TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

1960'larda Türkiye'de Bisiklet Kullanımı Sıkı Denetim Altındaydı

1960'lı yıllarda Türkiye'de bisikletler, otomobiller gibi ruhsatlı, plakalı ve ehliyetli olarak kullanılıyordu. Bisiklet sahipleri, otomobil vergilerine yakın vergiler ödemek zorundaydı ve ehliyetsiz bisiklet kullanımı yasaktı

Haber Giriş Tarihi: 19.10.2024 06:08
Haber Güncellenme Tarihi: 19.10.2024 06:15
Kaynak: İHA
1960'larda Türkiye'de Bisiklet Kullanımı Sıkı Denetim Altındaydı

**1960'larda Türkiye'de Bisiklet Kullanımı Sıkı Denetim Altındaydı**

1960'lı yıllarda Türkiye'de bisikletler, otomobiller gibi ruhsatlı, plakalı ve ehliyetli olarak kullanılıyordu. Bisiklet sahipleri, otomobil vergilerine yakın vergiler ödemek zorundaydı ve ehliyetsiz bisiklet kullanımı yasaktı. Ayrıca, her bisikletin 6 ayda bir fenni, 4 ayda bir genel muayenesi yapılması gerekiyordu.

“GÜNÜMÜZDE ÖZGÜRCE BİNDİĞİMİZ BİSİKLETLER ZAMANINDA ULAŞIM ARACI OLDUĞU İÇİN EHLİYETLİYDİ

Tarih Araştırmacısı Aybike Gamze Gazioğlu, bisiklet kullanımının bir kişiyle sınırlı olduğunu ve bu kuralın kazaları önlemek amacıyla getirildiğini belirtti. O dönemde bisikletin önemli bir ulaşım aracı olarak kabul edildiği ve ciddi kurallarla denetlendiği vurgulanıyor. Günümüzde ise bisiklet kullanımı, bu tür düzenlemelerin olmadığı daha özgür bir hale gelmiş durumda.

Gazioğlu konuyla ilgili şunları söyledi: "Tokat Şehir Müzesini ziyaret ettiğim esnada plakalı bisiklete denk geldim ve bunun geçmişini araştırdım. 1963 yılında en yaygın ulaşım aracı bisikletti. O dönemdeki bisikletler hem ruhsatlı hem plakalı hem de ehliyetli kullanılıyordu. Yani mevcut günümüzdeki otomobil vergileriyle neredeyse eş değer vergiler ödüyorlardı. İnsanlar ulaşım aracını kullanabilmek için ehliyete sahiptir ve bu ehliyetleriyle bisiklete binebiliyorlardı. Ehliyet yoksa o bisikleti kullanamıyordu. Belgelerde bir de bir kişiyle sınırlandırıldığı dikkatimi çekti. Muhtemelen o dönemde insanlar birden fazla bisiklete biniyordu. Bu da kazaya sebep olmuş olabilir. Bunun neticesinde de bu bir kanunen bir kişiyle sınırlandırılmış. Yani o dönemde bisiklete binme hakkı bir kişiyle sınırlıymış. Plakalı bisikletlerin bir de muayeneleri oluyordu. Muayeneleri 6 ayda bir fenni muayene, 4 ayda bir de normal muayene yapılıyordu. Buradan da şunu anlıyoruz. Bisikletler günümüz otomobil muayeneleriyle neredeyse eş değer muamele görüyordu. Yani bu dönemde mesela nasıl otomobilleri muayene ettiriyoruz? Belli bir süreçleri ve periyotları var. Aynı şekilde o dönemlerde de bisikletler muayene ettiriliyordu. Şu anda ehliyetsiz özgürce bindiğimiz bisikletler zamanında ulaşım aracı olduğu için ehliyetliydi. Belki gelecek zamanda da şu anda vergi ödediğimiz otomobiller ücretsiz olur. Biz bambaşka araçlara vergi ödüyor oluruz” dedi

Kaynak: İHA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.