. Bence acilen bu konuya yetkililer el atmalı, sektöre destek atmalı.
Türkiye 2023 Turizm Sezonu için Rusya, hala büyük oyuncu
Fuarda turizm tesislerimizin yetkilileriyle yaptığım röportajlarda özellikle Antalya, bu sezon için Rusların yine belirleyici olacağını ifade ediyor. Antalya ve Ege destinasyonları son yıllarda Almanya ve İngiltere ağırlıklı olan Avrupa pazarında büyüdü. Ülke sayısında çeşitliğini artırdı. Ancak yine de sadece Avrupa ile olmuyor tabi. Savaş psikolojisinin ve savaş ekonomisinin içinde yaşayan Ruslar, umarız ki yine gelirler ve iyi bir sezon geçiririz.
Seçim etkisiyle, seçim sonrasında sektörde büyük yoğunluk bekleniyor
Malum 14 Mayıs tarihinde seçim kararı alındı. Özellikle Bodrum, Çeşme gibi iç pazar odaklı çalışan destinasyonları, seçimin etkileyeceği muhakkak. O nedenle okulların kapanması ve seçimin sonuçlanmasından sonra, iç pazarın etkisiyle turizm sektöründe büyük bir patlama olacağını düşünüyorum.
Yorum Ekle
Yorumlar
Daha çok turizm konuşacağız!
14.12.2022 19:45
Siz değerli turizmci dostlarımla, yeni turizm haber portalımız olan “Tourism Journal”da buluşmaktan mutluluk duyuyorum. Yıllardır sektörle ilgili yazdık, çizdik. Ulusal gazetelerde, ulusal televizyonlarda hep turizmi konuştuk. Artık yükselen değer olan dijital dünyada şimdi de bu yeni portalımızda,
10 AYDA 42 MİLYON 164 BİN TURİST AĞIRLADIK
2023'e girerken gündemimizde o kadar çok konu var ki. Öncelikle turist sayısındaki artışa baktığımızda Ocak-Kasım döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 84,77 artış göstererek 42 milyon 164 bin 954 olarak gerçekleştiğini görüyoruz. Kültür ve T
Türkiye, dünyanın en büyük turizm fuarına damga vurdu
12.03.2023 14:09
İTB Berlin Turizm Fuarı, 3 yıl sonra yeniden fiziki ortamda ve 54. kez açıldı. Turizm sektörünün referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona, 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığını açıkladılar. Genel izlenimim, ülke turizmi noktasında Türkiye'nin yoğun ilg
Ben gezerken değil otururken yoruluyorum, benim işim gezmek. Turizm o kadar geniş bir yelpaze ki, bu hareketliliğe başka türlü yetişmek mümkün değil. Gezerek, dostlarımızı ziyaret ederek sezondaki yenilikleri öğreniyor, fikir alış verişi ve katkılarımızla birlikte elbette işin en güzel yanı ol
Dostlarımızla el ele, hep birlikte, hayırlı olsun hepimize
08.05.2023 17:55
06 Mayıs 2023 Cumartesi günü gerçekleşen panelimizde turizm duayenleri,
hepsi çok değerli özel insanlar ve güzel fikirler, SHERWOOD Hotel'in samimi
işbirliği sayesinde gerçekleşen buluşmada hem bilgilendik hemde bir güzel
eğlendik. Başta değerli dostum Mesut Yar'la birlikte, sıradan olmayan, üstünde
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Aşkın Koç
Türkiye, dünyanın en büyük turizm fuarına damga vurdu
İTB Berlin Turizm Fuarı, 3 yıl sonra yeniden fiziki ortamda ve 54. kez açıldı. Turizm sektörünün referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona, 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığını açıkladılar. Genel izlenimim, ülke turizmi noktasında Türkiye'nin yoğun ilgi görmesiydi. Her ne kadar diğer ülkelerin havalı stantları olsa da, diyebilirim ki Türkiye, dünya turizminde global bir oyuncu olduğunu bir kez daha bu fuarda gösterdi.
Fuar, daha çok destinasyon odaklıydı
Türkiye, sunduğu hizmet kalitesiyle ve global krizlerde gösterdiği hızlı adaptasyonla kendini defalarca ispatlayan önemli bir turizm pazarı. O nedenle daha çok ülke ve destinasyon pazarlamaları odaklı bir yapısı olan fuarda, ülke turizmi noktasında Türkiye yoğun ilgi gördü. Türk Hava Yolları ve Bakanlığımızın stantları çok ziyaretçi aldı, birçok heyeti ağırladı. İnanıyorum ki Antalya, Bodrum, İstanbul gibi destinasyonlarımızdaki çoğu turizm tesislerimiz önemli bağlantılara imza attı. Avrupa ülkeleri ise fuarda her zaman ki profesyonelliğiyle, yerini aldı.
Deprem endişesini yok etmek adına, fuarın zamanlaması iyi oldu
Şubat ayında arka arkaya yaşadığımız depremler gerek Türkiye'yi gerekse de yardım eli uzatan bir çok ülke insanını derinden üzdü. 3 Yıldır sektörün beklediği fuara, depremin gölgesinde gittik hepimiz. Bu süreçte sektörde iptaller olmasa da rezervasyonlarda durgunluk yaşanmıştı. Doğal olarak tatile gelecek kişi, gittiği ülkede depreme yakalanmak istemiyor. Özellikle Antalya'dan giden tesislerin yetkilileri kentin, deprem riski yaşamadığını birebir anlatma şansı yakaladı. Diğer kentlerden giden turizmciler de tesislerinin depreme dayanıklı olduğunu yahut tesisinin deprem bölgesinde olmadığını izah edebildiler. Bazı tesis sahipleri de resmi kurumlardan alınan depreme dayanıklı test belgelerini, talep eden yabancı tur operatörlerine sundu. Deprem gerçeğinin bundan böyle turizm sektöründe de artık gündeme girmesi ve müşteriler tarafından talep edilmesini ben, uzun vadede sektörü meydana getiren tesislerin sağlamlığı açısından caydırıcı ve faydalı buluyorum. Deprem artık turizm sektörünün de bir gerçeği.
Ortadoğu ülkeleri fuara iyi hazırlanmış
Suudi Arabistan, Dubai, Katar gibi Arap ülkeleri ise özellikle lüks segmentteki konaklama imkanlarını fuar stantlarıyla da ifade ettiler. Her yıl yeniledikleri tesisleri, binlerce lüks otelleri ve kışın, deniz-kum-güneş gibi imkanlarını ve sundukları destinasyonlarını tanıttılar. Zaten dünya kupası, çöl safarisi gibi uluslararası etkinliklere de ev sahipliği yaparak ülke tanıtımına ciddi para harcıyorlar. On iki ay turizm stratejisine odaklanan Mısır ise, son yıllarda turizm gelirlerinde sürpriz cirolara imza atıyor. Türklerin de tesis yatırımı yaptığı Mısır, turizmde hızlı bir tırmanış içinde. Hatta kısmen Türkiye'ye rakip olma yolunda.
Sağlık Turizmi destek bekliyor
Sağlık turizmi malum yükselen değerimiz. Tesisler ayrı, klinik ve hastaneler ayrı, sivil toplum kuruluşları ayrı ve turizm birlikleri ayrı ayrı bişeyler yapmaya çalışıyor. Profesyonel olanlar bu sektörden ekmek yeseler de, genel bir organizasyon eksikliği sektörün bir bütün olarak kurumsallaşamaması, bir sorun. Bu bütüncül yaklaşım eksikliği sektörde haksız rekabet ve gereksiz yere bir fiyat düşüklüğüne neden oluyor. Bence acilen bu konuya yetkililer el atmalı, sektöre destek atmalı.
Türkiye 2023 Turizm Sezonu için Rusya, hala büyük oyuncu
Fuarda turizm tesislerimizin yetkilileriyle yaptığım röportajlarda özellikle Antalya, bu sezon için Rusların yine belirleyici olacağını ifade ediyor. Antalya ve Ege destinasyonları son yıllarda Almanya ve İngiltere ağırlıklı olan Avrupa pazarında büyüdü. Ülke sayısında çeşitliğini artırdı. Ancak yine de sadece Avrupa ile olmuyor tabi. Savaş psikolojisinin ve savaş ekonomisinin içinde yaşayan Ruslar, umarız ki yine gelirler ve iyi bir sezon geçiririz.
Seçim etkisiyle, seçim sonrasında sektörde büyük yoğunluk bekleniyor
Malum 14 Mayıs tarihinde seçim kararı alındı. Özellikle Bodrum, Çeşme gibi iç pazar odaklı çalışan destinasyonları, seçimin etkileyeceği muhakkak. O nedenle okulların kapanması ve seçimin sonuçlanmasından sonra, iç pazarın etkisiyle turizm sektöründe büyük bir patlama olacağını düşünüyorum.
Daha çok turizm konuşacağız!
14.12.2022 19:45Siz değerli turizmci dostlarımla, yeni turizm haber portalımız olan “Tourism Journal”da buluşmaktan mutluluk duyuyorum. Yıllardır sektörle ilgili yazdık, çizdik. Ulusal gazetelerde, ulusal televizyonlarda hep turizmi konuştuk. Artık yükselen değer olan dijital dünyada şimdi de bu yeni portalımızda,
BU PAZAR TGA SEÇİMLERİNDE OY KULLANMAYI UNUTMAYIN
23.12.2022 14:1910 AYDA 42 MİLYON 164 BİN TURİST AĞIRLADIK 2023'e girerken gündemimizde o kadar çok konu var ki. Öncelikle turist sayısındaki artışa baktığımızda Ocak-Kasım döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 84,77 artış göstererek 42 milyon 164 bin 954 olarak gerçekleştiğini görüyoruz. Kültür ve T
Türkiye, dünyanın en büyük turizm fuarına damga vurdu
12.03.2023 14:09İTB Berlin Turizm Fuarı, 3 yıl sonra yeniden fiziki ortamda ve 54. kez açıldı. Turizm sektörünün referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona, 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığını açıkladılar. Genel izlenimim, ülke turizmi noktasında Türkiye'nin yoğun ilg
Çıtalar yükseliyor, rekabet artıyor
06.04.2023 22:24Ben gezerken değil otururken yoruluyorum, benim işim gezmek. Turizm o kadar geniş bir yelpaze ki, bu hareketliliğe başka türlü yetişmek mümkün değil. Gezerek, dostlarımızı ziyaret ederek sezondaki yenilikleri öğreniyor, fikir alış verişi ve katkılarımızla birlikte elbette işin en güzel yanı ol
Dostlarımızla el ele, hep birlikte, hayırlı olsun hepimize
08.05.2023 17:5506 Mayıs 2023 Cumartesi günü gerçekleşen panelimizde turizm duayenleri, hepsi çok değerli özel insanlar ve güzel fikirler, SHERWOOD Hotel'in samimi işbirliği sayesinde gerçekleşen buluşmada hem bilgilendik hemde bir güzel eğlendik. Başta değerli dostum Mesut Yar'la birlikte, sıradan olmayan, üstünde