Yaz sezonunda yabancı turist hareketi bölgelerdeki otelleri doldurmaya başladı. Antalya 16 milyon turist hedefini koruyor. Bölgede Rusların yerini Almanlar aldı. Haziranda ise iki ülke turistlerinin başa baş bir seviyeye gelmesi bekleniyor.
Haber Giriş Tarihi: 16.05.2023 10:50
Haber Güncellenme Tarihi: 16.05.2023 10:50
Kaynak:
Milliyet
Avrupa başta olmak üzere enflasyonist ortam, yurt içinde ise yüksek maliyetlere bağlı fiyat artışları turizmde baskı oluştursa da yaz sezonuna ilişkin büyüme beklentileri korunuyor. Türkiye’nin kıyı bölgelerine bu yaz sezonunda en çok talep Alman turistlerden geliyor. Almanlar turizm sezonunun gidişatında da belirleyici olacak. Bu talebi diğer yandan İngilizler destekliyor. Ayrıca Doğu Avrupa ülkelerinin de oluşturdukları rezervasyonlar dikkat çekiyor. Yaz sezonunun açık ara lideri olan Antalya’da otel dolulukları yükselmeye başladı. Deprem afeti ve seçimler dolayısıyla yavaşlayan talebin haziranda tam performansla devam etmesi öngörülüyor.
Alternatifsiz ülke
Almanya tarafından Türkiye talebinin yüksek olmasını beklediklerini anlatan Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati, Almanlar için Türkiye’nin ‘alternatifsiz’ olduğunu söyledi. Rosati, şirketleri açısından Türkiye’ye yüzde 30 artışla daha fazla tatilci getirmeyi planladıklarını vurgularken, “Bu en kötü ihtimalle yüzde 20 olabilir. Aslında ocak ayı müthiş bir rezervasyon artışı ile başladı. Sonrasında Türkiye’de deprem ve seçim süreci bunu yavaşlattı. Diğer taraftan ise Avrupa’da yükselen enflasyon, alışık olmayan bu bölgede insanları tedbirli davranmaya yönlendirdi ve ön rezervasyonlardaki yavaşlama hissedilir oldu. Daha kısa vadeli şekilde rezervasyon gerçekleşiyor şu an. Ancak Türkiye, Almanya’nın en çok rezervasyon yaptırdığı ve talep oluşturduğu ikinci sıradaki ülke konumunda bulunuyor. Türkiye alternatiffsiz, biz bunu hep söylüyoruz. Yine diğer ülkelere nazaran buraya gelenlerin sayısı düşmüyor. Öngörülerimiz halen yüksek, 2022’yi zaten geçeceğiz ancak 2019’a karşı da büyüme göstermek istiyoruz” diye konuştu.
İlk sırayı aldılar
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Akdeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin, bölge özelinde daha önce ilk sırada olan Rus turistler açısından toparlanmayı haziranda beklediklerini dile getirdi. Rusların yerini ise Almanların alarak öne geçtiğini anlatan Perçin, “Daha önce bu bölgede lokomotif olan Rusların yerini Almanların aldığını görüyoruz. Ancak haziranda daha başa baş bir rekabet olabilir. İngiltere ise üçüncü sırada bulunacak. Yerli pazarda ise normal bir seyir var. Okulların kapanması ve seçimin sonuçlanmasıyla bir artıya geçecektir” dedi.
‘Sayı ve gelir yükselir’
Deprem afeti ve ardından seçim sürecinin piyasayı yavaşlatmasına rağmen mayıs itibarıyla tesis doluluklarının yükselmeye başladığını belirten Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, kaynak pazarların etkisiyle yaz sezonunun yüksek geçeceğini ifade etti. Sili, 2022’den sayı olarak çok daha yüksek bir sezona işaret ederken, şunları söyledi:
“Burada en önemli sorun maliyet sorunu. Döviz kurlarının geçen seneye göre çok fark etmemiş olması yerinde ihracat olarak tanımlanan turizmde bizim kârlılıklarımızı düşürüyor. Ekonomide belirli düzelmeler de olur ise seneyi sayı ve gelir anlamında olumlu şekilde tamamlarız. Görünen rezervasyon ve talebe göre Almanya bölgelerde öne çıkacak. Rusya’nın durumu hala net değil ama bizim için önemli. Doğu Avrupa, İskandinav ülkeleri de yoğun talep iletiyor. İngiltere ciddi atağı ise sürüyor.”
‘Fiyatlar artarken gelir düşük kaldı’
Romanya, son yıllarda Türkiye tatilini artıran ülkelerin başında geliyor. Romanya’dan 1 milyon turist hedefine uzak olmayan Türkiye, bu sezon yurt içinde yükselen fiyatlar ve Romanya’daki gelir düşüşünden etkileniyor. Romanya’nın büyük tur operatörlerinden Christian Tour’un Antalya’daki kendisine ait şirketi ITS Travel Services’in Genel Müdürü Şaban Atalar, ocak boyunca yüksek talep ilettikleri ülkeden belli bir düşüş trendi olduğunu söyledi. Atalar, “Sezonun geneline baktığımızda euro bazında fiyatlar Romanya’daki insanlar için oldukça artmış görünüyor. Buna karşılık Doğu ve Batı Avrupa’da insanların geliri artmadı. Son bir aydır yeni talep artışı var ama istenen seviyede değil. Daha uygun fiyatıyla Tunus ve Mısır bu nedenle öne çıkıyor. Biz kendi üç uçağımızla Türkiye planlarımızı yönetiyoruz. Burada bir değişiklik yok. 2022 yılında 42 bin turist getirmiştik, 2023’te hedef 71 bin. 2019’u baz alırsak ise o yıl 64 bin turist getirmiştik” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Turizmde Almanlar sezonu belirleyecek
Yaz sezonunda yabancı turist hareketi bölgelerdeki otelleri doldurmaya başladı. Antalya 16 milyon turist hedefini koruyor. Bölgede Rusların yerini Almanlar aldı. Haziranda ise iki ülke turistlerinin başa baş bir seviyeye gelmesi bekleniyor.
Avrupa başta olmak üzere enflasyonist ortam, yurt içinde ise yüksek maliyetlere bağlı fiyat artışları turizmde baskı oluştursa da yaz sezonuna ilişkin büyüme beklentileri korunuyor. Türkiye’nin kıyı bölgelerine bu yaz sezonunda en çok talep Alman turistlerden geliyor. Almanlar turizm sezonunun gidişatında da belirleyici olacak. Bu talebi diğer yandan İngilizler destekliyor. Ayrıca Doğu Avrupa ülkelerinin de oluşturdukları rezervasyonlar dikkat çekiyor. Yaz sezonunun açık ara lideri olan Antalya’da otel dolulukları yükselmeye başladı. Deprem afeti ve seçimler dolayısıyla yavaşlayan talebin haziranda tam performansla devam etmesi öngörülüyor.
Alternatifsiz ülke
Almanya tarafından Türkiye talebinin yüksek olmasını beklediklerini anlatan Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati, Almanlar için Türkiye’nin ‘alternatifsiz’ olduğunu söyledi. Rosati, şirketleri açısından Türkiye’ye yüzde 30 artışla daha fazla tatilci getirmeyi planladıklarını vurgularken, “Bu en kötü ihtimalle yüzde 20 olabilir. Aslında ocak ayı müthiş bir rezervasyon artışı ile başladı. Sonrasında Türkiye’de deprem ve seçim süreci bunu yavaşlattı. Diğer taraftan ise Avrupa’da yükselen enflasyon, alışık olmayan bu bölgede insanları tedbirli davranmaya yönlendirdi ve ön rezervasyonlardaki yavaşlama hissedilir oldu. Daha kısa vadeli şekilde rezervasyon gerçekleşiyor şu an. Ancak Türkiye, Almanya’nın en çok rezervasyon yaptırdığı ve talep oluşturduğu ikinci sıradaki ülke konumunda bulunuyor. Türkiye alternatiffsiz, biz bunu hep söylüyoruz. Yine diğer ülkelere nazaran buraya gelenlerin sayısı düşmüyor. Öngörülerimiz halen yüksek, 2022’yi zaten geçeceğiz ancak 2019’a karşı da büyüme göstermek istiyoruz” diye konuştu.
İlk sırayı aldılar
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Akdeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin, bölge özelinde daha önce ilk sırada olan Rus turistler açısından toparlanmayı haziranda beklediklerini dile getirdi. Rusların yerini ise Almanların alarak öne geçtiğini anlatan Perçin, “Daha önce bu bölgede lokomotif olan Rusların yerini Almanların aldığını görüyoruz. Ancak haziranda daha başa baş bir rekabet olabilir. İngiltere ise üçüncü sırada bulunacak. Yerli pazarda ise normal bir seyir var. Okulların kapanması ve seçimin sonuçlanmasıyla bir artıya geçecektir” dedi.
‘Sayı ve gelir yükselir’
Deprem afeti ve ardından seçim sürecinin piyasayı yavaşlatmasına rağmen mayıs itibarıyla tesis doluluklarının yükselmeye başladığını belirten Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, kaynak pazarların etkisiyle yaz sezonunun yüksek geçeceğini ifade etti. Sili, 2022’den sayı olarak çok daha yüksek bir sezona işaret ederken, şunları söyledi:
“Burada en önemli sorun maliyet sorunu. Döviz kurlarının geçen seneye göre çok fark etmemiş olması yerinde ihracat olarak tanımlanan turizmde bizim kârlılıklarımızı düşürüyor. Ekonomide belirli düzelmeler de olur ise seneyi sayı ve gelir anlamında olumlu şekilde tamamlarız. Görünen rezervasyon ve talebe göre Almanya bölgelerde öne çıkacak. Rusya’nın durumu hala net değil ama bizim için önemli. Doğu Avrupa, İskandinav ülkeleri de yoğun talep iletiyor. İngiltere ciddi atağı ise sürüyor.”
‘Fiyatlar artarken gelir düşük kaldı’
Romanya, son yıllarda Türkiye tatilini artıran ülkelerin başında geliyor. Romanya’dan 1 milyon turist hedefine uzak olmayan Türkiye, bu sezon yurt içinde yükselen fiyatlar ve Romanya’daki gelir düşüşünden etkileniyor. Romanya’nın büyük tur operatörlerinden Christian Tour’un Antalya’daki kendisine ait şirketi ITS Travel Services’in Genel Müdürü Şaban Atalar, ocak boyunca yüksek talep ilettikleri ülkeden belli bir düşüş trendi olduğunu söyledi. Atalar, “Sezonun geneline baktığımızda euro bazında fiyatlar Romanya’daki insanlar için oldukça artmış görünüyor. Buna karşılık Doğu ve Batı Avrupa’da insanların geliri artmadı. Son bir aydır yeni talep artışı var ama istenen seviyede değil. Daha uygun fiyatıyla Tunus ve Mısır bu nedenle öne çıkıyor. Biz kendi üç uçağımızla Türkiye planlarımızı yönetiyoruz. Burada bir değişiklik yok. 2022 yılında 42 bin turist getirmiştik, 2023’te hedef 71 bin. 2019’u baz alırsak ise o yıl 64 bin turist getirmiştik” dedi.
Kaynak: Milliyet
En Çok Okunan Haberler