TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

“Her yıl 15 yeni otel açacağız”

Yeni yönetimi ile birlikte atağa kalkan Dedeman Otelleri, her yıl 15 yeni otel açacak. Dedeman Hotels & Resorts Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Demiray, “2025 sonunda 100 oteli geçip, 2030’a kadar da THY’nin uçtuğu nokta kadar otel açmayı hedefliyoruz” diyor.

Haber Giriş Tarihi: 03.09.2024 13:06
Haber Güncellenme Tarihi: 03.09.2024 13:14
Kaynak: Ekonomist
“Her yıl 15 yeni otel açacağız”

Türkiye’nin yerli zincir otel markalarından olan Dedeman Otelleri, üçüncü kuşakla birlikte kurumsallaşma stratejisi çerçevesinde, yönetim kurulu başkanlığını profesyonel yöneticisi Ergün Demiray’a devretti. Bu süreçte Banu Dedeman’ın oğlu dördüncü kuşak temsilcisi Murat Özmestci de yönetim kuruluna girerek şirkette aktif görev aldı.

18 - 31 Ağustos 2024 tarihli sayıdan

Profesyonel yönetimin dümene geçmesiyle birlikte agresif bir büyüme stratejisi benimseyen Dedeman, 2001 yılında iki olan marka sayısını 13’e, 17 olan otel sayısını da 40’ı açık olmak üzere proje ve imza aşamasında olan toplam 67 otele çıkardı. 2023’te 61 milyon dolar ciro yapan zincir, 2024’ü yüzde 50’lik büyüme ve 92 milyon dolar ciroyla kapatmayı planlıyor.

Dedeman Hotels & Resorts International Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Demiray ile zincirin büyüme planlarını ve turizm sektörünü konuştuk.

Dedeman Otelleri’nin dümenine geçtikten sonra hangi hedefle ilerliyorsunuz? 
Yılda 15 yeni otel açmayı hedefliyoruz. Yurt içi ve yurt dışından yoğun talep alıyoruz. Dedeman Hotels & Resorts International olarak 40 otelde 4 bin 750 oda ve 8 bin 500 yatak kapasitemizle, mevcut otellerimizin yanı sıra 59 imzalı otel projemiz, sekiz imza aşamasında otelimiz var. Türkiye genelinde 35 lokasyonda, yurt dışında Azerbaycan, Irak, Kazakistan, Özbekistan’da yedi otelimizle hizmet veriyoruz. Kosova, Arnavutluk, Rusya, Karadağ, KKTC, Kuveyt, Suudi Arabistan, Kuzey Afrika ülkelerinde görüşmelerimiz sürüyor. Önümüzdeki dönemde 10 ülkeye ulaşmayı hedefliyoruz. Dedeman’daki hedefim, dedesinden babasına bu ülkenin iyiliğini düşünen bir markanın borçsuz, nakit akışı iyi bir şirket haline gelmesini sağlamak.

Önümüzdeki dönemde yeni markalar gelecek mi?
Dedeman Village markası ile okulundan kreşine ve sosyal alanlarına kadar teması olan yaşam alanları kurgulayacağımız projemizi Nisan 2025’te tanıtacağız. Çatalca ve Silivri’den başlayıp Türkiye’nin çeşitli yerlerinde 500 m2 arsa üzerinde 12-15 milyon TL bandında herkesin ulaşabileceği fiyatlı villalar yapıp ekolojik kasabalar oluşturmayı hedefliyoruz. Çanakkale’den Hatay’a 2,5 milyon müşterimizi ve çalışanlarımızı önceliklendirerek, konut ve villayı içerecek bu projemizi hayata geçireceğiz. Yatırımcı önce arsasını alacak sonrasında anlaşmalı müteahhitlerle evine, villasına kavuşacak. Ayrıca Second House markası ile Marmaris’ten Kazdağları’na kadar Dedeman markasının olamayacağı yerlerde sistemimiz üzerinden villa kiralaması da yapacağız. Biz herkesin Dedeman’ı sloganı ile yol alıyoruz.

Turizmde parlak geçmesi gereken bir yıl olan 2024 sıkıntılı geçiyor. Sizce nerede yanlış yapılıyor?
Belediyeler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 5 binlik ve binlik master planlarını doğru yapmıyor. Örneğin, Gayrettepe’de bir otel yapacağım master plana bakıyorum benim dışımda bir otel yeri daha görünüyor. Bir anda beş tane daha turizm alanı çıkıyor ama doluluklara bakılınca o kadar otele ihtiyaç yok. Trabzon’da, Bodrum’da doluluklar yüzde 30’ları geçemiyor; herkes kan ağlıyor ama hala yeni otel ruhsatları veriliyor. Ayrıca Ruslar geliyor, Araplar geliyor diyerek, turistleri ötekileştirip küstürdük. Bir de Bodrum’da şöyle bir algı var; ‘karşı adaya 300 Euro’ya uçuyoruz, buraya gelirken bin 800 Euro’ya uçuyoruz’ diyorlar. Oraya uçarım, botla Bodrum’a geçerim ya da oraya gitmişken birkaç gün kalırım deniliyor. Turizmi, tesis yapmakla sınırlı sanıyoruz. Peki ulaşımı, yemeği? Taksicisi, restoranı 10 TL’lik hizmete 100 TL istiyor. Sistemsizlik, denetimsizlik, popülizm gibi önemli sorunlarımız var.

Sizce turizmin en büyük sorunu nedir?
En önemli sorunumuz insan kaynakları sorunu. Birden çok tesisin açılmasıyla yanlış kişiler yönetici oldular ve gördükleri şekilde gençlere davranıp yeni nesli turizmden soğuttular. Meslek yasamız çıkacak dendi ama o da yapılmadı. Şimdi herkes turizmci, herkes restorancı ama üzülerek söylüyorum mesleki formasyonları yok. Buralar bizim kanayan yaralarımız. Dedeman Akademi’yi hayata geçirip gençlere turizmi tekrar sevdirmeyi hedefliyoruz. Bakanlıklarla bu konuda görüşmelere başlayacağız. Liseden gençleri alıp turizme kazandırmayı istiyoruz. Üniversite mezunu bir sürü işsiz var ama bizim de çalışan sorunumuz var.

Günümüzde sektörde sayıları giderek artan Z kuşağı iş hayatında ve turizmde ne istiyor?
Z kuşağını mutlu etmek mümkün değil. Çalışma konusunda Z kuşağı çok sorunlu. Beklentileri şöyle: Bana kimse karışmayacak, sizin hiçbir şeyden haberiniz yok, benim hayatım doğru hayat ve az çalışıp çok kazanacak. Z kuşağına hayatın gerçeklerini görme konusunda yol gösterebiliriz. Örneğin kendi oğlumu Barcelona’ya gönderdim. Soğan doğruyor ve günde 17 saat çalışıyor. Z kuşağının turizmde lüks takıntısı yok, teknoloji istiyor.

“Çatımız altına giren 1’e 7 kazanç sağlıyor”
“Yeni otel yatırımı yapandan uluslararası zincirlerden ayrılan otellere kadar çok çeşitli kesimden talep alıyoruz. Pandemi sonrasında marka çatısı altına girmek yatırımcılara daha iyi kazandırıyor. Dedeman çatısı altına girenler 1’e 7 kazanç sağlıyor, bunu gören başka yatırımcılar da bize geliyor. Eskiden 100 odanın altında otele markamızı vermezken, bugün 12 odalı otel bile marka çatımız altına girebiliyor. Bir yatırımcı kulaktan dolma bilgilerle yaptığı yatırım da zarara uğrayabiliyor. Oysa biz en uygun koşullarda yatırım yapmalarını sağlıyoruz. Yatırımcılara ilk üç yılda pazarlama ve isim hakkı (royalty) bedellerinde yüzde 50’lere varan indirimler sunuyoruz. Herhangi bir sorunda bize kolayca ulaşabilmeleri de avantaj sağlıyor.”

Vestiyerlikten yönetim kurulu başkanlığına
Ergün Demiray, 1987’de 14 yaşında bir öğrenciyken yaz tatilinde harçlığını kazanmak için Dedeman’da vestiyerlik yaptı. 18 yaşında Dedeman’a barboy olarak başladı ve 1992 yılına kadar çalıştı. 1992 yılında Conrad’a geçti ve 1995-2005 yıllarında ABD’de çalıştı. Bir dönem Türkiye’de Divan’dan Rixos’a kadar çeşitli markalarda çalıştıktan sonra, 2010’da yeniden Dedeman’a geldi. Bu dönemde genel müdür olmak istedi ama olmayınca istifa etti. İstifası sonrası genel müdürlük teklif edilse de o dönem ayrılmayı tercih etti. Bir süre uluslararası zincirlerde çalıştıktan sonra 2021’de Dedeman’a geri döndü ve kendi deyimiyle şirkette ‘rönesans’ yaptıktan sonra Şubat 2024’te yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna oturdu.

Kaynak: Ekonomist

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.