TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Kredi Kartı Aidatları Tüketiciyi Zor Durumda Bırakıyor

Her yıl bankalar tarafından 65 milyar TL kart aidatı alınıyor. Tüketici dernekleri, bu durumun tüketiciyi maddi olarak yıprattığını vurguluyor.

Haber Giriş Tarihi: 27.01.2025 10:19
Haber Güncellenme Tarihi: 27.01.2025 10:28
Kaynak: İHA
Kredi Kartı Aidatları Tüketiciyi Zor Durumda Bırakıyor

BURSA (İHA) - Bursa Tüketici Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, bankaların kredi kartı aidatı adı altında tüketiciden yüksek ücretler talep ettiğini ve limitlerin gelirle uyumlu olmadığını belirtti. "Kredi kartı üzerinden tüketiciler birçok sorunla karşılaşmakta çünkü ülkemizde kredi kartı bir yaşam kartı haline gelmiş durumda. Bu nedenle yüksek faiz ödemelerine rağmen, bir de bankaların yıllık kart aidatı adı altında ücret talep etmeleri, tüketicilerimizi daha zor bir duruma sokmuştur" dedi.

HUKUKİ DESTEK ÖNEMLİ

Yılmaz, kredi kartı aidatlarıyla ilgili iade taleplerinin genellikle reddedildiğini, bu yüzden tüketicilerin hukuki destek alarak başvuru yapmasının önemine değindi. Ayrıca, "Kendi talepleri olmaksızın tüketicilere sunulan kredi kartlarından ücret alınamaz. Diğer durumlarda, finansal tüketicilere ilişkin yönetmelik ve Merkez Bankası tebliği üzerinden alınabileceğine ilişkin düzenlemeler olsa bile, dernek olarak görüşümüz, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 4'üncü maddesine göre, kanunun ruhuna uygun ve tüketiciyi koruyacak şekilde bakanlıktan görüş alındıktan sonra tebliğ ve yönetmeliklerin uygulanması gerektiğidir" diye ekledi.

KART AİDATLARI 65 MİLYAR TL’Yİ BULUYOR

Türkiye'de 130 milyon kredi kartı bulunduğunu belirten Yılmaz, her bir karta en az 1 TL aidat alınsa bile bu rakamın büyük boyutlara ulaştığını söyledi. "Tüketici örgütleri olarak, eğer bankalar tüketiciden mutlaka kart ücreti alacaklarsa, kart maliyetini sunarken bunu alabilirler. Kredi kartının kullanım süresi 3 yıl olup, 3 yılda bir alsınlar diyoruz" önerisinde bulundu.

GELİRLE UYUMLU OLMAYAN LİMİTLER

Yılmaz, bankaların tüketicilere gelirlerinin çok üzerinde limitler sunduğunu ve bu durumun tüketiciyi borç yükü altına soktuğunu ifade etti. "Kredi kartı alındığında, birçok tüketicinin birden fazla kredi kartı bulunduğu görülmektedir. Bu kartların yıllık gerçek gelirleri üzerinden belirlenmiş limitleri yoktur. Tüketiciye, Banka ve Kredi Kartları Kanununun maddesine göre, ilk yıl gerçek gelirinin 2 katı kadar, 2'nci yıl ise 4 katından fazla limit verilemez" dedi.

TÜKETİCİ KORUNMALI

Yılmaz, bankaların izinsiz limit artırımı ve tüketicilerin bilinçsizce borçlanmasının önüne geçilmesi gerektiğini belirtti. "Tüketici bu ücretleri ödemek zorunda kalıyor, ancak haklarının korunması şart" diye ekledi.

Kaynak: İHA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.