Dünyanın 100 Marka Şehri Listesinde 3 Şehir Türkiye'den
Dünyanın 100 Marka Şehri Listesinde 3 Şehir Türkiye'den
İstanbul, Antalya ve İzmir, Brand Finance'in "City Index 2024" araştırmasında dünya çapındaki 100 marka şehri arasında yer aldı.
Haber Giriş Tarihi: 08.11.2024 11:19
Haber Güncellenme Tarihi: 08.11.2024 11:32
Kaynak:
Ekonomist
Dünyanın önde gelen marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, "City Index 2024" araştırmasında en prestijli 100 marka şehrini açıkladı. Araştırmaya 20 ülkeden 15 bin kişi katıldı ve şehirler; tanınırlık, saygınlık, tercih edilebilirlik, iş hayatı ve yatırım cazibesi, kültür ve miras, sürdürülebilirlik, bilim ve eğitim gibi 7 ana başlık ve 45 alt başlık altında değerlendirildi.
İLK ÜÇ ŞEHİR YERİNİ KORUDU, İSTANBUL 6 BASAMAK YÜKSELDİ
Geçen yılın sıralamasında olduğu gibi bu yıl da listenin ilk üç sırası Londra, New York ve Paris şehirleri oldu. Tokyo 4’üncü sırada, Dubai 5’inci ve Singapur 6’ncı sırada bulunuyor. İstanbul, geçen yıl 57. sıradayken bu yıl 6 basamak yükselerek 51. sıraya yerleşti. Antalya 93, İzmir ise 98. sıradan listeye girdi. Şehirlerin başarı sıralaması, tanınma, saygınlık ve tercih edilebilirlik gibi temel kriterlere göre belirlendi. İstanbul, tanınmada 31’inci sırada yer alırken, Antalya 95’inci, İzmir ise 100’üncü sırada yer aldı.
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, İstanbul, Antalya ve İzmir’in listede yer almasının turizm merkezi olmalarının etkisiyle mümkün olduğunu belirtti. İlgüner, "Sadece tarihin, doğanın bahşettiği üstünlük ve nimetler sayesinde İstanbul'un belli bir sırada yer alması doğal. O, bir dünya şehri ancak şehir markasının yönetilerek küresel sıralamada daha üst yerlere gelmesi gerekiyor. Örneğin yaklaşık 5 milyar kişinin dahil olduğu internet ve dijital dünyada şehrin mevcudiyeti güçlendirilebilir ve 'bilinme', 'tanınma' özelliklerinde rakipleriyle boy ölçüşebilir" dedi.
İlgüner, şehirlerin ülke tanıtımına daha fazla dahil edilmesi gerektiğinin altını çizerek, bu anlayışın Türkiye için de geçerli olduğunu belirtti. Şehirlerin küresel sıralamalarda üst sıralarda yer alabilmesi için bu stratejinin önemli bir rol oynayacağını ifade etti.
CITY INDEX 2024 ARAŞTIRMASINA GÖRE EN PRESTİJLİ 10 ŞEHİR
1. Londra (Birleşik Krallık)
2. New York (ABD)
3. Paris (Fransa)
4. Tokyo (Japonya)
5. Dubai (BAE)
6. Singapur (Singapur)
7. Los Angeles (ABD)
8. Sydney (Avustralya)
9. San Francisco (ABD)
10. Amsterdam (Hollanda)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dünyanın 100 Marka Şehri Listesinde 3 Şehir Türkiye'den
İstanbul, Antalya ve İzmir, Brand Finance'in "City Index 2024" araştırmasında dünya çapındaki 100 marka şehri arasında yer aldı.
Dünyanın önde gelen marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, "City Index 2024" araştırmasında en prestijli 100 marka şehrini açıkladı. Araştırmaya 20 ülkeden 15 bin kişi katıldı ve şehirler; tanınırlık, saygınlık, tercih edilebilirlik, iş hayatı ve yatırım cazibesi, kültür ve miras, sürdürülebilirlik, bilim ve eğitim gibi 7 ana başlık ve 45 alt başlık altında değerlendirildi.
İLK ÜÇ ŞEHİR YERİNİ KORUDU, İSTANBUL 6 BASAMAK YÜKSELDİ
Geçen yılın sıralamasında olduğu gibi bu yıl da listenin ilk üç sırası Londra, New York ve Paris şehirleri oldu. Tokyo 4’üncü sırada, Dubai 5’inci ve Singapur 6’ncı sırada bulunuyor. İstanbul, geçen yıl 57. sıradayken bu yıl 6 basamak yükselerek 51. sıraya yerleşti. Antalya 93, İzmir ise 98. sıradan listeye girdi. Şehirlerin başarı sıralaması, tanınma, saygınlık ve tercih edilebilirlik gibi temel kriterlere göre belirlendi. İstanbul, tanınmada 31’inci sırada yer alırken, Antalya 95’inci, İzmir ise 100’üncü sırada yer aldı.
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, İstanbul, Antalya ve İzmir’in listede yer almasının turizm merkezi olmalarının etkisiyle mümkün olduğunu belirtti. İlgüner, "Sadece tarihin, doğanın bahşettiği üstünlük ve nimetler sayesinde İstanbul'un belli bir sırada yer alması doğal. O, bir dünya şehri ancak şehir markasının yönetilerek küresel sıralamada daha üst yerlere gelmesi gerekiyor. Örneğin yaklaşık 5 milyar kişinin dahil olduğu internet ve dijital dünyada şehrin mevcudiyeti güçlendirilebilir ve 'bilinme', 'tanınma' özelliklerinde rakipleriyle boy ölçüşebilir" dedi.
İlgüner, şehirlerin ülke tanıtımına daha fazla dahil edilmesi gerektiğinin altını çizerek, bu anlayışın Türkiye için de geçerli olduğunu belirtti. Şehirlerin küresel sıralamalarda üst sıralarda yer alabilmesi için bu stratejinin önemli bir rol oynayacağını ifade etti.
CITY INDEX 2024 ARAŞTIRMASINA GÖRE EN PRESTİJLİ 10 ŞEHİR
1. Londra (Birleşik Krallık)
2. New York (ABD)
3. Paris (Fransa)
4. Tokyo (Japonya)
5. Dubai (BAE)
6. Singapur (Singapur)
7. Los Angeles (ABD)
8. Sydney (Avustralya)
9. San Francisco (ABD)
10. Amsterdam (Hollanda)
Kaynak: Ekonomist
En Çok Okunan Haberler