Turizm sektörü pandemiden sonra kan kaybetmeye başladı
Turizm sektörü pandemiden sonra kan kaybetmeye başladı
Pek çok Turizm çalışanı sektör değiştirirken, sektöre yıllardır emek veren isimlere sayfamızda yer vermeye başlıyoruz.
Haber Giriş Tarihi: 08.08.2023 11:37
Haber Güncellenme Tarihi: 08.08.2023 12:20
Kaynak:
İHA
Turizm sektörü pandemi sürecinden sonra kan kaybetmeye başladı. Pek çok Turizm çalışanı sektör değiştirirken, sektöre yıllardır emek veren isimlere sayfamızda yer vermeye başlıyoruz.
Emrah bey merhaba sizi biraz tanıyabilirmiyiz? Turizme daha gençlik yollarımda bir ilgim vardı bu nedenle lisede Turizm lisesine gitmeye karar verdim.
Turizm okuduğum için 16lı yaşlarimdan itibaren stajyer olarak başladığım bu sektörün içindeyim. Bu anlamda kendimi çok şanslı hissediyorum çünkü Türkiye’de otelciliğe farklı bir bakış açısı ve kalite getiren Papillon Hotels bünyesinde headbartender olarak gorev yapmaktayım.Papillon benim için adeta ikinci bir okul olmuştur.
Koronavirüs (Covid-19) pandemisi, başta turizm ve etkinlik sektörü olmak üzere, birçok sektörü olumsuz etkilemeye devam ederken, diğer yandan denetimlerdeki yetersizlikler ve halkın fiziksel mesafe kuralları başta olmak üzere, hijyen kurallarına uymayışı işletmelerin daha da zor günler geçirmesine neden oluyor. Bu süreci nasıl geçirdiniz?
Pandemi süreci tum dünya ve tum sektörler açısından zorlu bir süreçti. Olması gerektiği gibi hijyen kurallarına bağlı kalarak hizmet veren otellerde bu geçiş sureci daha kolay olurken bazi isletmeler içinse zorlayıcıydı. Ben hem bu anlamda hemde maddi anlamda mağduriyet yaşamayan şanslı kesimdeydim.
Turizm otelcilik mezunu bir turizm çalışanı olarak avantajlarından bize bahsedebilir misiniz?
Otelciliğin bir bütün olduğunu düşünüyorum. Her departmandaki işleyişten bilgi sahibi olmanın yaptığımız işe şüphesiz katkısı oluyor.Bu bağlamda turizm otelcilik mezunu olan çalışanlar otelcilik kültürüne hakim olarak işe başladıkları için adaptasyon anlamında işleri daha kolay ve tabiki bu durum otelcilik backroundundan gelmeyenlere kıyasla onlar için bir avantaj saglamakta.
Bir otelci olarak tatilde otel tercih ederken meslekî gözle bakıyor musun? Gözüne takılanlar oluyor mu? Bu mesleğin dışındakiler kadar rahat edebiliyor musun?
Evet ,mutlaka ister istemez değerlendiriyorum Öncelikle Hijyen benim için çok önemli ve bir de çalışanların birbiriyle uyumu ve güler yüzlü olup olmadıkları.Sadece otelde değil gittiğim herhangi bir restoran yada cafede servis ,sunum şekli malesef gözüme batıyor. olmuş olmamış diye kendimce yorum yapmadan geçemiyorum tabi içimden
Bu başarınızın arkasında yatan etkenler nelerdir?
Öncelikle işimi severek yapıyorum. işlerine dört elle sarılan herkesin başarılı olacağınainanıyorum.
Öğrenmeye çok açığım. Mesleğe yeni başladığım yıllarda da çok iyi gözlem yapardım ve yaptığım işin en iyisini yapmak için elimden gelen gayreti gösterirdim.Kendimi geliştirmek için çok çalıştım. Hala yeni şeyler Öğrenmeye çok açığım. Diğer yandan başarıyı yakalamanın bir takım ruhu gerektirdiğini düşünüyorum. Başarı ekip işidir.
Böyle olunca sorunları birlikte daha kolay aşabiliyorsunuz. O yüzden ekibimin hepsi benim için ayrı ayrı çok önemli .
Turizm sektörüne yeni başlayacak gençler için önerileriniz nelerdir?
Günümüz gençliği tabi bizlerden daha farklı Bazen yeni mezunları iş başvurusu yaptıklarında Departman ayrımı yapıyorlar. Ama hepsinin ortak isteği ileride müdür olmak . Farklı bölümlerde çalışmadan, ne iş yapıldığını bilmeden başarı sağlamak zor Görevin ne kadar küçük ya da büyük olduğu önemli değil; beklenenden daha iyi yapmanız halinde, zaten fark edilir ve ödüllendirilirsiniz. Sektörümüze güvenelim...
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Turizm sektörü pandemiden sonra kan kaybetmeye başladı
Pek çok Turizm çalışanı sektör değiştirirken, sektöre yıllardır emek veren isimlere sayfamızda yer vermeye başlıyoruz.
Turizm sektörü pandemi sürecinden sonra kan kaybetmeye başladı. Pek çok Turizm çalışanı sektör değiştirirken, sektöre yıllardır emek veren isimlere sayfamızda yer vermeye başlıyoruz.
Emrah bey merhaba sizi biraz tanıyabilirmiyiz? Turizme daha gençlik yollarımda bir ilgim vardı bu nedenle lisede Turizm lisesine gitmeye karar verdim.
Turizm okuduğum için 16lı yaşlarimdan itibaren stajyer olarak başladığım bu sektörün içindeyim. Bu anlamda kendimi çok şanslı hissediyorum çünkü Türkiye’de otelciliğe farklı bir bakış açısı ve kalite getiren Papillon Hotels bünyesinde headbartender olarak gorev yapmaktayım.Papillon benim için adeta ikinci bir okul olmuştur.
Koronavirüs (Covid-19) pandemisi, başta turizm ve etkinlik sektörü olmak üzere, birçok sektörü olumsuz etkilemeye devam ederken, diğer yandan denetimlerdeki yetersizlikler ve halkın fiziksel mesafe kuralları başta olmak üzere, hijyen kurallarına uymayışı işletmelerin daha da zor günler geçirmesine neden oluyor. Bu süreci nasıl geçirdiniz?
Pandemi süreci tum dünya ve tum sektörler açısından zorlu bir süreçti. Olması gerektiği gibi hijyen kurallarına bağlı kalarak hizmet veren otellerde bu geçiş sureci daha kolay olurken bazi isletmeler içinse zorlayıcıydı. Ben hem bu anlamda hemde maddi anlamda mağduriyet yaşamayan şanslı kesimdeydim.
Turizm otelcilik mezunu bir turizm çalışanı olarak avantajlarından bize bahsedebilir misiniz?
Otelciliğin bir bütün olduğunu düşünüyorum. Her departmandaki işleyişten bilgi sahibi olmanın yaptığımız işe şüphesiz katkısı oluyor.Bu bağlamda turizm otelcilik mezunu olan çalışanlar otelcilik kültürüne hakim olarak işe başladıkları için adaptasyon anlamında işleri daha kolay ve tabiki bu durum otelcilik backroundundan gelmeyenlere kıyasla onlar için bir avantaj saglamakta.
Bir otelci olarak tatilde otel tercih ederken meslekî gözle bakıyor musun? Gözüne takılanlar oluyor mu? Bu mesleğin dışındakiler kadar rahat edebiliyor musun?
Evet ,mutlaka ister istemez değerlendiriyorum Öncelikle Hijyen benim için çok önemli ve bir de çalışanların birbiriyle uyumu ve güler yüzlü olup olmadıkları.Sadece otelde değil gittiğim herhangi bir restoran yada cafede servis ,sunum şekli malesef gözüme batıyor. olmuş olmamış diye kendimce yorum yapmadan geçemiyorum tabi içimden
Bu başarınızın arkasında yatan etkenler nelerdir?
Öncelikle işimi severek yapıyorum. işlerine dört elle sarılan herkesin başarılı olacağınainanıyorum.
Öğrenmeye çok açığım. Mesleğe yeni başladığım yıllarda da çok iyi gözlem yapardım ve yaptığım işin en iyisini yapmak için elimden gelen gayreti gösterirdim.Kendimi geliştirmek için çok çalıştım. Hala yeni şeyler Öğrenmeye çok açığım. Diğer yandan başarıyı yakalamanın bir takım ruhu gerektirdiğini düşünüyorum. Başarı ekip işidir.
Böyle olunca sorunları birlikte daha kolay aşabiliyorsunuz. O yüzden ekibimin hepsi benim için ayrı ayrı çok önemli .
Turizm sektörüne yeni başlayacak gençler için önerileriniz nelerdir?
Günümüz gençliği tabi bizlerden daha farklı Bazen yeni mezunları iş başvurusu yaptıklarında Departman ayrımı yapıyorlar. Ama hepsinin ortak isteği ileride müdür olmak . Farklı bölümlerde çalışmadan, ne iş yapıldığını bilmeden başarı sağlamak zor Görevin ne kadar küçük ya da büyük olduğu önemli değil; beklenenden daha iyi yapmanız halinde, zaten fark edilir ve ödüllendirilirsiniz. Sektörümüze güvenelim...
Kaynak: İHA
En Çok Okunan Haberler