Uraloğlu: "Seyahat Süresi 35 Dakikadan 10 Dakikaya Düştü"
Uraloğlu: "Seyahat Süresi 35 Dakikadan 10 Dakikaya Düştü"
Aşık Şenlik Tüneli ve Çıldır-Aktaş Yolu ile bölgede ulaşım kolaylaşırken, zaman ve maliyet tasarrufu sağlandı.
Haber Giriş Tarihi: 13.11.2024 11:32
Haber Güncellenme Tarihi: 13.11.2024 11:47
Kaynak:
Milliyet
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Aşık Şenlik Tüneli ve Çıldır-Aktaş Sınır Kapısı yolunun açılışında önemli açıklamalarda bulundu. 16,3 kilometre uzunluğunda tamamlanan Çıldır-Aktaş Yolu, Türkiye ile Gürcistan arasındaki ulaşımı kolaylaştıracak. Aşık Şenlik Tüneli, Mozeret Geçidi’ni geçerek, bölgedeki seyahat süresini 35 dakikadan 10 dakikaya düşürüyor.
Bakan Uraloğlu, "Mozeret Geçidi, sadece bir ulaşım yolu değil, aynı zamanda bölgenin tarihi, kültürel ve ekonomik yapısını şekillendiren önemli bir noktadır. İpek Yolu üzerindeki bu geçit, yüzyıllar boyunca farklı kültürlerin etkileşimine sahne olmuş, ticaret kervanları, göçmen milletler ve ordular buradan geçerek tarihin akışını değiştirmiştir. Geçidin çevresindeki tarihi kalıntılar, bu zengin geçmişin izlerini taşımaktadır. Mozeret Geçidi'nin korunması ve gelecek nesillere aktarılması, bölgenin sürdürülebilir kalkınması açısından büyük bir öneme sahiptir. Ayrıca, Ardahan’ın yetiştirdiği büyük ozan Aşık Şenlik’in ismini bu tünele vererek bölgenin kültürel mirasına sahip çıkmış olduk" dedi.
Uraloğlu, Türkiye ile Gürcistan arasındaki Aktaş Sınır Kapısı'na ulaşımı sağlayan ve Aşık Şenlik Tüneli’ni içeren 16,3 kilometre uzunluğundaki Çıldır-Aktaş Yolu’nun bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamlandığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, "Güzergâh üzerinde yer alan 2 bin 159 rakımlı Mozeret Geçidi’ni, 2 bin 308 metre uzunluğunda çift tüplü Aşık Şenlik Tüneli ile geçtik. Ayrıca, proje kapsamında 53 metre uzunluğunda Çıldır Köprüsü ve 6 adet hemzemin kavşak da inşa ettik" ifadelerini kullandı.
Bakan Uraloğlu, Aşık Şenlik Tüneli ile Ardahan ve Doğu Anadolu'nun Çıldır ilçesinden Aktaş Sınır Kapısı’na ve Gürcistan’a yüksek standartlı ulaşım sağladıklarını belirtti. "Mozeret Geçidi’ndeki keskin virajları baypas ettik. Yol kotunu 209 metre aşağıya alarak sürücülerimizin yaşadığı problemleri asgari düzeye indirdik, 14 keskin virajı ortadan kaldırarak güvenliği en üst düzeye taşıdık" diyen Uraloğlu, güzergahı 4 kilometre kısaltarak seyahat süresini 35 dakikadan 10 dakikaya indirdiklerini açıkladı. Bu sayede yıllık 113,5 milyon lira tasarruf sağlanacağını ve çevresel etki olarak 2 bin 42 ton karbon emisyonu azalacağını ekledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Uraloğlu: "Seyahat Süresi 35 Dakikadan 10 Dakikaya Düştü"
Aşık Şenlik Tüneli ve Çıldır-Aktaş Yolu ile bölgede ulaşım kolaylaşırken, zaman ve maliyet tasarrufu sağlandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Aşık Şenlik Tüneli ve Çıldır-Aktaş Sınır Kapısı yolunun açılışında önemli açıklamalarda bulundu. 16,3 kilometre uzunluğunda tamamlanan Çıldır-Aktaş Yolu, Türkiye ile Gürcistan arasındaki ulaşımı kolaylaştıracak. Aşık Şenlik Tüneli, Mozeret Geçidi’ni geçerek, bölgedeki seyahat süresini 35 dakikadan 10 dakikaya düşürüyor.
Bakan Uraloğlu, "Mozeret Geçidi, sadece bir ulaşım yolu değil, aynı zamanda bölgenin tarihi, kültürel ve ekonomik yapısını şekillendiren önemli bir noktadır. İpek Yolu üzerindeki bu geçit, yüzyıllar boyunca farklı kültürlerin etkileşimine sahne olmuş, ticaret kervanları, göçmen milletler ve ordular buradan geçerek tarihin akışını değiştirmiştir. Geçidin çevresindeki tarihi kalıntılar, bu zengin geçmişin izlerini taşımaktadır. Mozeret Geçidi'nin korunması ve gelecek nesillere aktarılması, bölgenin sürdürülebilir kalkınması açısından büyük bir öneme sahiptir. Ayrıca, Ardahan’ın yetiştirdiği büyük ozan Aşık Şenlik’in ismini bu tünele vererek bölgenin kültürel mirasına sahip çıkmış olduk" dedi.
Uraloğlu, Türkiye ile Gürcistan arasındaki Aktaş Sınır Kapısı'na ulaşımı sağlayan ve Aşık Şenlik Tüneli’ni içeren 16,3 kilometre uzunluğundaki Çıldır-Aktaş Yolu’nun bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında tamamlandığını açıkladı. Bakan Uraloğlu, "Güzergâh üzerinde yer alan 2 bin 159 rakımlı Mozeret Geçidi’ni, 2 bin 308 metre uzunluğunda çift tüplü Aşık Şenlik Tüneli ile geçtik. Ayrıca, proje kapsamında 53 metre uzunluğunda Çıldır Köprüsü ve 6 adet hemzemin kavşak da inşa ettik" ifadelerini kullandı.
URALOĞLU: "SEYAHAT SÜRESİNİ 35 DAKİKADAN 10 DAKİKAYA DÜŞÜRDÜK"
Bakan Uraloğlu, Aşık Şenlik Tüneli ile Ardahan ve Doğu Anadolu'nun Çıldır ilçesinden Aktaş Sınır Kapısı’na ve Gürcistan’a yüksek standartlı ulaşım sağladıklarını belirtti. "Mozeret Geçidi’ndeki keskin virajları baypas ettik. Yol kotunu 209 metre aşağıya alarak sürücülerimizin yaşadığı problemleri asgari düzeye indirdik, 14 keskin virajı ortadan kaldırarak güvenliği en üst düzeye taşıdık" diyen Uraloğlu, güzergahı 4 kilometre kısaltarak seyahat süresini 35 dakikadan 10 dakikaya indirdiklerini açıkladı. Bu sayede yıllık 113,5 milyon lira tasarruf sağlanacağını ve çevresel etki olarak 2 bin 42 ton karbon emisyonu azalacağını ekledi.
Kaynak: Milliyet
En Çok Okunan Haberler