Oteller, restoranlar boş kaldı: Bodrum ve Çeşme'de mecburi indirim
Oteller, restoranlar boş kaldı: Bodrum ve Çeşme'de mecburi indirim
Bodrum'daki restoranlarda müşteri trafiğinde düşüş yaşanıyor. Bazıları servis ücretini kaldırırken bazıları indirimler yapıyor. Turistik bölgelerde fiyat kırma ve fırsatçılık öne çıkıyor. Turizm sektöründe maliyetler yüksek, işletmeler zorlanıyor.
Haber Giriş Tarihi: 21.07.2024 12:44
Haber Güncellenme Tarihi: 22.07.2024 13:44
Kaynak:
Oda TV
SERVİS ÜCRETİ KALDIRILDI
Sabah'tan Betül Alakent'in haberine göre, Bodrum Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Serdar Kocadon, ilçedeki farklı kategorilerdeki restoranların durumunu değerlendirdi. "Lüks restoranlar dolu, ancak orta ve alt segmentte müşteri trafiğinde düşüş var" diyen Kocadon, bazı restoranların servis ücretini kaldırdığını, bazılarının ise yüzde 10-20 arası indirim yaptığını belirtti. Kocadon, yüksek maliyetler nedeniyle otellerdeki gibi büyük indirimler yapmanın mümkün olmadığını vurguladı.
FIRSATÇILIK DA VAR
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, restoranların müşteri trafiğinin yüzde 40 düştüğünü söyledi. Bingöl, yerli ve yabancı turistlerin yüksek fiyatlara tepki gösterdiğini belirterek, "Fiyat kavramı kalmadı. Nişantaşı ile Güngören'de kahve aynı fiyat. Maliyetler arttı ama fırsatçılık da var. Bu durum en çok işini hakkıyla yapana zarar veriyor" dedi.
MÜŞTERİ ENAYİ DEĞİL
"Çeşme ya da Bodrum'un en lüks restoranında örneğin lahmacunu 800'e satılıyor. Bunu gören X restoran da 'madem orada lahmacun 800'e satılıyor' diyerek 600 TL fiyat yazıyor. Bunu gören müşteri de tepki koyuyor. Adam haklı, enayi değil. O parayı sana neden versin? Diğer yer bir marka oluşturmuş. Hizmeti farklı, alıcısı farklı. Sen daha marka olmadan böyle fiyat yazarsan tepki görürsün" dedi. Turizm beldelerinde müşteri trafiğinin yüzde 50 düştüğünü anlatan Bingöl, "Fiyatları yüzde 10-20 indirdiler. Özellikle 100 liralık lahmacunu 600'e satmaya kalkanlar, 50 liralık böreğe 250 lira isteyenler fiyatını daha da çekecek" şeklinde konuştu.
BAKANLIK KURUL KURMALI
Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmecileri Derneği (TÜRYİD) Başkanı Kaya Demirer, turistik bölgelerde arzın yüksek, talebin düşük olduğunu belirtti. Demirer, "12 ay açık olan işletmelere göre turistik bölgelerdeki işletmelerin sınırlı bir süresi var. Talep düşünce arz tarafı mecburen fiyat kırdı" dedi. Maliyetlerin yüksek olduğunu vurgulayan Demirer, "Personel giderleri ve maliyetler arttı. Fiyatları düşürmek için Tarım, Maliye ve Çalışma Bakanlığı'nın içinde olduğu bir kurul kurulmalı" dedi.
ÇEŞME'DE OTELLER BOŞ
Shine Hospitality CEO'su Ayça Bilgin, Çeşme'nin en durgun sezonlarından birini yaşadığını belirtti. Bilgin, "Oteller boş kaldı, fiyat kırıyorlar. Sokaklar dolu ama mekânlar boş. Restoranlar küçük indirimler yaptı ancak sezon çok kısa ve maliyetler yüksek. Bu nedenle büyük indirimler olmuyor" ifadelerini kullandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Oteller, restoranlar boş kaldı: Bodrum ve Çeşme'de mecburi indirim
Bodrum'daki restoranlarda müşteri trafiğinde düşüş yaşanıyor. Bazıları servis ücretini kaldırırken bazıları indirimler yapıyor. Turistik bölgelerde fiyat kırma ve fırsatçılık öne çıkıyor. Turizm sektöründe maliyetler yüksek, işletmeler zorlanıyor.
SERVİS ÜCRETİ KALDIRILDI
Sabah'tan Betül Alakent'in haberine göre, Bodrum Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Serdar Kocadon, ilçedeki farklı kategorilerdeki restoranların durumunu değerlendirdi. "Lüks restoranlar dolu, ancak orta ve alt segmentte müşteri trafiğinde düşüş var" diyen Kocadon, bazı restoranların servis ücretini kaldırdığını, bazılarının ise yüzde 10-20 arası indirim yaptığını belirtti. Kocadon, yüksek maliyetler nedeniyle otellerdeki gibi büyük indirimler yapmanın mümkün olmadığını vurguladı.
FIRSATÇILIK DA VAR
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, restoranların müşteri trafiğinin yüzde 40 düştüğünü söyledi. Bingöl, yerli ve yabancı turistlerin yüksek fiyatlara tepki gösterdiğini belirterek, "Fiyat kavramı kalmadı. Nişantaşı ile Güngören'de kahve aynı fiyat. Maliyetler arttı ama fırsatçılık da var. Bu durum en çok işini hakkıyla yapana zarar veriyor" dedi.
MÜŞTERİ ENAYİ DEĞİL
"Çeşme ya da Bodrum'un en lüks restoranında örneğin lahmacunu 800'e satılıyor. Bunu gören X restoran da 'madem orada lahmacun 800'e satılıyor' diyerek 600 TL fiyat yazıyor. Bunu gören müşteri de tepki koyuyor. Adam haklı, enayi değil. O parayı sana neden versin? Diğer yer bir marka oluşturmuş. Hizmeti farklı, alıcısı farklı. Sen daha marka olmadan böyle fiyat yazarsan tepki görürsün" dedi. Turizm beldelerinde müşteri trafiğinin yüzde 50 düştüğünü anlatan Bingöl, "Fiyatları yüzde 10-20 indirdiler. Özellikle 100 liralık lahmacunu 600'e satmaya kalkanlar, 50 liralık böreğe 250 lira isteyenler fiyatını daha da çekecek" şeklinde konuştu.
BAKANLIK KURUL KURMALI
Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmecileri Derneği (TÜRYİD) Başkanı Kaya Demirer, turistik bölgelerde arzın yüksek, talebin düşük olduğunu belirtti. Demirer, "12 ay açık olan işletmelere göre turistik bölgelerdeki işletmelerin sınırlı bir süresi var. Talep düşünce arz tarafı mecburen fiyat kırdı" dedi. Maliyetlerin yüksek olduğunu vurgulayan Demirer, "Personel giderleri ve maliyetler arttı. Fiyatları düşürmek için Tarım, Maliye ve Çalışma Bakanlığı'nın içinde olduğu bir kurul kurulmalı" dedi.
ÇEŞME'DE OTELLER BOŞ
Shine Hospitality CEO'su Ayça Bilgin, Çeşme'nin en durgun sezonlarından birini yaşadığını belirtti. Bilgin, "Oteller boş kaldı, fiyat kırıyorlar. Sokaklar dolu ama mekânlar boş. Restoranlar küçük indirimler yaptı ancak sezon çok kısa ve maliyetler yüksek. Bu nedenle büyük indirimler olmuyor" ifadelerini kullandı.
Kaynak: Oda TV
En Çok Okunan Haberler