Radisson Otel Grubu, dijital dönüşümün bir sonraki aşamasında
Radisson Otel Grubu, dijital dönüşümün bir sonraki aşamasında
Radisson Otel Grubu, kapsamlı dijital dönüşümünde bir sonraki aşamaya geçerek etkileşimli ve yerelleştirilmiş deneyimlere dayanan başarılı bir müşteri odaklı ve yenilikçi dijital stratejiyi hayata geçiriyor
Haber Giriş Tarihi: 18.04.2023 09:51
Haber Güncellenme Tarihi: 18.04.2023 09:51
Kaynak:
AA
Radisson Otel Grubu, kapsamlı dijital dönüşümünde bir sonraki aşamaya geçerek etkileşimli ve yerelleştirilmiş deneyimlere dayanan başarılı bir müşteri odaklı ve yenilikçi dijital stratejiyi hayata geçiriyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, Radisson Otel Grubu, son 3 yılda yeni teknoloji inovasyonlarını ve etkileşimli deneyimleri kullanarak misafirlerine yerelleştirilmiş ve kişiye özel dijital deneyim sunmak için hayata geçirdiği dijital dönüşüm stratejisiyle dijital bir lider ve öncü olarak sektördeki konumu pekiştirdi.
Grup, otellerini yeni bir şekilde sergileyerek misafirlerin mekânları sanal olarak hissetmesini ve yaşamasını sağlayan etkileşimli dijital deneyimler oluşturan ilk otel şirketlerinden biri oldu.
Grup, etkileşimli deneyimleri hayata geçirerek dijital ve fiziksel dünyaları bir araya getirdi. Misafirler artık akıllı telefonlarını, bilgisayarlarını veya VR cihazlarını kullanarak yaptıkları 3 boyutlu sanal mekân turları sayesinde otel mekânlarını dolaşarak keşfedebiliyor, odalarının manzarasını görebiliyor ve hatta etraftaki objelerle etkileşime geçebiliyor. Misafirler ayrıca basit ve sorunsuz bir rezervasyon süreci ile ekranlarında gördükleri yer için rezervasyon yaptırabiliyor.
Radisson Otel Grubu, müşterilere otelleri deneyimlemeleri için yeni yollar sunarak müşteri odaklı yaklaşımını geliştirmeyi amaçlayan ilk etkileşimli deneyimlerinin pilot çalışmasını 2020’de gerçekleştirdi. Proje, Grubun otel portföyünün çevrimiçi deneyimini hayata geçirmekten sorumlu, çok kültürlü bir şirket içi dijital uzman ekibinin yer aldığı Dijital Deneyim Mükemmellik Merkezi liderliğinde gerçekleşti.
Bugüne kadar, 86 otel sanal turları otelin web sayfalarına ekledi ve tıklama sayısında yüzde 279, sayfada geçirilen ortalama süre yüzde 3,85 ve 2022'de bu sayfalarda sadece sabit resimlerin yer aldığı 2021 yılına göre etkileşim oranında yüzde 20,91 artış sağladı. Grubun hedefi 2023 sonuna kadar 100 otelde etkileşimli deneyimleri hayata geçirmek.
Etkileşimli içerikler Grubun Toplantı ve Etkinlik faaliyetleri için de güçlü bir dönüşüm etkisi yarattı. Grup, 2022'de toplantı organizatörlerinin ideal etkinlik mekânına kolayca bakmasını, toplantı salonlarını ve farklı düzenleri keşfetmesini, doğrudan rezervasyon yaptırmasını veya ilgili mekân için bir teklif talebi göndermesini sağlayan etkileşimli deneyimlerin entegre edildiği ilk toplantı ve etkinlik arama motorunu hayata geçirdi.
Etkileşimli sanal turlarda kat planları, üç boyutlu görünümler ve otelin gerçeğe uygun bir dijital replikası yer alıyor. Organizatörler sadece birkaç tıklamayla mekânların gereksinimlere uygun olup olmadığını değerlendirerek rezervasyonlarını gerçekleştirebiliyorlar. Bu teknolojiden şirket içi etkinlik ekipleri de yararlanıyor.
'Bu projelerle elde ettiğimiz sonuçlardan büyük gurur duyuyoruz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen Radisson Otel Grubu Global Dijital Deneyim Başkan Yardımcısı Raul Alvarez Barrera, 2020'de faaliyetlerinin odak noktasını uluslararası ölçekten yerele kaydırmaya ve dijital deneyimlerini daha interaktif ve yerel olacak şekilde uyumlu hale getirmeye karar verdiklerini, web sitesi ve uygulamalarının tüm rezervasyon yönlendirme akışının kilit stratejik dillere çevrilmesini sağladıklarını belirtti.
Bir sonraki aşamada etkileşimli deneyimlerini uygulamaya koyduklarını aktaran Barrera, şunları kaydetti:
'Bu sanal ve interaktif turlar sayesinde, müşterilerimiz dünyanın her yerinden otellerimizi keşfedebiliyor. Bu teknoloji özellikle Toplantı ve Etkinlik faaliyetlerimiz açısından çok kıymetli olup yoğun toplantı organizatörlerine portföyümüzde sunduğumuz farklı, esnek ve özelleştirilebilir seçenekleri göstermemizi sağlıyor. Yerelleştirme ve etkileşimli deneyimler mevcut müşterilerimizle kurduğumuz güven ve ilişki bağını güçlendirmemize yardımcı oldu ve müşteri memnuniyetini ve dönüşüm oranlarını artırmaya katkıda bulunarak harika uzun vadeli yatırımlar olarak öne çıktılar. İnovasyon tutkumuzu ve dijital deneyimi müşterilerimize yakınlaştırma amacımızı vurgulayan bu projelerle elde ettiğimiz sonuçlardan büyük gurur duyuyoruz.'
Verilen bilgiye göre, Radisson Otel Grubu 29 farklı dil seçeneğiyle dünya çapında rezervasyon sisteminde bu kadar geniş bir dil seçkisi sunarak dünyadaki insanların neredeyse yüzde 70’ine ana dillerinde ulaşan ilk otel şirketi. Grup, bu hizmeti daha da ileriye taşıyarak 2023 sonuna kadar 31 dile ulaşmayı hedefliyor.
Veriler yerel dilde dönüşüm oranının İngilizcenin ana dil olmadığı pazarlarda ortalama üç kat daha fazla olduğunu gösteriyor. Ziyaretçiler artık her türlü dil engelini aşarak Grubun web sitesi ve uygulamasıyla kendi ana dillerinde etkileşime geçebiliyorlar. Yerel dillerdeki bazı sayfaların İngilizce web sitelerine göre otel başına daha fazla rezervasyon alması gelirler üzerinde olumlu bir etki yarattı.
Grup ayrıca, müşterilere ulaşmak için çevirinin yanı sıra müşterilerin yerel geleneklerini, renklerini, toplumsal kurallarını ve değerlerini kullanarak güçlü bir kişiselleştirme yol haritası geliştirdi. Kullanıcılara bulundukları konuma göre varış noktaları ve otellerle ilgili yerel ve faydalı içerikleri görebiliyorlar. Kişiselleştirilmiş özellikler hâlihazırda 60’tan fazla pazarda kullanıcılara sunulurken web sitesi dönüşüm oranları yüzde 33 arttı ve geri çevrilme oranları yüzde 24 azaldı.
Ayrıca Radisson Otel Grubu kısa bir süre önce dijital inovasyon ve teknolojik gelişim çalışmaları kapsamında Müşteri bağlılığını ve rezervasyon dönüşüm oranlarını artırmaya yönelik Etkileşimli deneyim ve Dijital deneyimimizin merkezinde yerelleştirme projeleriyle CXA 23 Ödülleri’nde 'Teknolojinin En İyi Kullanımı' ve 'Her Şeyin Merkezinde Müşteri – Strateji' kategorilerinde ödül aldı.
Grup, web sitesi ve mobil uygulama için geliştirme aşamasında olan yeni yenilikçi özellikleri ve devam eden dijital yatırım ve çevrimiçi dönüşüm stratejisi kapsamındaki daha geniş çaplı teknoloji planlarını duyurmaya hazırlanıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Radisson Otel Grubu, dijital dönüşümün bir sonraki aşamasında
Radisson Otel Grubu, kapsamlı dijital dönüşümünde bir sonraki aşamaya geçerek etkileşimli ve yerelleştirilmiş deneyimlere dayanan başarılı bir müşteri odaklı ve yenilikçi dijital stratejiyi hayata geçiriyor
Radisson Otel Grubu, kapsamlı dijital dönüşümünde bir sonraki aşamaya geçerek etkileşimli ve yerelleştirilmiş deneyimlere dayanan başarılı bir müşteri odaklı ve yenilikçi dijital stratejiyi hayata geçiriyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, Radisson Otel Grubu, son 3 yılda yeni teknoloji inovasyonlarını ve etkileşimli deneyimleri kullanarak misafirlerine yerelleştirilmiş ve kişiye özel dijital deneyim sunmak için hayata geçirdiği dijital dönüşüm stratejisiyle dijital bir lider ve öncü olarak sektördeki konumu pekiştirdi.
Grup, otellerini yeni bir şekilde sergileyerek misafirlerin mekânları sanal olarak hissetmesini ve yaşamasını sağlayan etkileşimli dijital deneyimler oluşturan ilk otel şirketlerinden biri oldu.
Grup, etkileşimli deneyimleri hayata geçirerek dijital ve fiziksel dünyaları bir araya getirdi. Misafirler artık akıllı telefonlarını, bilgisayarlarını veya VR cihazlarını kullanarak yaptıkları 3 boyutlu sanal mekân turları sayesinde otel mekânlarını dolaşarak keşfedebiliyor, odalarının manzarasını görebiliyor ve hatta etraftaki objelerle etkileşime geçebiliyor. Misafirler ayrıca basit ve sorunsuz bir rezervasyon süreci ile ekranlarında gördükleri yer için rezervasyon yaptırabiliyor.
Radisson Otel Grubu, müşterilere otelleri deneyimlemeleri için yeni yollar sunarak müşteri odaklı yaklaşımını geliştirmeyi amaçlayan ilk etkileşimli deneyimlerinin pilot çalışmasını 2020’de gerçekleştirdi. Proje, Grubun otel portföyünün çevrimiçi deneyimini hayata geçirmekten sorumlu, çok kültürlü bir şirket içi dijital uzman ekibinin yer aldığı Dijital Deneyim Mükemmellik Merkezi liderliğinde gerçekleşti.
Bugüne kadar, 86 otel sanal turları otelin web sayfalarına ekledi ve tıklama sayısında yüzde 279, sayfada geçirilen ortalama süre yüzde 3,85 ve 2022'de bu sayfalarda sadece sabit resimlerin yer aldığı 2021 yılına göre etkileşim oranında yüzde 20,91 artış sağladı. Grubun hedefi 2023 sonuna kadar 100 otelde etkileşimli deneyimleri hayata geçirmek.
Etkileşimli içerikler Grubun Toplantı ve Etkinlik faaliyetleri için de güçlü bir dönüşüm etkisi yarattı. Grup, 2022'de toplantı organizatörlerinin ideal etkinlik mekânına kolayca bakmasını, toplantı salonlarını ve farklı düzenleri keşfetmesini, doğrudan rezervasyon yaptırmasını veya ilgili mekân için bir teklif talebi göndermesini sağlayan etkileşimli deneyimlerin entegre edildiği ilk toplantı ve etkinlik arama motorunu hayata geçirdi.
Etkileşimli sanal turlarda kat planları, üç boyutlu görünümler ve otelin gerçeğe uygun bir dijital replikası yer alıyor. Organizatörler sadece birkaç tıklamayla mekânların gereksinimlere uygun olup olmadığını değerlendirerek rezervasyonlarını gerçekleştirebiliyorlar. Bu teknolojiden şirket içi etkinlik ekipleri de yararlanıyor.
'Bu projelerle elde ettiğimiz sonuçlardan büyük gurur duyuyoruz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen Radisson Otel Grubu Global Dijital Deneyim Başkan Yardımcısı Raul Alvarez Barrera, 2020'de faaliyetlerinin odak noktasını uluslararası ölçekten yerele kaydırmaya ve dijital deneyimlerini daha interaktif ve yerel olacak şekilde uyumlu hale getirmeye karar verdiklerini, web sitesi ve uygulamalarının tüm rezervasyon yönlendirme akışının kilit stratejik dillere çevrilmesini sağladıklarını belirtti.
Bir sonraki aşamada etkileşimli deneyimlerini uygulamaya koyduklarını aktaran Barrera, şunları kaydetti:
'Bu sanal ve interaktif turlar sayesinde, müşterilerimiz dünyanın her yerinden otellerimizi keşfedebiliyor. Bu teknoloji özellikle Toplantı ve Etkinlik faaliyetlerimiz açısından çok kıymetli olup yoğun toplantı organizatörlerine portföyümüzde sunduğumuz farklı, esnek ve özelleştirilebilir seçenekleri göstermemizi sağlıyor. Yerelleştirme ve etkileşimli deneyimler mevcut müşterilerimizle kurduğumuz güven ve ilişki bağını güçlendirmemize yardımcı oldu ve müşteri memnuniyetini ve dönüşüm oranlarını artırmaya katkıda bulunarak harika uzun vadeli yatırımlar olarak öne çıktılar. İnovasyon tutkumuzu ve dijital deneyimi müşterilerimize yakınlaştırma amacımızı vurgulayan bu projelerle elde ettiğimiz sonuçlardan büyük gurur duyuyoruz.'
Verilen bilgiye göre, Radisson Otel Grubu 29 farklı dil seçeneğiyle dünya çapında rezervasyon sisteminde bu kadar geniş bir dil seçkisi sunarak dünyadaki insanların neredeyse yüzde 70’ine ana dillerinde ulaşan ilk otel şirketi. Grup, bu hizmeti daha da ileriye taşıyarak 2023 sonuna kadar 31 dile ulaşmayı hedefliyor.
Veriler yerel dilde dönüşüm oranının İngilizcenin ana dil olmadığı pazarlarda ortalama üç kat daha fazla olduğunu gösteriyor. Ziyaretçiler artık her türlü dil engelini aşarak Grubun web sitesi ve uygulamasıyla kendi ana dillerinde etkileşime geçebiliyorlar. Yerel dillerdeki bazı sayfaların İngilizce web sitelerine göre otel başına daha fazla rezervasyon alması gelirler üzerinde olumlu bir etki yarattı.
Grup ayrıca, müşterilere ulaşmak için çevirinin yanı sıra müşterilerin yerel geleneklerini, renklerini, toplumsal kurallarını ve değerlerini kullanarak güçlü bir kişiselleştirme yol haritası geliştirdi. Kullanıcılara bulundukları konuma göre varış noktaları ve otellerle ilgili yerel ve faydalı içerikleri görebiliyorlar. Kişiselleştirilmiş özellikler hâlihazırda 60’tan fazla pazarda kullanıcılara sunulurken web sitesi dönüşüm oranları yüzde 33 arttı ve geri çevrilme oranları yüzde 24 azaldı.
Ayrıca Radisson Otel Grubu kısa bir süre önce dijital inovasyon ve teknolojik gelişim çalışmaları kapsamında Müşteri bağlılığını ve rezervasyon dönüşüm oranlarını artırmaya yönelik Etkileşimli deneyim ve Dijital deneyimimizin merkezinde yerelleştirme projeleriyle CXA 23 Ödülleri’nde 'Teknolojinin En İyi Kullanımı' ve 'Her Şeyin Merkezinde Müşteri – Strateji' kategorilerinde ödül aldı.
Grup, web sitesi ve mobil uygulama için geliştirme aşamasında olan yeni yenilikçi özellikleri ve devam eden dijital yatırım ve çevrimiçi dönüşüm stratejisi kapsamındaki daha geniş çaplı teknoloji planlarını duyurmaya hazırlanıyor.
Kaynak: AA
En Çok Okunan Haberler