Kültür ve Turizm Bakanlığı, milyonlarca veriyi analiz ederek müşteri memnuniyetini anlık takip ediyor.
Haber Giriş Tarihi: 15.11.2024 11:41
Haber Güncellenme Tarihi: 15.11.2024 11:54
Kaynak:
bigpara
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin turizm bölgelerinde müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı bir izleme sistemi kullanıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Genel Müdür Vekili Sinan Türkseven, 1.1 milyardan fazla veriyi analiz eden yazılım sayesinde turizmle ilgili olumlu ve olumsuz geri bildirimleri anında yakaladıklarını ve gerekli aksiyonları hızla aldıklarını belirtti.
MİLYARLARCA VERİ ANALİZ EDİLİYOR
Sosyal medya ve haber kaynakları üzerinden Türkiye hakkında yayımlanan içerikler, bakanlığın geliştirdiği yapay zekâ ile sürekli izleniyor. Türkseven’in aktardığı bilgilere göre, bu sistem günlük 193 bin haber kaynağını ve sosyal medyada 1 milyon veriyi takip ediyor. Olumsuz geri bildirim tespit edildiğinde hızlıca değerlendirme yapılıyor ve sahada denetim süreçleri başlatılıyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, yazılımın geliştirilmesinin dört yıl sürdüğünü ve sürekli yeni tekniklerle güncellendiğini ifade etti. Güler, "Sistemin temel katkısı verileri analiz etmesi ve buna göre proaktif bir pazarlama stratejisi ortaya koyması. Son iki yıldır müşteri memnuniyeti konusunu arka plandan takip ediyoruz. Bunu hem marka hem de tesisler açısından yapabiliyoruz. Burada birtakım olumsuzluklar tespit edildiği anda direkt sahada denetimleri başlatıyoruz. Her olumsuz noktanın araştırılması gerekiyor, bazen altı tam dolu olmayabiliyor. Müşteri memnuniyeti, dünyadaki algımız, bize nasıl bakılıyor ve ülke bazlı reklam stratejileri bu doğrultuda değişiyor" dedi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, sosyal medya ve dijital platformlarda Türkiye’nin tanıtımını aktif olarak sürdürüyor. Türkseven, "Son derece aktif olduğumuz sosyal medya kanallarında da aslında her sene sayısı 10 binlerle ifade edilebilecek içerik yaratıyoruz ve YouTube’da 3.6 milyon, TikTok’ta 4 milyon takipçiyle bu alanda, dünyada birinci sırada ülke hesabı konumundayız. Instagram’da da 3.6 milyon takipçiyle ikinci sıradayız" diyerek sosyal medya verilerini paylaştı. TGA’nın sosyal medya hesapları dünya çapında milyonlarca kişiye ulaşırken, GoTürkiye platformu yalnızca 2023’te 197 milyon ziyaretçi aldı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde
Kültür ve Turizm Bakanlığı, milyonlarca veriyi analiz ederek müşteri memnuniyetini anlık takip ediyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin turizm bölgelerinde müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı bir izleme sistemi kullanıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Genel Müdür Vekili Sinan Türkseven, 1.1 milyardan fazla veriyi analiz eden yazılım sayesinde turizmle ilgili olumlu ve olumsuz geri bildirimleri anında yakaladıklarını ve gerekli aksiyonları hızla aldıklarını belirtti.
MİLYARLARCA VERİ ANALİZ EDİLİYOR
Sosyal medya ve haber kaynakları üzerinden Türkiye hakkında yayımlanan içerikler, bakanlığın geliştirdiği yapay zekâ ile sürekli izleniyor. Türkseven’in aktardığı bilgilere göre, bu sistem günlük 193 bin haber kaynağını ve sosyal medyada 1 milyon veriyi takip ediyor. Olumsuz geri bildirim tespit edildiğinde hızlıca değerlendirme yapılıyor ve sahada denetim süreçleri başlatılıyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, yazılımın geliştirilmesinin dört yıl sürdüğünü ve sürekli yeni tekniklerle güncellendiğini ifade etti. Güler, "Sistemin temel katkısı verileri analiz etmesi ve buna göre proaktif bir pazarlama stratejisi ortaya koyması. Son iki yıldır müşteri memnuniyeti konusunu arka plandan takip ediyoruz. Bunu hem marka hem de tesisler açısından yapabiliyoruz. Burada birtakım olumsuzluklar tespit edildiği anda direkt sahada denetimleri başlatıyoruz. Her olumsuz noktanın araştırılması gerekiyor, bazen altı tam dolu olmayabiliyor. Müşteri memnuniyeti, dünyadaki algımız, bize nasıl bakılıyor ve ülke bazlı reklam stratejileri bu doğrultuda değişiyor" dedi.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, sosyal medya ve dijital platformlarda Türkiye’nin tanıtımını aktif olarak sürdürüyor. Türkseven, "Son derece aktif olduğumuz sosyal medya kanallarında da aslında her sene sayısı 10 binlerle ifade edilebilecek içerik yaratıyoruz ve YouTube’da 3.6 milyon, TikTok’ta 4 milyon takipçiyle bu alanda, dünyada birinci sırada ülke hesabı konumundayız. Instagram’da da 3.6 milyon takipçiyle ikinci sıradayız" diyerek sosyal medya verilerini paylaştı. TGA’nın sosyal medya hesapları dünya çapında milyonlarca kişiye ulaşırken, GoTürkiye platformu yalnızca 2023’te 197 milyon ziyaretçi aldı.
Kaynak: bigpara
En Çok Okunan Haberler