TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Turizmin yeni mottosu: "Hedef doluluk değil, karlılık"

Dünyada üst segment turizm yatırımcılarının hedefi doluluk değil, karlılık.

Haber Giriş Tarihi: 11.12.2022 12:13
Haber Güncellenme Tarihi: 11.12.2022 12:13
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.tourismjournal.com.tr/
Turizmin yeni mottosu: "Hedef doluluk değil, karlılık"

Dünyadaki önemli haber sitelerine baktığımız zaman Türk Lirasının değer kaybetmesi nedeniyle Türkiye turizminin olumlu etkilendiği yazıyor.

Türkiye'de önemli bir sektör olan turizm, pandemiden önce GSYİH'nın 'ini ve Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi'ne göre yaklaşık 2,3 milyon istihdam oluşturuyordu. Koronavirüs pandemisi sektöre ağır bir darbe indirdi. Ancak 2022 yazına gelindiğinde turistler Türkiye'ye geri döndü ve değeri düşük Türk Lirası birçok gezgin için önemli bir avantaj haline geldi.

Mesela DW, Berlin’den caz müzisyeni Lukas Growe’un Türkiye seyahatiyle ilgili deneyimine yer vermiş. Lukas Türkiye seyahatiyle ilgili: "Normalde tatilde yapmayacağımız şeyleri yapıyoruz. Sık sık taksiye binmek, dışarıda yemek yemek, hatta sırf başka bir şehre gitmek için iç hat uçuşları kullanmak gibi.

Çift, Ekim ayında İran'a iki haftalık bir gezi planlamış, ancak ülkedeki protestolar nedeniyle doğru zaman olmadığını düşünerek son dakikada iptal etmiş. Bunun yerine Türkiye'ye yönelmiş, doğu bölgelerine seyahat ettikten sonra, güney sahillerini de gezip ardından İstanbul'u keşfetmişler. Growe, "Bizi başka yerlere götürmesi için bir günlüğüne taksi bile tuttuk, ki bu Almanya'da asla yapmayacağım bir şeydi," diye açıklamış Growe.

Yabancı Basında Türkiye Tatili algısı: “Paris'ten daha ucuz”

Pandemi sürecindeki işsizliği telafi etmek için bu sezon neredeyse hiç durmadan turlara rehberlik eden bağımsız tur rehberi Mustafa Efelti, "Turizm genel olarak bu yıl çok güçlü ve bundan çok mutluyuz" diyor. “Kasım ayında bile çalışmak bizim için alışılmadık bir durum." Efelti, sonunda, zayıf liranın, özellikle Kuzey Avrupa'dakilerden bile daha zayıf ekonomiye sahip ülkelerden gelen turistleri çekmeye yardımcı olduğunu söylüyor. "Örneğin, ekonominin süper güçlü olmadığı Bulgaristan veya Romanya'dan birçok insan, 530 € (550 $) ile Türkiye'de gerçekten iyi bir hafta geçirebilir. Paris'te, bu onlara sadece birkaç gün yeter diyor.

2023 için turizm daha da olumlu işaret veriyor

Turistlerin çoğu ekonomik çalkantıyı fark etmeden tatillerini yapacak. Türkiye uzun zamandır her şey dahil tatil için popüler bir destinasyon olmuştur. Ukrayna TUI sözcüsü Evangelos Georgiou, "Türk lirasındaki devalüasyon, destinasyon parasının karşılığını iyi arayan misafirlerimiz için daha da çekici hale getiriyor" dedi. Yani dışarda bizi böyle değerlendiriyorlar. Bu da 2023’de, turistlerin artarak gelmeye devam edeceğini gösteriyor.

Turist sayısının artması sevindirici de!

Ülkemizde turizm gelirleri ve turist sayısı iyi. Buna seviniyoruz elbette. Ama öte yandan paramızın değerinin düşük olması, dövize dayalı girdi maliyetlerimiz nedeniyle karlılığın azalması gibi sorunlarla da karşı karşıyayız. Türk Lirası’nın değerinin düşük olması belki turizm hareketinin artmasında olumlu bir etken ama bu durum vatandaş için yıkıcı. Yüksek enflasyon ve artmaya devam eden enflasyon neredeyse her kesimi olumsuz etkiliyor. Geçtiğimiz günlerde ATSO Başkanı Ali Bahar; “Antalya, ekonomisindeki büyüme ivmesinin 2022 yılında korumuş, bu yılı da Türkiye ortalamasının üzerinde bir performansla tamamlayacaktır. Buna rağmen Antalya’da kişi başı gelirde 9.592 dolar olan Türkiye ortalamasının altında kalarak 16’ncı sırada yer almasına, bu durumun orta gelir tuzağında kalmak anlamına geldiğine dikkat çekmek istiyorum. Antalya’nın potansiyeli kişi başına gelire de yansımalıdır” demişti. Yani ülkemiz turizminin göz bebeği Antalya’da, orta gelir ortalaması Türkiye ortalamasının altında.

Maliyet baskısı turizm yatırımcılarının korkulu rüyası

Sherwood Otelleri Başkanı Hasan Ali Ceylan Turizm Güncel’e yaptığı açıklamada “Beni en çok endişelendiren şey maliyet baskısı. Konjonktürün gereği olarak bazı tesislerde fiyatları belli bir noktaya çıkarabildik. Ancak otelciler sezonu çok ciddi bir maliyet baskısı altında geçirdi” dedi.  Bahsedilen cirolar göz önüne alındığında karlılığın daha yüksek olması gerektiğine işaret eden Ceylan “Maliyetlerdeki artış karlılık üzerinde çok ciddi baskı oluşturdu. Sonuçta bizim gelirimiz euro üzerinden. Dolayısıyla euronun TL karşısındaki konumu ve yapabildiğimiz zam bizim refah payımızı etkiliyor” değerlendirmesini yaptı.

Dünyada turizmciler, artık karlılığa odaklanıyor

Geçtiğimiz günlerde gerçekleşen ILTM Cannes Fuarı'nda üst segmentte bulunan turizmciler, 2023 yılında doluluktan çok kazancı çoğaltmaya odaklandı. Fuarın ana teması turizmde karlılığı artırmak üzerine idi. Fuarda gördük ki, üst segment turizm yatırımcılarının hedefi doluluk değil, karlılık. Ülkemizde en iyi turizm hizmetini veren özellikle de herşey dahil sistemde misafirini neredeyse kuş sütüyle besleyen otellerimizin fiyatı bence hak ettiği yerde değil. Yurtdışında oda kahvaltı veren otellerle fiyatı neredeyse aynı. Bir çok turizm yatırımcımızın ortak fikri de bu yönde. Türk turizmciler dünyada en iyi herşey dahil hizmeti veriyor. Bizden daha çok turist ağırlayan ülkelerden hizmet, lüks, kalite, lezzet, gibi birçok anlamda çok daha iyiyiz. Bu durumda kalitesinden emin olan otellerin, özellikle de yabancı turiste daha iyi fiyatta satmaları ve karlılığa odaklanmaları sektörün refah seviyesini artırır. Bunu bir kaç otelin yapması mümkün değl, üst segmentteki otellerin ortak eylemi olursa, işte o zaman uygulanabilir ve sektör için sürdürülebilir olur. 

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.