Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor
Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, elektrikli araç pazarında hızlı bir talep artışı yaşandığını vurgulayarak büyüme ve satış hedeflerini paylaştı.
Haber Giriş Tarihi: 26.11.2024 10:10
Haber Güncellenme Tarihi: 26.11.2024 10:22
Kaynak:
Ekonomist
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, markanın yeni 5008 ve tamamen elektrikli E-5008 modellerinin lansmanı sonrası elektrikli araç pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Elektrikli araçların pazar payının halen düşük olduğunu ancak hızla arttığını belirten Kaplan, 2024'te toplam araç pazarında 1 milyonun üzerinde satış beklediklerini söyledi.
Kaplan, Avrupa’da Peugeot’nun en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olduğunu ve Türkiye’de de benzer bir pozisyonu hedeflediklerini ifade ederek, "208 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla B segmentinde lider konumdayız. Bu yıl C ve D segmentlerinde 5 yeni modelin lansmanını gerçekleştirdik ve yine elektrikli hafif ticari araçlar ailemizle de hafif ticari araçlarda elektrikli kategorisinde de lider konumdayız. Şüphesiz, Türkiye'nin de dahil olduğu global ülkelerde hibrit teknolojisi bu elektrikli dönüşümünde çok önemli rol oynayacak. Hem verimlilikle hem konforuyla hem sürüş keyfiyle hibrit teknolojisinin satış performansımızı artıracağına yürekten inanıyoruz" dedi.
Gupse Kaplan, "Bu sene ülkemizdeki satışlarımızın yaklaşık yüzde 8'i elektrikli araçlardan gelecek, bunu planlıyoruz. Baktığınızda yüzde 8 belki düşük bir oran gibi geliyor ama geçtiğimiz yıl oranın yüzde 1 olduğunu düşünürsek, bunun Peugeot markası için ne kadar hızlı bir ivmelenme olduğunu çok daha iyi görmek mümkün olacaktır" ifadelerini kullandı.
"ELEKTRİKLİ ARAÇ PAZARI HIZLA BÜYÜYOR"
Kaplan, bu yıl Türkiye’de 100-110 bin adet elektrikli araç satışı beklendiğini ve toplam pazarın yüzde 10’unu oluşturacağını öngördüklerini paylaştı. Özellikle binek araç segmentinde yüzde 10’u aşan bir büyüme trendinin 2023’ün son aylarında görüldüğünü ve bu trendin bu yıl içinde de devam edeceğine inandıklarını belirtti.
Peugeot’nun filo ve perakende dengesine değinen Kaplan, satışlarının yüzde 85’inin perakende, yüzde 15’inin ise filo satışlarından oluştuğunu ifade etti. Kasım ayında ise 100 binin üzerinde bir pazar beklendiğini söyledi. Peugeot satışlarının büyük çoğunluğunun nakit alımlarla yapıldığına da dikkat çekti.
ÇİNLİ MARKALARLA REKABET
Kaplan, Çinli markalara verilen sübvansiyonların pazar dinamiklerini etkileyebileceğini belirtti. Rekabeti olumlu karşıladıklarını ifade eden Kaplan, Peugeot’nun fiyat rekabetinden çok otomobillerinin özellikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı önceliklendirdiğini vurguladı. Markanın, ana akım markalar arasında üst sınıfa konumlanmış bir pozisyon aldığını belirtti.
Son olarak, Türkiye’de pazarın artık 1 milyon bandına oturduğunu ve bu seviyenin normalleştiğini düşündüklerini ifade eden Kaplan, 2025 için hedeflerini şekillendirmek için henüz erken olduğunu belirtti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, elektrikli araç pazarında hızlı bir talep artışı yaşandığını vurgulayarak büyüme ve satış hedeflerini paylaştı.
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, markanın yeni 5008 ve tamamen elektrikli E-5008 modellerinin lansmanı sonrası elektrikli araç pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Elektrikli araçların pazar payının halen düşük olduğunu ancak hızla arttığını belirten Kaplan, 2024'te toplam araç pazarında 1 milyonun üzerinde satış beklediklerini söyledi.
Kaplan, Avrupa’da Peugeot’nun en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olduğunu ve Türkiye’de de benzer bir pozisyonu hedeflediklerini ifade ederek, "208 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla B segmentinde lider konumdayız. Bu yıl C ve D segmentlerinde 5 yeni modelin lansmanını gerçekleştirdik ve yine elektrikli hafif ticari araçlar ailemizle de hafif ticari araçlarda elektrikli kategorisinde de lider konumdayız. Şüphesiz, Türkiye'nin de dahil olduğu global ülkelerde hibrit teknolojisi bu elektrikli dönüşümünde çok önemli rol oynayacak. Hem verimlilikle hem konforuyla hem sürüş keyfiyle hibrit teknolojisinin satış performansımızı artıracağına yürekten inanıyoruz" dedi.
Gupse Kaplan, "Bu sene ülkemizdeki satışlarımızın yaklaşık yüzde 8'i elektrikli araçlardan gelecek, bunu planlıyoruz. Baktığınızda yüzde 8 belki düşük bir oran gibi geliyor ama geçtiğimiz yıl oranın yüzde 1 olduğunu düşünürsek, bunun Peugeot markası için ne kadar hızlı bir ivmelenme olduğunu çok daha iyi görmek mümkün olacaktır" ifadelerini kullandı.
"ELEKTRİKLİ ARAÇ PAZARI HIZLA BÜYÜYOR"
Kaplan, bu yıl Türkiye’de 100-110 bin adet elektrikli araç satışı beklendiğini ve toplam pazarın yüzde 10’unu oluşturacağını öngördüklerini paylaştı. Özellikle binek araç segmentinde yüzde 10’u aşan bir büyüme trendinin 2023’ün son aylarında görüldüğünü ve bu trendin bu yıl içinde de devam edeceğine inandıklarını belirtti.
Peugeot’nun filo ve perakende dengesine değinen Kaplan, satışlarının yüzde 85’inin perakende, yüzde 15’inin ise filo satışlarından oluştuğunu ifade etti. Kasım ayında ise 100 binin üzerinde bir pazar beklendiğini söyledi. Peugeot satışlarının büyük çoğunluğunun nakit alımlarla yapıldığına da dikkat çekti.
ÇİNLİ MARKALARLA REKABET
Kaplan, Çinli markalara verilen sübvansiyonların pazar dinamiklerini etkileyebileceğini belirtti. Rekabeti olumlu karşıladıklarını ifade eden Kaplan, Peugeot’nun fiyat rekabetinden çok otomobillerinin özellikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı önceliklendirdiğini vurguladı. Markanın, ana akım markalar arasında üst sınıfa konumlanmış bir pozisyon aldığını belirtti.
Son olarak, Türkiye’de pazarın artık 1 milyon bandına oturduğunu ve bu seviyenin normalleştiğini düşündüklerini ifade eden Kaplan, 2025 için hedeflerini şekillendirmek için henüz erken olduğunu belirtti.
Kaynak: Ekonomist
En Çok Okunan Haberler