TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Türk Turizmi Yapay Zeka ile Yeni Çağa Giriyor

Amerikan Seyahat Operatörleri Birliği (USTOA) konferansında Türk turizminin geleceği ve yapay zeka destekli rezervasyon sistemi tanıtıldı.

Haber Giriş Tarihi: 23.12.2024 13:48
Haber Güncellenme Tarihi: 23.12.2024 13:59
Kaynak: İHA
Türk Turizmi Yapay Zeka ile Yeni Çağa Giriyor

BATMAN (İHA) - Amerikan Seyahat Operatörleri Birliği’nin (USTOA) her yıl düzenlediği Annual Conference ve Marketplace, 9-13 Aralık 2024 tarihlerinde Florida’daki JW Marriott Marco Island Beach Resort’ta gerçekleşti. Dünya genelinden 700’ün üzerinde turizm profesyonelini bir araya getiren etkinlik, sektördeki yenilikçi adımları ve sürdürülebilirlik stratejilerini öne çıkardı.

KÜRESEL TURİZMDE BÜYÜME TRENDİ

USTOA’nın 2024 ekonomik raporuna göre, turizm sektörü 2024’te toplam 24,4 milyar dolarlık satış rakamına ulaşarak yüzde 8,1 büyüme kaydetti. Yolcu sayısı yüzde 6,7 artışla 8,4 milyona ulaştı. Üyelerin yüzde 73’ü, 2025 için yüzde 7-10 arasında bir büyüme öngörüyor.

Etkinlikte Türkiye’yi temsil eden Saladino Travel Genel Müdürü Selahaddin Eyyubi Tezel, USTOA konferansına katılan tek Türk tur operatörü oldu. Tezel, "USTOA gibi büyük ve etkili bir organizasyonda yer almak, yalnızca Türkiye’nin değil, Türk turizminin geleceği için de büyük bir adımdır. Bu platformda, Türk turizminin global cazibesini artıracak önemli iş birlikleri kurma fırsatı bulduk" dedi. Tezel, etkinlikte Kuzey Amerika'dan Türkiye’ye turist çekmek için yenilikçi projeler geliştirdiklerini de belirtti.

YAPAY ZEKA İLE TURİZMDE GLOBAL DÖNÜŞÜM VİZYONU

Tezel, etkinlikte Saladino Travel’ın yapay zeka destekli yeni rezervasyon sistemini tanıttı. Bu sistemin, müşterilere kişiselleştirilmiş seyahat deneyimleri sunarak turizm sektörüne verimlilik kazandırması hedefleniyor. Tezel, "Seyahat sektörü yapay zeka ile yeni bir döneme giriyor. Bu teknoloji, müşterilerimize benzersiz bir deneyim sunmanın yanı sıra operasyonel verimliliğimizi artıracak" ifadelerini kullandı.

USTOA’da yapılan iş birlikleri, Türkiye’nin Kuzey Amerika ve Avrupa başta olmak üzere dünya turizmindeki prestijini artırmaya yönelik önemli bir adım oldu. Tezel, "2 milyon Amerikalı turist hedefini destekliyoruz. USTOA gibi organizasyonlar, bu hedefi gerçekleştirmek için önemli platformlar sunuyor. Türkiye’nin, turistlerin hem kültürel hem de lüks segmentteki taleplerine cevap veren bir destinasyon olduğunu burada bir kez daha vurgulama fırsatı bulduk" dedi.

SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM VE YENİ STRATEJİLER

Konferansın ana temalarından biri sürdürülebilirlik oldu. USTOA Başkanı Terry Dale, üyelerin yüzde 56’sının sürdürülebilirlik stratejisi geliştirdiğini belirtti. Tezel, sürdürülebilir turizm modelleriyle turistlerin harcama ortalamasını 6 kat artırmayı başardıklarını ifade ederek, "Bu sadece Türk turizminin prestijini artırmakla kalmıyor, aynı zamanda ülkenin dış ticaret açığının kapanmasına da büyük katkı sağlıyor" diye ekledi.

Konferansta kişiselleştirilmiş seyahat paketlerine olan talebin son iki yılda yüzde 16 arttığı açıklandı. Bu durum, Türkiye’nin üst gelir grubu turistler için cazibe merkezi olma yolunda önemli bir fırsat sunduğunu gösteriyor. Tezel, "Türkiye, üst gelir grubu turistler için bir cazibe merkezi. Ancak, bu potansiyeli harekete geçirmek için daha yenilikçi ve müşteri odaklı hizmet standartları geliştirmemiz gerekiyor" diyerek sözlerini tamamladı.

Kaynak: İHA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.