Rekabet Kurulu’ndan Google’a 2.6 Milyar TL'lik Tarihi Ceza
Rekabet Kurulu’ndan Google’a 2.6 Milyar TL'lik Tarihi Ceza
Google, çevrim içi reklamcılık alanında rekabet kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle 2.6 Milyar TL'lik ağır bir cezayla karşılaştı.
Haber Giriş Tarihi: 14.12.2024 13:04
Haber Güncellenme Tarihi: 14.12.2024 13:10
Kaynak:
İHA
Rekabet Kurulu, Google'a toplam 2 milyar 607 milyon 563 bin 963 TL idari para cezası kesti. Google'ın, çevrim içi görüntülü reklamcılık ve reklam teknolojisi hizmetlerinde rekabet kurallarını ihlal ettiği belirlendi.
Kurulun açıklamasına göre, Google’ın çevrim içi video platformu YouTube envanterinin sadece kendi talep tarafı platformları (DSP) aracılığıyla satın alınmasını zorunlu kıldığı ve YouTube reklamlarının bağımsız hizmet sağlayıcılarca ölçümlenmesini engellediği iddiaları incelendi. Bu iddialar üzerine Google, üçüncü taraf DSP’lere YouTube envanterine erişim garantisi verdiği bir taahhüt sundu. Kurul, 3 Mayıs 2024'te bu taahhütleri kabul ederek soruşturmanın bu bölümünü sonlandırdı.
Ancak, Google’ın dikey bütünleşik bir yapıda çevrim içi reklam teknolojisi hizmetlerinde kendi ürün ve hizmetlerini kayırdığı tespit edildi. Şirketin, kendi talep platformlarından gelen reklam taleplerini kendi arz platformlarına yönlendirdiği ve reklam sunucusu aracılığıyla haksız avantaj sağladığı belirlendi. Bu davranışların rakiplerin pazardaki faaliyetlerini zorlaştırdığı gerekçesiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 6. maddesi uyarınca Google’a ceza verildi.
Karar doğrultusunda, Google’ın pazar rekabetini sağlamak için üçüncü taraf arz platformlarına eşit koşullar sunması gerektiği belirtildi. Şirketin belirtilen yükümlülükleri yerine getirmemesi durumunda günlük idari para cezası uygulanacağı da karara eklendi. Google’ın karara itiraz için 60 gün içinde yargı yoluna başvurabileceği açıklandı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Rekabet Kurulu’ndan Google’a 2.6 Milyar TL'lik Tarihi Ceza
Google, çevrim içi reklamcılık alanında rekabet kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle 2.6 Milyar TL'lik ağır bir cezayla karşılaştı.
Rekabet Kurulu, Google'a toplam 2 milyar 607 milyon 563 bin 963 TL idari para cezası kesti. Google'ın, çevrim içi görüntülü reklamcılık ve reklam teknolojisi hizmetlerinde rekabet kurallarını ihlal ettiği belirlendi.
Kurulun açıklamasına göre, Google’ın çevrim içi video platformu YouTube envanterinin sadece kendi talep tarafı platformları (DSP) aracılığıyla satın alınmasını zorunlu kıldığı ve YouTube reklamlarının bağımsız hizmet sağlayıcılarca ölçümlenmesini engellediği iddiaları incelendi. Bu iddialar üzerine Google, üçüncü taraf DSP’lere YouTube envanterine erişim garantisi verdiği bir taahhüt sundu. Kurul, 3 Mayıs 2024'te bu taahhütleri kabul ederek soruşturmanın bu bölümünü sonlandırdı.
Ancak, Google’ın dikey bütünleşik bir yapıda çevrim içi reklam teknolojisi hizmetlerinde kendi ürün ve hizmetlerini kayırdığı tespit edildi. Şirketin, kendi talep platformlarından gelen reklam taleplerini kendi arz platformlarına yönlendirdiği ve reklam sunucusu aracılığıyla haksız avantaj sağladığı belirlendi. Bu davranışların rakiplerin pazardaki faaliyetlerini zorlaştırdığı gerekçesiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 6. maddesi uyarınca Google’a ceza verildi.
Karar doğrultusunda, Google’ın pazar rekabetini sağlamak için üçüncü taraf arz platformlarına eşit koşullar sunması gerektiği belirtildi. Şirketin belirtilen yükümlülükleri yerine getirmemesi durumunda günlük idari para cezası uygulanacağı da karara eklendi. Google’ın karara itiraz için 60 gün içinde yargı yoluna başvurabileceği açıklandı.
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler