The New York Times'tan Türk Hava Yolları'na Eleştiri Yazısı
The New York Times'tan Türk Hava Yolları'na Eleştiri Yazısı
The New York Times'ın gezi kategorisinde yayımlanan makalede, Türk Hava yolları uçağında tahtakurusuna rastlandığı haberi yer aldı.
Haber Giriş Tarihi: 02.01.2025 10:50
Haber Güncellenme Tarihi: 02.01.2025 10:59
Kaynak:
The NY Times
The New York Times'ın 1 Ocak tarihli haberinde Türk Hava Yolları uçağında tahtakurusu görüldüğüne yer verildi.
Havayolunun bazı uçuşlarında yolcular, koltuklarda, battaniyelerde ve üst bagaj bölmelerinde tahtakurularına rastladıklarını ve şirketin bu konuda harekete geçmediğini belirtti.
Geçtiğimiz Mart ayında Johannesburg'dan İstanbul’a giden Türk Hava Yolları uçuşuna binen 36 yaşındaki Phoenix sakini Patience Titcombe, tuvalete gitmek için yerinden kalktığında koltuğunda küçük bir böcek gördü.
"Onu neredeyse elimle uzaklaştıracaktım. Ama arkadaşım beni durdurdu ve ‘Bu bir tahta kurusu’ dedi". Philadelphia’da yaşadığı dönemde bu böceklerle karşılaşmış olan Titcombe, arkadaşının haklı olduğunu fark ederek böceğin fotoğrafını çekti.
Titcombe, bir kabin memurunu çağırarak durumu bildirdi. Kabin memuru böceği imha etti. Ancak Titcombe ve arkadaşı bu böceğin tahtakurusu olduğunu söylediklerinde, kabin memurunun endişelerini ciddiye almadığını belirtti.
"Havalimanında üstümü tamamen değiştirip kıyafetlerimi çıkarmak zorunda kaldım çünkü çocuklarım var. Ya eve tahtakurusu götürseydim?" diyen Titcombe, uçuş sonrası Türk Hava Yolları’na yaptığı şikayetlerin fotoğraflı kanıtlara rağmen reddedildiğini söyledi. Sosyal medya üzerinden deneyimini paylaştıktan sonra, bir Facebook seyahat grubundaki diğer kullanıcıların da benzer olaylar yaşadığını bildirdiğini ifade etti.
Ekim ayında başka iki yolcu da havayolunun uçuşlarında tahtakurularıyla karşılaştıklarını söyledi. 5 Ekim’de Matthew Myers ve kız arkadaşı, İstanbul’dan San Francisco’ya uçarken yanlarındaki yolcu, koltuklarda ve tavandan düşen tahtakurularını gösterdi. 28 yaşındaki Myers, böceklerin bir yolcunun kucağına düştüğünü gördüğünü belirtti. "Birden fazla yolcu, böcekleri fark ettikten sonra yer değiştirmeye çalıştı" diyen Myers, bir yolcunun, tavandan böcek düştüğünü gördükten sonra kabin memurlarının oturduğu bir koltuğa geçtiğini söyledi. Kabin memurunun uçuş sırasında resmi bir şikayet oluşturduğunu belirtti.
Üç hafta sonra Malezya’da yaşayan fen bilgisi öğretmeni Kristin Bourgeois, Washington Dulles’tan İstanbul’a yaptığı 10 saatlik uçuş sırasında tahtakurularıyla karşılaştığını söyledi. "Kalkıştan önce battaniyemde bir böcek olduğunu fark ettim" dedi. "Yastıkta bir tane daha bulduğumda bunun tahtakurusu olduğunu anladım" diye ekledi.
Bourgeois, uçuş sonrasında vücudunda 13 ısırık izi olduğunu belgeledi.
Havayolu yolcuları için gecikme ve iptaller gibi konularla ilgili kurallar olsa da böcek istilalarıyla ilgili herhangi bir düzenleme yok. Bu durumlarda yolcuların ana çözüm yolu havayollarının müşteri hizmetleri departmanları veya küçük talepler mahkemesi oluyor.
Türk Hava Yolları, The New York Times'ın yorum talebine cevap vermedi.
Tahtakuruları, seyahatlerde tekrarlayan bir sorun. 2023’ün sonunda Paris, yıllık Moda Haftası'nın zirvesinde geniş çaplı bir tahtakurusu salgınıyla karşılaştı; böcekler toplu taşımada ve diğer yerlerde görüldü. Aynı yıl Güney Kore, ulaşım merkezlerini hedef alan ulusal bir salgın önleme kampanyası başlattı.
Tahtakuruları; yataklar, halılar ve kıyafetler gibi yerlerde yaşıyor ve kolayca bagajlarla taşınabiliyor. Genellikle geceleri ısırırlar, ciltte kaşıntıya, kızarıklığa, şişliğe ve yanmaya neden olan kümeler halinde kabarcıklar bırakıyorlar. Ayrıca, eşyaların plastik torbalara mühürlenmesini veya birden fazla ilaçlama işlemine katlanılmasını gerektirdiklerinden kurtulması oldukça zor oluyor.
Havayolları, tahtakurusu önleme ve ortadan kaldırma konusunda özel zorluklarla karşı karşıya. Uçakların iklim bölgeleri arasında hızla hareket etmesi ve uçuşlar arasında hızlı dönüşler yapması, geleneksel tedavi yöntemlerini karmaşık hale getirebiliyor.
Jet Research adlı havacılık danışmanlık firmasının başkanı Rob Tuck, "Bir uçağı tahtakurusu tedavisi için hizmetten çıkarmak büyük bir iş" dedi. "Uçağı bir bakım üssüne götürmeniz gerekiyor çünkü her yer bakım üssü değil" diyen Tuck, sürecin genellikle iki ila beş gün sürdüğünü ve kaybedilen gelir ve tedavi masrafları hesaba katıldığında havayollarına 75.000 ila 125.000 dolar arasında bir maliyet getirdiğini belirtti.
Türk Hava Yolları, bazı yolculara yeterli bir yanıt sunmamakla eleştiriliyor. Havayolu, Myers’a 2024 Aralık’a kadar geçerli olan bir sonraki seyahatlerinde yüzde 10 indirim teklif etti ve uçakların "her 21 günde bir derin temizlikten geçtiğini ve her uçuş öncesinde genel temizlik yapıldığını" bildirdi.
Mart ayında yaşadığı olayı Facebook Messenger ve e-posta yoluyla bildiren Titcombe, havayolunun kanallar arasında koordinasyon sağlamadığını, daha önce uçuş bilgilerini vermiş olmasına rağmen hangi uçuşların durumdan etkilendiğini sorduğunu söyledi. Daha sonra, fotoğraflarla belgelediği ve mürettebata bildirdiği olaya ilişkin "herhangi bir aksama kaydı olmadığını" iddia etti.
Şikayetini sunan Bourgeois ise, havayolunun soruşturma başlatmadan önce "tarih, imza ve kaşesi olan bir doktor onaylı tıbbi rapor" istediğini belirtti. Takip etmeye çalıştığında temsilciler önce rezervasyonunu bulamadıklarını, ardından bulduklarını söyleyip telefonu kapattıklarını ifade etti. Uçuş geçmişinin havayolunun mobil uygulamasından silindiğini belirtti. 3 Aralık’ta, Bourgeois’a 5.000 mil hediyesi teklif edildi.
Türk Hava Yolları, yaklaşık 400 uçakla 300’den fazla destinasyona uçuş gerçekleştiriyor. Havayolu, New York, San Francisco ve Washington D.C. gibi Amerikan şehirlerine birden fazla günlük uçuş düzenliyor.
"Bir havayolu için bu çok karmaşık bir mücadele" diyen Tuck, "Bir uçağı hizmetten çıkarmak kolay değil. Ancak iyi bir kabin deneyimi arzusu en üst seviyeden gelir." diyerek sözlerini tamamladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
The New York Times'tan Türk Hava Yolları'na Eleştiri Yazısı
The New York Times'ın gezi kategorisinde yayımlanan makalede, Türk Hava yolları uçağında tahtakurusuna rastlandığı haberi yer aldı.
The New York Times'ın 1 Ocak tarihli haberinde Türk Hava Yolları uçağında tahtakurusu görüldüğüne yer verildi.
Havayolunun bazı uçuşlarında yolcular, koltuklarda, battaniyelerde ve üst bagaj bölmelerinde tahtakurularına rastladıklarını ve şirketin bu konuda harekete geçmediğini belirtti.
Geçtiğimiz Mart ayında Johannesburg'dan İstanbul’a giden Türk Hava Yolları uçuşuna binen 36 yaşındaki Phoenix sakini Patience Titcombe, tuvalete gitmek için yerinden kalktığında koltuğunda küçük bir böcek gördü.
"Onu neredeyse elimle uzaklaştıracaktım. Ama arkadaşım beni durdurdu ve ‘Bu bir tahta kurusu’ dedi". Philadelphia’da yaşadığı dönemde bu böceklerle karşılaşmış olan Titcombe, arkadaşının haklı olduğunu fark ederek böceğin fotoğrafını çekti.
Titcombe, bir kabin memurunu çağırarak durumu bildirdi. Kabin memuru böceği imha etti. Ancak Titcombe ve arkadaşı bu böceğin tahtakurusu olduğunu söylediklerinde, kabin memurunun endişelerini ciddiye almadığını belirtti.
"Havalimanında üstümü tamamen değiştirip kıyafetlerimi çıkarmak zorunda kaldım çünkü çocuklarım var. Ya eve tahtakurusu götürseydim?" diyen Titcombe, uçuş sonrası Türk Hava Yolları’na yaptığı şikayetlerin fotoğraflı kanıtlara rağmen reddedildiğini söyledi. Sosyal medya üzerinden deneyimini paylaştıktan sonra, bir Facebook seyahat grubundaki diğer kullanıcıların da benzer olaylar yaşadığını bildirdiğini ifade etti.
Ekim ayında başka iki yolcu da havayolunun uçuşlarında tahtakurularıyla karşılaştıklarını söyledi. 5 Ekim’de Matthew Myers ve kız arkadaşı, İstanbul’dan San Francisco’ya uçarken yanlarındaki yolcu, koltuklarda ve tavandan düşen tahtakurularını gösterdi. 28 yaşındaki Myers, böceklerin bir yolcunun kucağına düştüğünü gördüğünü belirtti. "Birden fazla yolcu, böcekleri fark ettikten sonra yer değiştirmeye çalıştı" diyen Myers, bir yolcunun, tavandan böcek düştüğünü gördükten sonra kabin memurlarının oturduğu bir koltuğa geçtiğini söyledi. Kabin memurunun uçuş sırasında resmi bir şikayet oluşturduğunu belirtti.
Üç hafta sonra Malezya’da yaşayan fen bilgisi öğretmeni Kristin Bourgeois, Washington Dulles’tan İstanbul’a yaptığı 10 saatlik uçuş sırasında tahtakurularıyla karşılaştığını söyledi. "Kalkıştan önce battaniyemde bir böcek olduğunu fark ettim" dedi. "Yastıkta bir tane daha bulduğumda bunun tahtakurusu olduğunu anladım" diye ekledi.
Bourgeois, uçuş sonrasında vücudunda 13 ısırık izi olduğunu belgeledi.
Havayolu yolcuları için gecikme ve iptaller gibi konularla ilgili kurallar olsa da böcek istilalarıyla ilgili herhangi bir düzenleme yok. Bu durumlarda yolcuların ana çözüm yolu havayollarının müşteri hizmetleri departmanları veya küçük talepler mahkemesi oluyor.
Türk Hava Yolları, The New York Times'ın yorum talebine cevap vermedi.
Tahtakuruları, seyahatlerde tekrarlayan bir sorun. 2023’ün sonunda Paris, yıllık Moda Haftası'nın zirvesinde geniş çaplı bir tahtakurusu salgınıyla karşılaştı; böcekler toplu taşımada ve diğer yerlerde görüldü. Aynı yıl Güney Kore, ulaşım merkezlerini hedef alan ulusal bir salgın önleme kampanyası başlattı.
Tahtakuruları; yataklar, halılar ve kıyafetler gibi yerlerde yaşıyor ve kolayca bagajlarla taşınabiliyor. Genellikle geceleri ısırırlar, ciltte kaşıntıya, kızarıklığa, şişliğe ve yanmaya neden olan kümeler halinde kabarcıklar bırakıyorlar. Ayrıca, eşyaların plastik torbalara mühürlenmesini veya birden fazla ilaçlama işlemine katlanılmasını gerektirdiklerinden kurtulması oldukça zor oluyor.
Havayolları, tahtakurusu önleme ve ortadan kaldırma konusunda özel zorluklarla karşı karşıya. Uçakların iklim bölgeleri arasında hızla hareket etmesi ve uçuşlar arasında hızlı dönüşler yapması, geleneksel tedavi yöntemlerini karmaşık hale getirebiliyor.
Jet Research adlı havacılık danışmanlık firmasının başkanı Rob Tuck, "Bir uçağı tahtakurusu tedavisi için hizmetten çıkarmak büyük bir iş" dedi. "Uçağı bir bakım üssüne götürmeniz gerekiyor çünkü her yer bakım üssü değil" diyen Tuck, sürecin genellikle iki ila beş gün sürdüğünü ve kaybedilen gelir ve tedavi masrafları hesaba katıldığında havayollarına 75.000 ila 125.000 dolar arasında bir maliyet getirdiğini belirtti.
Türk Hava Yolları, bazı yolculara yeterli bir yanıt sunmamakla eleştiriliyor. Havayolu, Myers’a 2024 Aralık’a kadar geçerli olan bir sonraki seyahatlerinde yüzde 10 indirim teklif etti ve uçakların "her 21 günde bir derin temizlikten geçtiğini ve her uçuş öncesinde genel temizlik yapıldığını" bildirdi.
Mart ayında yaşadığı olayı Facebook Messenger ve e-posta yoluyla bildiren Titcombe, havayolunun kanallar arasında koordinasyon sağlamadığını, daha önce uçuş bilgilerini vermiş olmasına rağmen hangi uçuşların durumdan etkilendiğini sorduğunu söyledi. Daha sonra, fotoğraflarla belgelediği ve mürettebata bildirdiği olaya ilişkin "herhangi bir aksama kaydı olmadığını" iddia etti.
Şikayetini sunan Bourgeois ise, havayolunun soruşturma başlatmadan önce "tarih, imza ve kaşesi olan bir doktor onaylı tıbbi rapor" istediğini belirtti. Takip etmeye çalıştığında temsilciler önce rezervasyonunu bulamadıklarını, ardından bulduklarını söyleyip telefonu kapattıklarını ifade etti. Uçuş geçmişinin havayolunun mobil uygulamasından silindiğini belirtti. 3 Aralık’ta, Bourgeois’a 5.000 mil hediyesi teklif edildi.
Türk Hava Yolları, yaklaşık 400 uçakla 300’den fazla destinasyona uçuş gerçekleştiriyor. Havayolu, New York, San Francisco ve Washington D.C. gibi Amerikan şehirlerine birden fazla günlük uçuş düzenliyor.
"Bir havayolu için bu çok karmaşık bir mücadele" diyen Tuck, "Bir uçağı hizmetten çıkarmak kolay değil. Ancak iyi bir kabin deneyimi arzusu en üst seviyeden gelir." diyerek sözlerini tamamladı.
Kaynak: The NY Times
En Çok Okunan Haberler