TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Demirkol, “Türkiye turizm sektörü 2024’ü oldukça parlak geçirdi.

İstanbul'da düzenlenen Swiss Days 2024 etkinliğinde Hapimag Türkiye, sürdürülebilir turizm projelerini paylaştı. Kerem Demirkol, 30 yıldır İsviçre modeliyle Türk misafirperverliğini birleştirerek başarı elde ettiklerini vurguladı. Sürdürülebilirlik çalışmaları ve yerel gastronomiye verilen önem öne çıktı.

Haber Giriş Tarihi: 26.09.2024 13:24
Haber Güncellenme Tarihi: 26.09.2024 15:16
Kaynak: İHA
Demirkol, “Türkiye turizm sektörü 2024’ü oldukça parlak geçirdi.

İsviçre'nin İstanbul Başkonsolosluğu tarafından Swiss Business Hub Türkiye ve Türkiye'deki İsviçre Ticaret Odası tarafından organize edilen Swiss Days 2024 etkinliğine katılan Hapimag Türkiye, İspanya, Hollanda, Portekiz, Yunanistan ve İtalya Operasyonları Ülke Direktörü Kerem Demirkol, Türkiye'de sürdürülebilir turizm adına 30 yıldır hayata geçirdikleri projeleri anlattı.

İsviçre'nin İstanbul Başkonsolosluğu tarafından Swiss Business Hub Türkiye ve Türkiye'deki İsviçre Ticaret Odası ile birlikte organize edilen Swiss Days 2024, bu yıl 20-21 Eylül tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirildi. Bu yıl "Gelecek Yolunuzu Tasarlayın - Eğitim, Deneyim, Kariyer" temasıyla düzenlenen etkinlikte, Hapimag Türkiye, İspanya, Hollanda, Portekiz, Yunanistan ve İtalya Operasyonları Ülke Direktörü Kerem Demirkol, Türkiye'de sürdürülebilir turizmin öncü temsilcilerinden olan tesislerinin, 30 yılda hayata geçirdiği önemli çalışmaları katılımcılarla paylaştı.

Demirkol, 'İsviçre Mükemmeliyeti ile Türk Misafirperverliği ve Gastronomisi Arasında Köprü Kurmak' başlıklı oturumda yaptığı konuşmada şunları ifade etti: ''Tam 30 yıldır bir gün bile kapanmadan misafirlerimize hizmet veriyoruz. İsviçre modelinin başarısı Türk misafirperverliği ile birleşince ortaya sürdürülebilir başarı çıkıyor. Doğayla iç içe, ekosisteme saygı duyarak, çok başarılı bir kadro ile 30 yıldır Bodrum'un eşsiz koylarından Yalıçiftlik'te hizmet veriyoruz. İki ülke arasında, turizm gibi önemli bir sektörde köprü işlevi üstlenmekten gurur duyuyoruz.''

2024 sezonunu oldukça iyi geçirdiklerini vurgulayan Demirkol, “Türkiye turizm sektörü 2024'ü oldukça parlak geçirdi. Bodrum ve otelimiz açısından da verimli bir sezon oldu. Yılın 12 ayı açık olan bir tesis olarak şimdi ‘sarı yaz'a odaklanıyoruz. TÜİK verilerine göre, yılın ikinci çeyreğinde Türkiye'nin turizm geliri, 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 11,8'lik artışla 14 milyar 875 milyon 518 bin dolar oldu. Üçüncü çeyrek verilerinde de geçen yıla göre artış bekliyoruz” dedi.

Kuruluşundan bu yana sürdürülebilir turizm anlayışıyla çalışan Hapimag Sea Garden'ın çevreye olan duyarlılığı sebebiyle son üç yıldır mottosunu ‘Doğadan ve denizden ilham aldık' olarak güncellediğini hatırlatan Demirkol, "Sürdürülebilirliğe ekolojik, ekonomik ve sosyal olmak üzere bütünsel bir şekilde yaklaşan Hapimag'ın, bu anlayışı 'Daha iyi bir dünya için daha çok mutlu insan' vizyonuna yansıttığını" belirtti.

Tesiste gerçekleştirilen sürdürülebilirlik çalışmalarına örnekler veren Demirkol, tesiste 'Reverse Osmosis' sistemiyle her yıl 110 bin metreküp deniz suyunu arıtarak günlük işlerde kullanıldığını, tesisten çıkan evsel atık suların arıtılarak geri dönüştürüldüğünü, yemek atıklarının kompost makineleri aracılığıyla gübreye dönüştürüldüğünü ve tesisin ihtiyacı olan elektriğin büyük kısmının fotovoltaik enerji üretim tesisiyle sağlandığını, bu tesiste yaklaşık 1,6 milyon kWh elektrik üretildiğini ifade etti.

"Yerel gastronominin merkeziyiz"

Yerel değerlere önem veren otelin, tesis içerisindeki zeytin ağaçlarından soğuk sıkım tekniğiyle elde ettiği zeytinyağları sayesinde 200 zeytinyağı üreticisi arasında altın madalyaya değer görülen tek turizm işletmesi olduğunu belirten Demirkol, "Sürdürülebilirlik stratejimiz kapsamında yerel ürün üretimini desteklerken, bu ürünleri mutfaklarımızda hazırlanan yemeklerle misafirlerimizin beğenisine sunuyoruz. Bodrum mandalinasından ürettiğimiz reçeller, Karaova bölgesinden alınan Karakılçık Unu ile hazırlanan ekşi mayalı, katkısız ekmekler, kurabiye ve tatlı yapımında kullanılan keçiboynuzları, bu stratejimizin birer örneği" diye konuştu.

Demirkol, otelin yüzde 47 seviyesindeki kadın çalışan oranıyla da sektöre örnek teşkil ettiğini söyledi. Demirkol, "Çalışanlarımıza çeşitli eğitim programlarıyla birimler arası çapraz geçiş imkânı sunuyoruz. Dileyen çalışanımız, yabancı misafirlerle iletişimi kolaylaştırmak amacıyla otelimizde verilen yabancı dil kurslarına katılabiliyor. Otelimizde değişik kademelerde deneyim kazanan pek çok çalışan, bugün yönetici pozisyonları da dahil önde gelen turistik tesislerde görev alıyor" dedi.

Kaynak: İHA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.