Hindistan'a uygulanan 250 USD vize azalırsa, düğün turizmi artar
Hindistan'a uygulanan 250 USD vize azalırsa, düğün turizmi artar
Global anlamda özel etkinlikler ve düğün organizasyonları gerçekleştiren Inventum firmasının kurucu ortağı Bünyat Özpak: 'Hindistan’a uyguladığımız zorlu vize dökümantasyonu ve 250 dolara yakın ciddi vize ücretimizi düzenlemek zorundayız' dedi.
Haber Giriş Tarihi: 18.05.2023 09:14
Haber Güncellenme Tarihi: 18.05.2023 10:05
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.tourismjournal.com.tr/
Dünyanın lider MICE operatör şirketi ve Düğün Etkinlikleri gerçekleştiren Inventum Global'in kurucu ortağı Bünyat Özpak ile editörümüz Diğdem Yılmaz sektörü masaya yatırdı.
Inventum Global’i ana hatlarıyla anlatır mısınız?
Firmamız 2014 yılında kuruldu. Genel faaliyet alanımız ise uluslararası MICE ve Düğün Etkinlikleri. Global varlığımızla, başlangıçtan sona kadar toplantı, teşvik gezileri, konferanslar ve etkinlikler düzenliyoruz. Ayrıca hayal edilen tüm düğün organizasyonlarını gerçekleştirebiliyoruz. Lüks bir düğün mü? Yoksa sahil düğünü mü? ya da Hint düğünü? Belki eşsiz bir düğün... Sahillerde lüks bir otelde bir düğün ya da muhteşem bir sarayda bir düğün olabiliyor. Ayrıca Inventum Global VIP hizmetimizle de özel etkinlikler gerçekleştiriyoruz.
2022 sezonunu değerlendirerek , 2023 sezonuna dair görüş ve beklentilerinizi nedir?
2022 senesi bizim segmentimiz açısından pandemi etkileri sonrası toparlanma ve iyileşmelerin gözlemlendiği ve 2023’e dair ümit veren bir yıldı. 2023’ün ilk çeyreği ise verimli bir şekilde geçti. 3.çeyreğin düşük ve son çeyreğin hareketli geçmesini öngörüyoruz.
2023 Yılındaki büyüme planlarınız ne? Sanıyorum global anlamda genişleme söz konusu.
Evet, bu yıl ciro, çalışan sayısı ve faaliyet ofisleri açısından farklı oranlarda büyüme kaydettik. Ciro açısından ilk çeyreği göz önüne alırsak %35’lik bir büyüme ön görmekteyiz. Çalışan sayımız 60’a yükseldi ki bu tarihimizde bizim segmentte bir acentada çalışan en yüksek sayı olabilir. Faaliyet ofislerimiz olarak bu sene UK ofisimizi oturttuk ve grup üretiyoruz. 2022 ve 2023 olarak İngiltere’den 15 proje ağırladık. Dün itibariyle Amerika Birleşik Devletleri ofisimizi duyurduk. Yakında ise Vietnam ofisimizi duyuracağız.
Daha çok hangi ülkelerle çalışıyorsunuz? Hedef pazarlarınız nedir?
An itibariyle grup ürettiğimiz (kaynak pazarlarımız) ofislerimiz ; ABD RUSYA HİNDİSTAN UK
Grup getirdiğimiz ülkeler ve ofisler ise (hizmet ofislerimiz) ANTALYA BODRUM İSTANBUL MOSKOVA MISIR / SHARM EL SHEIKH KENYA TANZANYA
Hedef kaynak pazarlarımız; ÇİN ENDONEZYA LÜBNAN G.KORE ALMANYA.
Hedef Hizmet Ofislerimiz; FAS BARCELONA İTALYA PORTEKİZ.
Yabancıların özellikle Hintlilerin ve Lübnanlıların Türkiye’yi tercih etme sebepleri sizce nelerdir?
Kısaca özetlemek gerekirse en başta hizmet bilinci ve hizmet kalitemiz olduğunu düşünüyorum. Çünkü neredeyse kusursuz bir hizmet sunuyoruz. Ayrıca altyapımızı ve fiyatımız da çok önemli etkenler. İnanılmaz bir hizmeti inanılmaz rakamlarla sunuyoruz. Son olarak da doğru tanıtım faaliyetleri diyebilirim.
En çok hangi ayda yabancılar ülkemizde düğün yapmayı tercih ediyor?
Bizim hakim olduğumuz pazarlarda özellikle hintliler bazı dinsel ve astrolojik hareketlere göre değişkenlik gösteren ve her sene de değişen tarihlere göre karar vermekteler. Mesela 2024 için yüksek sezon ağırlıklı olarak ocak ve mart aylarında sıkışmış durumda.
Yabancı bir düğün planlarken bu planlama ne kadar zaman alıyor?
Bu süre değişmekle beraber ne kadar erken başlanırsa o kadar sağlıklı bir iş ortaya çıkıyor çünkü her etkinlik, çok fazla detay içeriyor. Gecikmeler fiyat artışı ve kalite açısından olumsuzluklara sebep olabiliyor. Sağlıklı bir uluslararası etkinlik 9-12 ay öncesinde başlamalı. Binlerce mail, onlarca teknik keşif gezisi, yüzbinlerce whatsapp mesajındaki harf, binlerce dakikalık zoom ve telefon görüşmesi, pek çok birebir görüşme ve etkinliğin inşaası ciddi bir uzman kadro eşliğinde emek, vakit ve enerji almakta.
Düğün turizminde tercihler global anlamda hangi bölgeler? Tercihler arasında ilk sırada yer alan İstanbul, Las Vegas’tan sonra dünya üzerinde en çok tercih edilen ikinci düğün destinasyonu olduğu belirtiliyor. Sizce Antalya ilerleyen zamanlarda İstanbul’dan ikinciliği alabilecek mi?
Bizim hakim olduğumuz pazarlarda lider bölgeler Antalya, Bodrum. İstanbul’un belli bir süredir hareketliliği azaldı fakat Hindistan’a uyguladığımız zorlu vize dökümantasyonu ve 250 dolara yakın ciddi vize ücretimizi düzenlemek zorundayız. Bundan ülkemiz çok karlı çıkacaktır. Bu şekilde neye hizmet ettiğimiz tam anlaşılamıyor ve kayıplarımızın telafisi yok. Vegasa gelince; Vegas daha çok ABD iç pazarı ve yakın ülkelerden gelen düğünler açısından öne çıkıyor. Biraz sembolik ve daha çok küçük-küçük düğünlerden oluşuyorlar
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Hindistan'a uygulanan 250 USD vize azalırsa, düğün turizmi artar
Global anlamda özel etkinlikler ve düğün organizasyonları gerçekleştiren Inventum firmasının kurucu ortağı Bünyat Özpak: 'Hindistan’a uyguladığımız zorlu vize dökümantasyonu ve 250 dolara yakın ciddi vize ücretimizi düzenlemek zorundayız' dedi.
Dünyanın lider MICE operatör şirketi ve Düğün Etkinlikleri gerçekleştiren Inventum Global'in kurucu ortağı Bünyat Özpak ile editörümüz Diğdem Yılmaz sektörü masaya yatırdı.
Inventum Global’i ana hatlarıyla anlatır mısınız?
Firmamız 2014 yılında kuruldu. Genel faaliyet alanımız ise uluslararası MICE ve Düğün Etkinlikleri. Global varlığımızla, başlangıçtan sona kadar toplantı, teşvik gezileri, konferanslar ve etkinlikler düzenliyoruz. Ayrıca hayal edilen tüm düğün organizasyonlarını gerçekleştirebiliyoruz. Lüks bir düğün mü? Yoksa sahil düğünü mü? ya da Hint düğünü? Belki eşsiz bir düğün... Sahillerde lüks bir otelde bir düğün ya da muhteşem bir sarayda bir düğün olabiliyor. Ayrıca Inventum Global VIP hizmetimizle de özel etkinlikler gerçekleştiriyoruz.
2022 sezonunu değerlendirerek , 2023 sezonuna dair görüş ve beklentilerinizi nedir?
2022 senesi bizim segmentimiz açısından pandemi etkileri sonrası toparlanma ve iyileşmelerin gözlemlendiği ve 2023’e dair ümit veren bir yıldı. 2023’ün ilk çeyreği ise verimli bir şekilde geçti. 3.çeyreğin düşük ve son çeyreğin hareketli geçmesini öngörüyoruz.
2023 Yılındaki büyüme planlarınız ne? Sanıyorum global anlamda genişleme söz konusu.
Evet, bu yıl ciro, çalışan sayısı ve faaliyet ofisleri açısından farklı oranlarda büyüme kaydettik. Ciro açısından ilk çeyreği göz önüne alırsak %35’lik bir büyüme ön görmekteyiz. Çalışan sayımız 60’a yükseldi ki bu tarihimizde bizim segmentte bir acentada çalışan en yüksek sayı olabilir. Faaliyet ofislerimiz olarak bu sene UK ofisimizi oturttuk ve grup üretiyoruz. 2022 ve 2023 olarak İngiltere’den 15 proje ağırladık. Dün itibariyle Amerika Birleşik Devletleri ofisimizi duyurduk. Yakında ise Vietnam ofisimizi duyuracağız.
Daha çok hangi ülkelerle çalışıyorsunuz? Hedef pazarlarınız nedir?
An itibariyle grup ürettiğimiz (kaynak pazarlarımız) ofislerimiz ; ABD RUSYA HİNDİSTAN UK
Grup getirdiğimiz ülkeler ve ofisler ise (hizmet ofislerimiz) ANTALYA BODRUM İSTANBUL MOSKOVA MISIR / SHARM EL SHEIKH KENYA TANZANYA
Hedef kaynak pazarlarımız; ÇİN ENDONEZYA LÜBNAN G.KORE ALMANYA.
Hedef Hizmet Ofislerimiz; FAS BARCELONA İTALYA PORTEKİZ.
Yabancıların özellikle Hintlilerin ve Lübnanlıların Türkiye’yi tercih etme sebepleri sizce nelerdir?
Kısaca özetlemek gerekirse en başta hizmet bilinci ve hizmet kalitemiz olduğunu düşünüyorum. Çünkü neredeyse kusursuz bir hizmet sunuyoruz. Ayrıca altyapımızı ve fiyatımız da çok önemli etkenler. İnanılmaz bir hizmeti inanılmaz rakamlarla sunuyoruz. Son olarak da doğru tanıtım faaliyetleri diyebilirim.
En çok hangi ayda yabancılar ülkemizde düğün yapmayı tercih ediyor?
Bizim hakim olduğumuz pazarlarda özellikle hintliler bazı dinsel ve astrolojik hareketlere göre değişkenlik gösteren ve her sene de değişen tarihlere göre karar vermekteler. Mesela 2024 için yüksek sezon ağırlıklı olarak ocak ve mart aylarında sıkışmış durumda.
Yabancı bir düğün planlarken bu planlama ne kadar zaman alıyor?
Bu süre değişmekle beraber ne kadar erken başlanırsa o kadar sağlıklı bir iş ortaya çıkıyor çünkü her etkinlik, çok fazla detay içeriyor. Gecikmeler fiyat artışı ve kalite açısından olumsuzluklara sebep olabiliyor. Sağlıklı bir uluslararası etkinlik 9-12 ay öncesinde başlamalı. Binlerce mail, onlarca teknik keşif gezisi, yüzbinlerce whatsapp mesajındaki harf, binlerce dakikalık zoom ve telefon görüşmesi, pek çok birebir görüşme ve etkinliğin inşaası ciddi bir uzman kadro eşliğinde emek, vakit ve enerji almakta.
Düğün turizminde tercihler global anlamda hangi bölgeler? Tercihler arasında ilk sırada yer alan İstanbul, Las Vegas’tan sonra dünya üzerinde en çok tercih edilen ikinci düğün destinasyonu olduğu belirtiliyor. Sizce Antalya ilerleyen zamanlarda İstanbul’dan ikinciliği alabilecek mi?
Bizim hakim olduğumuz pazarlarda lider bölgeler Antalya, Bodrum. İstanbul’un belli bir süredir hareketliliği azaldı fakat Hindistan’a uyguladığımız zorlu vize dökümantasyonu ve 250 dolara yakın ciddi vize ücretimizi düzenlemek zorundayız. Bundan ülkemiz çok karlı çıkacaktır. Bu şekilde neye hizmet ettiğimiz tam anlaşılamıyor ve kayıplarımızın telafisi yok. Vegasa gelince; Vegas daha çok ABD iç pazarı ve yakın ülkelerden gelen düğünler açısından öne çıkıyor. Biraz sembolik ve daha çok küçük-küçük düğünlerden oluşuyorlar
En Çok Okunan Haberler